Corepla chce umieścić butelkomaty w hipermarketach popularnych marek. Jest pierwsze 100 maszyn

Corepla chce umieścić butelkomaty w hipermarketach popularnych marek. Jest pierwsze 100 maszyn

Włoska organizacja zrzeszająca firmy opakowaniowe Corepla planuje umieszczenie butelkomatów w punktach sprzedaży dobrze rozpoznawalnych marek. W ostatnim czasie konsorcjum zacieśniło współpracę z firmą Interzero i zainwestowało w 100 nowych automatów, które zapewnią właściwą zbiórkę plastiku w handlu wielkopowierzchniowym.

Inicjatywa Interzero i Corepla stanowi odpowiedź na unijną dyrektywę Single Use Plastic (SUP). Zgodnie z nią państwa członkowskie Unii Europejskiej mają zapewnić 77% poziom zbiórki butelek z tworzyw sztucznych wprowadzonych do obiegu po 2024 r., a 90% w 2029 r. W Polsce depozytowa zbiórka opakowań na napoje ma obowiązywać od 2025 roku, rok wcześniej zacznie funkcjonować we Włoszech.

Butelkomaty w hipermarketach

Corepla to włoska organizacja non-profit zrzeszająca firmy opakowaniowe, której celem jest osiągnięcie poziomów recyklingu opakowań plastikowych określonych przez prawo Unii Europejskiej. Konsorcjum w ostatnim czasie kupiło 100 butelkomatów do zbiórki butelek PET w sklepach wielkopowierzchniowych. Projekt jest efektem współpracy Corepla z Interzero Italy, które jest częścią międzynarodowej grupy Interzero, specjalizującej się w zintegrowanych rozwiązaniach środowiskowych z obszaru gospodarki odpadami i obiegu zamkniętego. 

Projekt konsorcjum Corepla zakłada umieszczenie butelkomatów PET w punktach sprzedaży dobrze rozpoznawalnych marek, co ma zachęcić konsumentów do oddania i prawidłowego zagospodarowania plastikowych butelek.

(...) przygotowujemy się do włączenia dużych detalistów do planu, który nie tylko promuje aktywne uczestnictwo konsumentów w korzystaniu z automatów w punktach sprzedaży, ale sprawia, że marki stają się bohaterami innowacyjnej gospodarki obiegu zamkniętego, której celem jest zwiększenie ilości tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu i skrócenie drogi między zbiórką a recyklingiem

Giorg Quagliuolo, prezes Corepla

Powszechność butelkomatów w połączeniu z systemem premiowym

Dzięki partnerskiej współpracy z sieciami handlowymi, butelkomaty mają być łatwo dostępne dla konsumentów. Jak zakłada Corepla, w wyniku tego zwiększy się efektywność zbiórki odpadów PET. Dodatkowym elementem wzmacniającym zaangażowanie konsumentów ma być system premiowy, a także łatwość znalezienia punktu zbiórki w specjalnej aplikacji.

Jak działają butelkomaty?

System zbiórki plastikowych butelek będzie działał w prosty sposób. Konsument dostarczy butelki PET do automatów w punktach sprzedaży. Urządzenia rozpoznają typ opakowania w czasie rzeczywistym i zaakceptują tylko butelki PET przeznaczone do kontaktu z żywnością.

Poziom wypełnienia butelkomatu będzie monitorowany na bieżąco przez internet. W momencie osiągnięcia prawie pełnej objętości maszyny, sklep zamówi odbiór odpadów, za pomocą prostego systemu zgłoszeniowego. Interzero zapewni również regularne przeglądy techniczne i wsparcie swoich konsultantów oraz techników. Ponadto firma przygotuje raporty zbiórki i ocenę jej skutków środowiskowych, co pozwoli zmierzyć na podstawie kluczowych wskaźników efektywności wyniki inicjatywy. 

Podsumowanie

Interzero jako firma oferująca nowoczesne rozwiązania globalnych problemów wyzwań środowiskowych w siedmiu krajach Europy jest w pełni gotowa na wprowadzenie systemu kaucyjnego także w Polsce.


Foto: mat. prasowe

Reklama