Żabka stworzyła własną grę mobilną. Detalista chce zwojować kolejną branżę

Żabka stworzyła własną grę mobilną. Detalista chce zwojować kolejną branżę
żabu gra Żabki Żabka stworzyła własną grę mobilną. Detalista chce zwojować kolejną branżę

Poszukiwania Żabu trwały już od pewnego czasu. Enigmatyczne wskazówki pojawiały się w niektórych sklepach Żabka oraz w mediach społecznościowych sieci. Detalista właśnie poinformował o ich zakończeniu. Co właściwie przygotowała Żabka? Czym, albo kim, jest Żabu?

Pierwszy taki projekt na europejskim rynku retail

Aplikacja Żabki jest dostępna na polskim rynku od blisko 4 lat. W tym okresie pobrało ją już ponad 10 milionów osób. Detalista nie spoczywa jednak na laurach. Widać po najnowszym, testowanym przez detalistę narzędziu. Tym razem ma dostarczać klientom rozrywki. O co chodzi? Sieć właśnie poinformowała o rozpoczęciu testów gry mobilnej Żabu

Projekt powstał w oparciu o badania z udziałem użytkowników aplikacji Żappka – to oni m.in. brali udział w tworzeniu postaci Żabu. Testowa wersja gry trafi do 5 tys. graczy, natomiast finalny produkt dostępny będzie dla wszystkich użytkowników Żappki w 2023 roku.

Skąd pomysł na grę Żabu?

Żabka cały czas rozwija swoją aplikację. W ostatnim czasie detalista w ramach aplikacji wprowadził m.in. własną walutę Żappsy, którą użytkownicy mogą wykorzystywać do przelewów dla swoich znajomych. Innym innowacyjnym rozwiązaniem w aplikacji Żappka jest także wprowadzona niedawno subksypcja na kawę. Teraz przyszedł czas na grę. 

Decyzję o wejściu w rynek gier mobilnych Dino Metaxas, director of digital acceleration w Żabka Polska, wyjaśnia dużym potencjałem branży. Jak mówi "branża gier jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się na świecie". Jak dodaje, Żabka ma ambicje na stworzenie hitu.

Wierzymy, że Żabu będzie hitem zarówno wśród starszych, jak i młodszych fanów gier; dostarczy naszym klientom rozrywki, a przy okazji będzie też nowoczesnym narzędziem komunikacji naszej oferty.

Dino Metaxas, director of digital acceleration w Żabka Polska

Żabu w aplikacja Żappka. O co chodzi?

Żabu to gra mobilna, którą w aplikacji Żappka znajdą użytkownicy. Początkowo gra ma być testowana przez 5 000 graczy. Liczy się w tym przypadku zasada – kto pierwszy, ten lepszy. Następnie, w 2023 roku, gra Żabu będzie powszechnie dostępna. Na czym ma polegać gra Żabki?

Właśnie ruszyły testy najnowszej gry Żabki. Jeszcze w grudniu będzie mogło w nią 5000 graczy (foto: Żabka Polska)

Główną postacią gry jest Żabu, czyli wirtualna żaba, która ma około 4 cm wzrostu. Uwielbia jabłka, częste prysznice i nie powinno zbyt długo przebywać bez opieki. A przede wszystkim… lubi grać w gry!

Wykonane w animacji 3D Żabu reaguje na zachowania klienta. Rozwija się i zdobywa kolejne poziomy gry, w zależności od dokonywanych przez gracza zakupów, również tych realizowanych dzięki zebranym na koncie punktom lojalnościowym – żappsom. Użytkownicy będą mieli możliwość personalizowania swojej postaci Żabu poprzez zakup różnego rodzaju akcesoriów.

Na czym polega gra Żabki? Jak zyskać dodatkowe muchy dla Żabu?

Gra polega na hodowli i regularnej opiece nad stworzoną przez siebie postacią Żabu. By ją ukończyć należy przejść 100 poziomów, a robiąc zakupy w sklepach sieci otrzymać dodatkowe punkty – za każdą wydaną złotówkę – 5 much, które są ulubionym przysmakiem Żabu i gwarantują mu przeżycie.

Po osiągnięciu wybranych poziomów na gracza czekają skrzynki z nagrodami, zawierające darmowe żappsy, produkty czy zniżki na zakupy. Uczestnicy, którzy przejdą wszystkie 100 poziomów i ukończą grę, otrzymają niespodziankę.

Jak zagrać w grę Żabu?

Sieć właśnie ruszyła z testem Żabu, który umożliwi zdobycie gruntownej wiedzy na temat oczekiwań miłośników elektronicznej rozrywki, a zebrane informacje wyznaczą kierunki modyfikacji funkcjonalności zastosowanych w grze. W ten sposób Żabka chce uzyskać produkt maksymalnie dopasowany do oczekiwań.

Co zrobić, aby zagrać w grę w grudniu? Od 12 do 19 grudnia (lub osiągnięcia limitu 5000 graczy) trzeba zarejestrować się na stronie zabu.zabka.pl.

O wprowadzeniu gry zdecydowali sami internauci. Bbadania wśród użytkowników aplikacji Żappka pokazały, że najwyżej ocenianym przez nich pomysłem było właśnie wdrożenie gry (aż 85% wskazań). Badania miały także na celu wyselekcjonowanie funkcjonalności, które są najbardziej atrakcyjne dla klientów sieci – respondenci bardzo wysoko ocenili grywalizację. W trakcie testów pytano również o optymalny wygląd gry oraz jej nazwę. Aż 80% użytkowników z grupy docelowej wybrało Żabu.


Foto: mat. prasowe (Żabka Polska)

Reklama