Dziś prawie trzy czwarte (74%) Europejczyków i 69% Polaków dokonuje zakupów międzynarodowych - wynika z najnowszego PayPal eCommerce Index*.
Niektórzy konsumenci wciąż jednak wahają się, czy sięgnąć po produkty z odległego kraju ze względu na obawy dotyczące bezpieczeństwa, które stają im na drodze.
Ilu konsumentów kupuje międzynarodowo?
Obecnie szacuje się, że liczba użytkowników Internetu w Polsce wynosi około 30 mln. Dziś prawie 70% Polaków kupuje międzynarodowo, a 1/4 zakupów online pochodzi spoza Polski.
Trend ten widoczny jest również na innych rynkach europejskich, gdzie średnio 30% zamówień pochodzi z e-handlu transgranicznego.
W zakupach międzynarodowych przoduje Grecja, gdzie aż 87% konsumentów badanych przez PayPal dokonuje takich zakupów. Chętnie towary z zagranicy sprowadzają też Irlandczycy (83%), Izraelczycy (79%) i Szwedzi (76%). Irlandczycy i Izraelczycy dokonują najwięcej zakupów online: odpowiednio 44% i 48% ich zakupów pochodzi z zagranicy.
Dlaczego zakupy międzynarodowe są atrakcyjne?
Zakupy międzynarodowe są szczególnie kuszące ze względu na atrakcyjne ceny. Średnio ponad połowa kupujących z Izraela, Grecji i Irlandii wskazuje ten czynnik jako kluczowy.
Ważnym czynnikiem kierującym uwagę Europejczyków za granicę jest niedostępność niektórych towarów w ich własnych krajach, co przyznaje 39% z nich.
Szczególnie interesujące jest również to, że jeden na trzech Europejczyków (31%) postrzega zakupy z innego kraju właśnie jako okazję do odkrywania nowych towarów.
E-handel transgraniczny: szansa dla polskich sprzedawców?
W Polsce rodzimi sprzedawcy również obficie czerpią z trendu popularności internetowych zakupów zza granicy. Około 5 na 6 z nich sprzedaje swoje produkty za granicą i co ważne - jak wskazują ich szacunkowe deklaracje, mogą na tym potencjalnie sporo zarabiać.
Według badania PayPal, w 2022 roku już 33% obrotów polskich sprzedawców było generowanych przez zagraniczne zamówienia online, co jest widocznie wyższe od średniej europejskiej wynoszącej 29%.
Bez wątpienia kupujący online z zagranicy są niezwykle ważną grupą dla każdego handlowca. Potencjalnie generujący znaczące zyski powinni być brani pod uwagę, aby zmaksymalizować korzyści płynące z handlu online.
Konsument chce kupować bezpiecznie
W dalszym ciągu istnieją bariery, które hamują rozwój tej obiecującej części rynku. Jedną z kluczowych przeszkód na drodze do sukcesu w handlu elektronicznym, która wymaga obecnie rozwiązania, jest czynnik bezpieczeństwa, czyli brak zaufania konsumentów do niektórych rynków za granicą.
Powszechne obawy globalnych e-konsumentów związane z prywatnością danych i płatnościami online mogą faktycznie wpływać na ich zachowania zakupowe.
Dziś aż 29% polskich konsumentów czuje się bezpieczniej robiąc zakupy w globalnych sklepach, gdy dostrzeże PayPal jako jednego z operatorów płatności.
Dlatego wybierając partnera płatności dla sklepu internetowego, zaleca się wybór znanych, globalnych marek, które od lat z powodzeniem obsługują e-commerce na całym świecie.
Właściwy wybór zapewnia sklepom internetowym wiele innych korzyści poza podstawowym przetwarzaniem płatności. Na przykład PayPal oferuje sprzedawcom ochronę przed oszustwami, a także wsparcie cross-marketingowe, aby dotrzeć do szerszego grona zainteresowanych konsumentów.
Platforma może również pomóc zwiększyć konwersje, oferując wydajne i szybkie przetwarzanie transakcji, na dowolnym urządzeniu.
Fot.: informacja prasowa
*PayPal eCommerce Index 2022; Metodologia badania: 15-minutowe badanie 15 221 konsumentów z Europy i Izraela w wieku 18-75 lat & 10-minutowe badanie 4 604 osób decyzyjnych w przedsiębiorstwach z Europy i Izraela.