Poszukiwania Żabu trwały już od pewnego czasu. Enigmatyczne wskazówki pojawiały się w niektórych sklepach Żabka oraz w mediach społecznościowych sieci. Detalista właśnie poinformował o ich zakończeniu. Co właściwie przygotowała Żabka? Czym, albo kim, jest Żabu?
Pierwszy taki projekt na europejskim rynku retail
Aplikacja Żabki jest dostępna na polskim rynku od blisko 4 lat. W tym okresie pobrało ją już ponad 10 milionów osób. Detalista nie spoczywa jednak na laurach. Widać po najnowszym, testowanym przez detalistę narzędziu. Tym razem ma dostarczać klientom rozrywki. O co chodzi? Sieć właśnie poinformowała o rozpoczęciu testów gry mobilnej Żabu.
Projekt powstał w oparciu o badania z udziałem użytkowników aplikacji Żappka – to oni m.in. brali udział w tworzeniu postaci Żabu. Testowa wersja gry trafi do 5 tys. graczy, natomiast finalny produkt dostępny będzie dla wszystkich użytkowników Żappki w 2023 roku.
Skąd pomysł na grę Żabu?
Żabka cały czas rozwija swoją aplikację. W ostatnim czasie detalista w ramach aplikacji wprowadził m.in. własną walutę Żappsy, którą użytkownicy mogą wykorzystywać do przelewów dla swoich znajomych. Innym innowacyjnym rozwiązaniem w aplikacji Żappka jest także wprowadzona niedawno subksypcja na kawę. Teraz przyszedł czas na grę.
Decyzję o wejściu w rynek gier mobilnych Dino Metaxas, director of digital acceleration w Żabka Polska, wyjaśnia dużym potencjałem branży. Jak mówi "branża gier jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się na świecie". Jak dodaje, Żabka ma ambicje na stworzenie hitu.
Żabu w aplikacja Żappka. O co chodzi?
Żabu to gra mobilna, którą w aplikacji Żappka znajdą użytkownicy. Początkowo gra ma być testowana przez 5 000 graczy. Liczy się w tym przypadku zasada – kto pierwszy, ten lepszy. Następnie, w 2023 roku, gra Żabu będzie powszechnie dostępna. Na czym ma polegać gra Żabki?
Główną postacią gry jest Żabu, czyli wirtualna żaba, która ma około 4 cm wzrostu. Uwielbia jabłka, częste prysznice i nie powinno zbyt długo przebywać bez opieki. A przede wszystkim… lubi grać w gry!
Wykonane w animacji 3D Żabu reaguje na zachowania klienta. Rozwija się i zdobywa kolejne poziomy gry, w zależności od dokonywanych przez gracza zakupów, również tych realizowanych dzięki zebranym na koncie punktom lojalnościowym – żappsom. Użytkownicy będą mieli możliwość personalizowania swojej postaci Żabu poprzez zakup różnego rodzaju akcesoriów.
Na czym polega gra Żabki? Jak zyskać dodatkowe muchy dla Żabu?
Gra polega na hodowli i regularnej opiece nad stworzoną przez siebie postacią Żabu. By ją ukończyć należy przejść 100 poziomów, a robiąc zakupy w sklepach sieci otrzymać dodatkowe punkty – za każdą wydaną złotówkę – 5 much, które są ulubionym przysmakiem Żabu i gwarantują mu przeżycie.
Po osiągnięciu wybranych poziomów na gracza czekają skrzynki z nagrodami, zawierające darmowe żappsy, produkty czy zniżki na zakupy. Uczestnicy, którzy przejdą wszystkie 100 poziomów i ukończą grę, otrzymają niespodziankę.
Jak zagrać w grę Żabu?
Sieć właśnie ruszyła z testem Żabu, który umożliwi zdobycie gruntownej wiedzy na temat oczekiwań miłośników elektronicznej rozrywki, a zebrane informacje wyznaczą kierunki modyfikacji funkcjonalności zastosowanych w grze. W ten sposób Żabka chce uzyskać produkt maksymalnie dopasowany do oczekiwań.
Co zrobić, aby zagrać w grę w grudniu? Od 12 do 19 grudnia (lub osiągnięcia limitu 5000 graczy) trzeba zarejestrować się na stronie zabu.zabka.pl.
O wprowadzeniu gry zdecydowali sami internauci. Bbadania wśród użytkowników aplikacji Żappka pokazały, że najwyżej ocenianym przez nich pomysłem było właśnie wdrożenie gry (aż 85% wskazań). Badania miały także na celu wyselekcjonowanie funkcjonalności, które są najbardziej atrakcyjne dla klientów sieci – respondenci bardzo wysoko ocenili grywalizację. W trakcie testów pytano również o optymalny wygląd gry oraz jej nazwę. Aż 80% użytkowników z grupy docelowej wybrało Żabu.
Foto: mat. prasowe (Żabka Polska)