Liczba sklepów Duży Ben dynamicznie rośnie. "Jesteśmy odpowiedzią na niszę rynkową"

Liczba sklepów Duży Ben dynamicznie rośnie. "Jesteśmy odpowiedzią na niszę rynkową"

Duży Ben to sieć marketów alkoholowych należąca do Grupy Eurocash. Sieć stawia na dynamiczną ekspansję. Na przestrzeni roku liczba placówek zwiększyła się o około 100 nowych lokalizacji. 

Ile sklepów ma Duży Ben?

Sieć marketów alkoholowych właśnie otworzyła trzysetny sklep. Ten wyjątkowy Duży Ben powstał we Wrocławiu, przy ulicy Wojanowskiej. To jednocześnie 40. sklep marki w tym mieście. Nowe otwarcia są konsekwencją realizacji ambitnej strategii ekspansji, dzięki której sieć jest już dostępna w 120 miastach i 11 województwach.

Duży Ben to jeden z flagowych, obok e-supermarketu Frisco, projektów Grupy Eurocash. Sieć ma ambitne plany dotyczące dalszego rozwoju. W 2021 roku sieć marketów Duży Ben wygenerowała sprzedaż przekraczającą 250 mln zł. Jednocześnie marka stawia na mocną ekspansję. Jak sieć Duży Ben zmieniała się w ostatnim latach?

  • Duże Ben zakończył 2020 roku licząc w sumie 129 sklepów w Polsce.
  • Rok 2021 zaowocował 75 otwarciami. Dzięki nim liczba sklepów osiągnęła 204.
  • Choć 2022 rok jeszcze nie dobiegł końca, firma informuje już o otwarciu placówki o numerze 300.

Intensywny rok dla Dużego Bena

Duży Ben rozwija także wachlarz usług dodatkowych, oferowanych w wybranych placówkach. W ostatnich miesiącach nawiązał współprace m.in. z InPost i Pointpack (w zakresie odbioru przesyłek). Z kolei konsumenci między innymi w Warszawie, Wrocławiu czy Poznaniu mogą zamówić zakupy z Dużego Bena do domu przez Glovo lub usługi Click&Collect. Celem sieci jest, by działać zgodnie z zasadą one-stop-shop, czyli wszystko w jednym miejscu.

Wraz z dalszą ekspansją rozwijamy wachlarz usług po to, aby być jeszcze bliżej konsumentów i w pełni zaspokajać ich potrzeby. To z myślą o nich wprowadziliśmy program lojalnościowy dla stałych klientów Dużego Bena. Jesteśmy odpowiedzią na niszę rynkową w segmencie sklepów detalicznych, oferujemy atrakcyjny format sprzedaży piw, win oraz alkoholi mocnych.

Michał Florkiewicz, dyrektor zarządzający sieci Duży Ben w Grupie Eurocash

Sieć dynamicznie rozwijała się w 2022 roku. Jej sprzedaż w trzecim kwartale br. wzrosła o 73% r/r do 81 mln zł, przy wzroście sprzedaży dla tej samej liczby placówek (LFL) na poziomie niemal 26%.


Foto: mat. prasowe

Reklama