Mimo wyzwań rynkowych zespół MAKRO Polska osiągnął wyznaczone cele w minionym roku. Firma m.in. odnotowała ponad miliard złotych obrotu w sprzedaży marek własnych, otworzyła setny sklep ambasadorski ODIDO, a w ramach zielonej transformacji przebudowała kolejne trzy hale.
Wdrożono również nową strategię sCore, która jest ugruntowaniem hurtowego DNA MAKRO Polska.
2022 rok w MAKRO
Rok 2022 w wielu branżach, w tym HoReCa, pozostał pod znakiem walki ze skutkami pandemii COVID-19. Dodatkowe wyzwania przyniosły przedsiębiorcom wybuch wojny w Ukrainie, inflacja, w tym wzrost cen energii.
MAKRO Polska wdrożyło nowe rozwiązania i programy, aby odpowiedzieć na potrzeby klientów profesjonalnych. Przykładem mogą być „Zielone etykiety”, program polityki cenowej, dzięki któremu przedsiębiorcy mogą zwiększać znacząco swoją marżowość.
Do niego włączono już ponad 9000 produktów z oferty MAKRO. Sieć rozwinęła również asortyment produktów marki własnej - Fine Life, METRO Chef i METRO Professional. Są to artykuły nieustannie testowane, dostosowane do aktualnych trendów rynkowych.
Marki własne MAKRO w ciągu niecałych 11 miesięcy minionego roku osiągnęły ponad miliard zł obrotu i obecnie stanowią 1/6 wartości sprzedaży firmy.
Otwarto setny sklep ambasadorski
MAKRO Polska wspiera także klientów Traders, oferując im współpracę w ramach modelu franczyzy, który zapewnia franczyzobiorcom swobodę działania i niezależność.
Aby przybliżyć klientom nowy format sieci pod zielono-pomarańczowym szyldem, MAKRO zorganizowało w minionym roku ODIDO Expo. Sklepy modelowe sieci pojawiły się w 4 halach w Polsce, a odwiedziło je ponad 500 osób.
Przełomowym momentem było dla ODIDO otwarcie setnego sklepu ambasadorskiego w formacie Elevate w Kobyłce pod Warszawą.
5 urodziny Akademii Inspiracji
Nowe rozwiązania zaoferowano również klientom gastronomii. Zespół MAKRO Polska świętował 5 urodziny Akademii Inspiracji, która w czasie pandemii nie zawiesiła swojej działalności, a jej eksperci organizowali szkolenia online.
W listopadzie minionego roku MAKRO zaś przeprowadziło Tydzień Kuchni Polskiej, wydarzenie związane z obchodami Święta Niepodległości w nowej odsłonie. Wzięło w nim udział blisko 400 restauracji z 224 miast. W promocję akcji zaangażowanych było 15 ambasadorów oraz ponad 50 influencerów.
Działania MAKRO w ramach zrównoważonego rozwoju
W ramach strategii zrównoważonego rozwoju MAKRO Polska prowadzi szereg działań mających na celu minimalizację negatywnego wpływu na środowisko.
Do końca 2023 roku sieć hurtowni planuje przebudowę 2/3 swoich hal pod kątem rezygnacji z freonu w urządzeniach chłodniczych i redukcji zużycia energii. W minionym roku przebudowę przeszły trzy hale sieci.
Fot.: mat. prasowe