ALDI chce mieć tysiąc sklepów w Polsce. Sieć zwiększa nakłady inwestycyjne i nie wyklucza akwizycji

ALDI chce mieć tysiąc sklepów w Polsce. Sieć zwiększa nakłady inwestycyjne i nie wyklucza akwizycji

ALDI zwiększa roczne nakłady na rozwój o 50%. Licząca 233 sklepy sieć planuje zwiększyć ich liczbę do 600 w perspektywie zaledwie 5 lat. Dyskonter jest otwarty na przejęcia.

Tylko w najbliższym tygodniu ALDI uruchomi kilkanaście nowych placówek. W ślad za otwarciami nowych sklepów sieć planuje budowę kolejnych dwóch magazynów, które zapewnią sprawną logistykę i zoptymalizują koszty transportu.

ALDI zwiększy liczbę sklepów do 1000. Nakłady na inwestycje wyższe o 50%

W perspektywie 5 lat ALDI planuje mieć około sześciuset sklepów w Polsce. Docelowo dyskonter zakłada, że ich liczba osiągnie 1000 placówek w na przestrzeni 10 lat. W drodze do tych celów pomóc ma przede wszystkim znaczne zwiększenie nakładów inwestycyjnych i wzrost organiczny. Dyskonter nie wyklucza jednak akwizycji.

Nasze ambicje są dość jasno określone, w perspektywie kolejnych pięciu lat chcemy mieć 500-600 sklepów. To zapewni nam odpowiednią skalę, umożliwi dalszy rozwój z osiągnięciem rentowności, z uwzględnieniem amortyzacji pewnych inwestycji i rozbudowy sieci logistycznej.

Wojciech Łubieński, prezes zarządu ALDI w Polsce

W ciągu dwóch ALDI chce urosnąć o 120 placówek o powierzchni ok. 1 tys. mkw., z parkingami na ok. 80 samochodów. Standardem dla sieci są powierzchnie z salą sprzedaży około tysiąca mkw. To benchmark, na którym opiera się ALDI, choć dopuszcza także placówki minimalnie mniejsze i większe.  

ALDI nie wyklucza akwizycji

Priorytetem dla sieci są duże miasta, to pierwsza grupa lokalizacji, na której koncentruje się marka. Naturalnym kierunkiem jest też zapełnianie białych plam na mapie Polski i rozpoczęcie działalności handlowej tam, gdzie ALDI jeszcze nie jest obecne. Sieć nie wyklucza też mniejszych miejscowości.

Osiągnięcie liczby 500-600 sklepów jest dla nas celem krótkoterminowym, pięcioletnim. Mamy także perspektywę dziesięcioletnią – planujemy ponad tysiąc sklepów. Zakładamy wzrost organiczny, co może się zmienić, jeżeli dojdzie do jakiejś akwizycji. To jednak element, którego na ten moment nie możemy przewidzieć. Jako firma jesteśmy gotowi na przejęcia, jeżeli tylko nadarzy się okazja.

Wojciech Łubieński, prezes zarządu ALDI w Polsce

Mocna logistyka priorytetem dyskontera

W ślad za otwarciami nowych sklepów sieć planuje budowę kolejnych dwóch magazynów, które zapewnią sprawną logistykę i zoptymalizują koszty transportu. Przypomnijmy, że we wrześniu tego roku ALDI otworzyło swój drugi magazyn – w Lisim Ogonie pod Bydgoszczą, mający zapewnić zatowarowanie sklepom w północnej części Polski, co jest naturalną konsekwencją rozwoju sieci w tym rejonie. Dla ALDI ekspansja jest priorytetem. Na pierwszym miejscu stawia rozwój organiczny, ale sieć otwarta jest na różne możliwości.

Rozbudowa logistyki to w tej chwili kluczowy element strategii ALDI biorąc pod uwagę koszty dystrybucji i plany ekspansji. Przy naszej skali do niedawna koszt transportu nie miał większego znaczenia, ale już teraz to się zmieniło. Tym bardziej, gdy mamy do czynienia z tak dużym wzrostem cen energii – najważniejszym elementem kosztotwórczym, konieczna jest praca nad optymalizacją tego procesu.

Wojciech Łubieński, prezes zarządu ALDI w Polsce

ALDI w Polsce posiada 233 sklepy i zatrudnia blisko 4000 pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.


Foto: mat. prasowe

Reklama