Średni czas, który podróżni (z wyjątkiem kierowców zawodowych) przeznaczają na postój na MOP waha się od 15 minut do 1 godziny. Żabka planuje to wykorzystać i zagwarantować klientom jadącym autostradą A2 możliwość zrobienia zakupów. Pierwsze placówki w nowym formacie to jednocześnie jubileuszowe sklepy o numerach 9000 i 9001.
Jak przystało na Żabkę, nowy format sklepu jest dostosowany do potrzeb podróżnych. W placówkach na stacjach MOP mogą oni skorzystać z rozszerzonej oferty ciepłych przekąsek, kawy oraz kanapek czy sałatek.
Kolejny format w portfolio Żabki
Żabka od lat tworzy nowe formaty sklepów. W ten sposób detalista chce dostosować się do lokalizacji i oczekiwań konsumentów. Powstał tak m.in. bezobsługowy koncept Żabka Nano czy też ekologiczny i inteligentny sklep Żabka Eko Smart. Obecnie Żabka próbuje swoich sił w nietypowych dla sklepu convenience lokalizacjach. W mowa o znajdujących się przy autostradzie MOP-ach.
Adam Manikowski, wiceprezes zarządu Grupy Żabka, komentuje ten moment jako otwarcie kolejnego rozdziału w rozwoju firmy. Żabka właśnie debiutuje z unikalnym w skali kraju konceptem.
Sklepy Żabka w MOP-ach przy autostradzie A2
Nowy koncept sklepu Żabka pojawił się właśnie w dwóch lokalizacjach. Mowa o MOP Sosna i MOP Gnilec. Uruchomienie w tych lokalizacjach sklepów sieci Żabka, której produkty i usługi są dobrze znane konsumentom, wnosi dodatkową wartość do oferty MOP. Dzięki temu, że sklepy te są czynne całą dobę i dodatkowo wyposażone w kasy samoobsługowe, zakupy w nich są szybkie i wygodne oraz pozwalają uniknąć stania w kolejkach.
Żabki na MOP Gnilec i MOP Sosna stanowią więc ciekawą propozycję dla osób mających mało czasu, szukających zdrowszej alternatywy posiłku (również żywności roślinnej), a także zawodowych kierowców szukających podstawowego zaopatrzenia oraz domowego posiłku.
Jak wygląda Żabka w MOP-ie?
Pawilony, w których działają sklepy Żabka na MOP-ach, to nowoczesna i dynamiczna bryła. Kształt pawilonu projektowany był z myślą o łatwej rozpoznawalności na drogach szybkiego ruchu i autostradach.
Sklep oparty jest o konstrukcję złożoną z kontenerów, których zewnętrzną skórkę tworzy siatka metalowych lameli. W ażurowej fasadzie wykonanej z wertykalnych elementów architekci zagrali wycięciami nawiązującymi do brandingu marki.
We wnętrzu sklepu wydzielono strefę gastronomiczną ze stolikami, w której klienci mogą w spokoju spożyć posiłek i odpocząć w trakcie podróży. Całkowita powierzchnia każdego sklepu wynosi ok. 135 mkw., a powierzchnia sali sprzedaży ok. 90 mkw.
Foto: mat. prasowe