Dan Cake Polonia opublikował pierwszy w historii spółki Raport Zrównoważonego Rozwoju. Duże inwestycje w odnawialną energię, redukcja plastiku w opakowaniach czy oszczędność energii... Co w ostatnich dwóch latach zrobił producent z branży piekarniczo-cukierniczej?
Raport obejmuje informacje pozafinansowe firmy z pięciu obszarów transformacyjnych Agendy 2030 Organizacji Narodów Zjednoczonych, znanych jako zasada 5P: Ludzie, Nasza planeta, Dobrobyt, Pokój na świecie i Partnerstwo. W każdej podjętej inicjatywie firma Dan Cake Polonia wskazuje realizowane przez nią cele, nawiązujące do 17 globalnych celów zrównoważonego rozwoju ONZ.
Modernizacja chrzanowskiej fabryki
Wśród działań, które podjęła w latach 2021-2022 firma znajduje się m.in. odzyskiwanie ciepła wytwarzanego w zakładzie, które obecnie wykorzystywane jest do ogrzewania fabryki i wody użytkowej.
W ramach oszczędności energii, Dan Cake zainicjował natomiast projekt modernizacji oświetlenia w zakładzie, który przełożył się 45% redukcję energii elektrycznej w tym aspekcie. Docelowo firma planuje zwiększyć tą wartość do 60%.
Ponad tysiąc paneli fotowoltaicznych
Obecnie Dan Cake posiada 111 paneli fotowoltaicznych, które znajdują się na dachu magazynu. Instalacja ma zacząć produkować enegię od 2023 roku.
Dodatkowo firma zakupiła kolejne 1098 sztuk paneli fotowoltaicznych, które mają zostać uruchomione w połowie 2023 roku. Po zakończeniu tego etapu inwestycji, firma będzie w stanie wytworzyć energię w wielkości ok. 500 kWp.
To jednak nie koniec. Dan Cake planuje także trzeci etap inwestycji, który ma pozwolić firmie na całkowitą niezależność energetyczną w słoneczne dni.
29% redukcja plastiku w środowisku
Jeszcze innym działaniem, o którym raportuje producent jest redukcja plastiku w opakowaniach. Firma zmniejszyła ilość folii wykorzystywanej do pakowania Muffinek 300 g.
Różnica polegająca na zmniejszeniu grubości tworzywa z 40 do 30 mikronów przełożyła się na oszczędność 16 kg tworzywa przy produkcji 10 tys. sztuk produktu. Jak czytamy w raporcie, w końcowym etapie zmniejsza to o 29% udział tworzywa sztucznego w środowisku.
Raporty ESG są publikacjami, na które coraz częściej decydują się producenci, a także sieci handlowe. W ostatnim roku podobną publikację opublikował m.in. Carlsberg podsumowując działania ESG czy Mondelez pt. "Snacking Made Right".
Foto: mat. prasowe