Lidl Polska, Dino, Kaufland, Żabka Polska, Rossmann oraz IKEA to – według Polaków – najbardziej prospołeczne sieci handlowe w swoich segmentach. Tak wykazała analiza opinii blisko 120 tys. shopperów, którzy wzięli udział w III edycji programu branżowego „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów”.
Do tego, oprócz głównych nagród, organizatorzy przyznali dwa specjalne wyróżnienia. Jedno otrzymała sieć JYSK, a drugie – cała Grupa Eurocash.
Jakie wartości nagrodzono?
Prospołeczna Sieć Roku to jedna z sześciu kategorii trzeciej edycji programu branżowego „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów”. W tej części shopperzy oceniali, którzy retailerzy mają szczególnie przyjazne podejście do klientów oraz jasną politykę sprzedażową, a ponadto prezentują dodatkowe wartości, np. proekologiczne.
Brali też pod uwagę różnego rodzaju działania sieci handlowych, m.in. związane ze Społeczną Odpowiedzialnością Biznesu oraz aktywne wsparcie lokalnej społeczności. I tak wśród dyskontów zwyciężył Lidl Polska.
Tytuł Prospołecznej Sieci Roku w grupie supermarketów przypadł Dino. Z kolei w segmencie hipermarketów wygrał Kaufland.
Ponadto Kaufland uruchomił infolinię z pomocą psychologiczną dla pracowników sieci oraz poczynił starania, aby ułatwić zatrudnienie ukraińskim uchodźcom, oferując im m.in. kurs języka polskiego. Maja Szewczyk dodaje również, że w tym roku przeprowadzono także wiele działań edukacyjnych skierowanych do najmłodszych, m.in akcję „Rozrabiaki Literaki” czy cykl warsztatów „EKO od dziecka – nie marnuję!”. W centrum działań Kaufland są ludzie, dlatego tym bardziej sieć docenia nagrodę w kategorii „Prospołeczna Sieć Roku”.
Żabka liderem w formacie convenience
W formacie convenience pierwsze miejsce zajęła Żabka Polska. Jak komentuje Biuro Prasowe sieci, laureat codziennie podejmuje szereg działań, by pozytywnie wpływać na otoczenie i być częścią realnej zmiany. Promuje dobre żywienie, wspiera lokalną przedsiębiorczość oraz minimalizuje wpływ na środowisko.
Sieć zapewnia też niezbędne wsparcie obywatelom Ukrainy. Działania te realizowane są z wiarą, że przyszłość należy do firm, które dbają nie tylko o wynik finansowy, ale także o klientów, pracowników, partnerów biznesowych oraz środowisko naturalne. Dlatego Żabka Polska z radością przyjęła informację o przyznanej nagrodzie w kategorii „Prospołeczna Sieć Roku”. Fakt, że klienci doceniają jej działania, mobilizuje pracowników sieci do dalszej pracy i utwierdza w przekonaniu, że obrany kierunek jest słuszny.
Wśród drogerii Rossmann nie miał sobie równych
Rossmann realizuje wiele działań prospołecznych. Ostatnio kluczowa jest dla sieci inicjatywa „Czujesz Klimat?”, mająca na celu wspieranie idei, że codziennie wybory mogą być przyjazne środowisku.
W grupie, tj. dom i ogród, została nagrodzona IKEA
IKEA chce inspirować i umożliwiać prowadzenie zdrowego życia na co dzień. Dlatego w ofercie znajdują się proste i przystępne cenowo produkty, ułatwiające oszczędzanie wody i energii, zachęcające do zrównoważonej diety, pomagające w przechowywaniu żywności czy właściwej segregacji domowych odpadów.
Oprócz nagród w sześciu segmentach, wręczono też dwa wyróżnienia. Jedno z nich, w grupie dom i ogród, otrzymał JYSK.
Jak informuje dr Krzysztof Łuczak, członek kapituły, przede wszystkim docenione zostało zaangażowanie sieci w pomoc uchodźcom z Ukrainy. Firma prowadzi też wyróżniającą się działalność, dbając o środowisko naturalne. Wśród licznych działań na szczególne wyróżnienie zasłużyło m.in. ograniczenie liczby plastikowych opakowań oraz wprowadzenie recyklingu surowców.