2022 rok w Netto: Ponad 60 nowych sklepów i 53% wzrost liczby wizyt klientów

2022 rok w Netto: Ponad 60 nowych sklepów i 53% wzrost liczby wizyt klientów

Netto kończy 2022 rok licząc ponad 660 sklepów w kraju. Tylko na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy dyskonter otworzył kolejne 60 placówek, a także zmodernizował następne 30. W tym czasie liczba wizyt klientów w sklepach Netto zwiększyła się o blisko 53%.

Finał konwersji sklepów Tesco na Netto, modernizacja istniejących placówek, wzrost organiczny, nowy format sklepu miejskiego, a także ogromne inwestycje w transformację energetyczną... Jak przyznaje Hugo Mesquita, dyrektor generalny Netto Polska, mimo trudności oraz wyzwań Netto zrealizowało w 2022 roku wszystkie postawione sobie cele. 

Ile sklepów ma Netto na koniec 2022 roku?

Obecnie w Polsce funkcjonuje ponad 660 sklepów Netto, z czego ponad 420 w nowym formacie 3.0. Wystrój wnętrza tych placówek jest minimalistyczny, a materiały użyte do wykończenia – naturalne.

Szerokie alejki, stonowane oświetlenie czy przemyślany układ asortymentu sprzyjają komfortowi zakupów. W kolejnych latach sieć planuje zmodernizować wszystkie sklepy w swoim portfolio, by były zgodne z tym konceptem.  

Sklep Netto w formacie 3.0 (foto: mat. prasowe)

Ponad 430 sklepach Netto wyposażonych jest w strefy bake-off, dzięki czemu klienci mogą wybierać spośród szerokiej oferty świeżo odpieczonego, jeszcze ciepłego pieczywa. Już w 140 placówkach zamontowane są kasy samoobsługowe, które znacznie skracają kolejki, a tym samym czas, jaki klienci spędzają w strefie kas.

Finał konwersji i modernizacja sklepów

Mijający rok był dla Netto niezwykle intensywny. W pierwszym kwartale 2022 r. sieć skupiała się przede wszystkim na ukończeniu rozpoczętego w maju 2021 r. procesu konwersji Tesco. To nie tylko otwarcie 250 sklepów Netto w miejsce Tesco, ale także integracja obu zespołów, liczących w sumie ponad 9 000 osób.

Na przestrzeni kolejnych miesięcy prowadzono prace w związku z zaplanowaną modernizacją istniejących placówek – w efekcie aż 30 z nich zyskało nowy wygląd i udogodnienia dla klientów. Końcówka trzeciego i czwarty kwartał roku upłynęły z kolei pod znakiem rozwoju organicznego – 2022 zakończy się otwarciem łącznie 14 nowych sklepów.

Debiut miejskiego formatu

Ciekawostką jest otwarcie drugiego sklepu w formacie city – tym razem we Wrocławiu. To koncept sklepu osiedlowego, o mniejszej względem standardowej placówki powierzchni i asortymencie, jednak wciąż spełniający oczekiwania klientów. Jak informuje Netto, niewykluczone, że takich sklepów będzie więcej.

Netto sklep online

Oprócz rozwoju w kanale tradycyjnym, dyskont postawił pierwszy krok w obszarze zakupów online. To dzięki współpracy Netto z Everli – platformą umożliwiającą zamawianie produktów spożywczych na określoną godzinę pod same drzwi.

Sklep Netto w formacie 3.0 (foto: mat. prasowe)

Usługa jest dostępna dla ponad 11 milionów klientów zamieszkujących blisko 50 miast w całej Polsce, a to oznacza, że jest nią objętych około 200 sklepów Netto.

Transformacja energetyczna w Netto

W tym roku Grupa Salling, do której należy sieć Netto, zapowiedziała transformację energetyczną, decydując się na zainwestowanie w te działania około pół miliarda złotych

Transformacja energetyczna staje się faktem. W połowie grudnia panele fotowoltaiczne znalazły się na dachach ponad 100 naszych sklepów. To pozwoli ograniczyć zużycie energii nawet o 17% w skali roku. Kolejny element tej transformacji to instalacja drzwi w regałach chłodniczych. Oba te działania będziemy kontynuować w kolejnych latach.

Hugo Mesquita, CEO Netto Polska

Z dużą uwagą sieć podchodzi także do oświetlenia – dzięki nowoczesnemu i energooszczędnemu oświetleniu LED, udało się ograniczyć zużycie energii we wszystkich sklepach o 43% w skali roku.


Foto: Netto Polska

Reklama