Dino stawia w swojej strategii na dynamiczny wzrost organiczny. Nic więc dziwnego, że liczba sklepów należących do sieci znacznie wzrosła na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy. Ile marketów ma teraz Dino?
Na początku 2022 roku Dino chwaliło się rekordową liczbą otwarć nowych sklepów. Wtedy sieci udało się stworzyć 343 nowe lokalizacje w 12 miesięcy, kończąc rok z liczbą 1815 sklepów. Nie powinno jednak dziwić, że ustanowiony został właśnie kolejny rekord.
Dino bije kolejny rekord otwarcia sklepów
Publikując wyniki na 2021 rok, Michał Krauze, członek zarządu spółki informował o celach firmy na 2022 rok. Miało nimi być utrzymanie wysokiego tempa rozwoju, a także pobicie wyniku otwarć nowych sklepów. I tak się właśnie stało.
Sieć Dino otworzyła w 2022 roku 344 nowe markety. Tym samym detalista pobił rekord z 2021 roku o jeden sklep.
Tylko w trzecim kwartale roku sieć powiększyła się o blisko 90 placówek. Do tego momentu nakłady inwestycyjne Dino osiągnęły poziom 1,1 mld zł. Z tej puli największe część została przeznaczona właśnie na ekspansję szyldu poprzez planowe otwarcia nowych sklepów.
Ile sklepów liczy obecnie Dino?
Sieć sklepów Dino na koniec 2022 roku liczyła 2156 sklepów, wobec 1815 marketów na koniec 2021 roku. Powierzchnia sprzedaży sklepów Dino powiększyła się na przestrzeni tych 12 miesięcy o blisko 140 tys. mkw., czyli o blisko 20%.
Przychody Dino Polska
Dino rośnie nie tylko pod względem liczby nowych sklepów. Sieć z każdym kwartałem notuje także imponujące wzrosty przychodów. Od stycznia do września 2022 roku sieć odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży na poziomie 48,5%.
W tym czasie przychody firmy wyniosły 14,1 mld zł. Na informacje finansowe dotyczące całego, 2022, roku musimy jeszcze poczekać. Już teraz wiadomo jednak, że będzie on wyższy od tego zanotowanego w 2021 roku.
Foto: mat. prasowe