ALDI zwiększa roczne nakłady na rozwój o 50%. Licząca 233 sklepy sieć planuje zwiększyć ich liczbę do 600 w perspektywie zaledwie 5 lat. Dyskonter jest otwarty na przejęcia.
Tylko w najbliższym tygodniu ALDI uruchomi kilkanaście nowych placówek. W ślad za otwarciami nowych sklepów sieć planuje budowę kolejnych dwóch magazynów, które zapewnią sprawną logistykę i zoptymalizują koszty transportu.
ALDI zwiększy liczbę sklepów do 1000. Nakłady na inwestycje wyższe o 50%
W perspektywie 5 lat ALDI planuje mieć około sześciuset sklepów w Polsce. Docelowo dyskonter zakłada, że ich liczba osiągnie 1000 placówek w na przestrzeni 10 lat. W drodze do tych celów pomóc ma przede wszystkim znaczne zwiększenie nakładów inwestycyjnych i wzrost organiczny. Dyskonter nie wyklucza jednak akwizycji.
W ciągu dwóch ALDI chce urosnąć o 120 placówek o powierzchni ok. 1 tys. mkw., z parkingami na ok. 80 samochodów. Standardem dla sieci są powierzchnie z salą sprzedaży około tysiąca mkw. To benchmark, na którym opiera się ALDI, choć dopuszcza także placówki minimalnie mniejsze i większe.
ALDI nie wyklucza akwizycji
Priorytetem dla sieci są duże miasta, to pierwsza grupa lokalizacji, na której koncentruje się marka. Naturalnym kierunkiem jest też zapełnianie białych plam na mapie Polski i rozpoczęcie działalności handlowej tam, gdzie ALDI jeszcze nie jest obecne. Sieć nie wyklucza też mniejszych miejscowości.
Mocna logistyka priorytetem dyskontera
W ślad za otwarciami nowych sklepów sieć planuje budowę kolejnych dwóch magazynów, które zapewnią sprawną logistykę i zoptymalizują koszty transportu. Przypomnijmy, że we wrześniu tego roku ALDI otworzyło swój drugi magazyn – w Lisim Ogonie pod Bydgoszczą, mający zapewnić zatowarowanie sklepom w północnej części Polski, co jest naturalną konsekwencją rozwoju sieci w tym rejonie. Dla ALDI ekspansja jest priorytetem. Na pierwszym miejscu stawia rozwój organiczny, ale sieć otwarta jest na różne możliwości.
ALDI w Polsce posiada 233 sklepy i zatrudnia blisko 4000 pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.
Foto: mat. prasowe