80 elektrycznych pojazdów dostawczych dołączyło do ekofloty DHL Parcel

80 elektrycznych pojazdów dostawczych dołączyło do ekofloty DHL Parcel

Elektryczne Sprintery są elementem programu GoGreen, w ramach której DHL m.in. modernizuje swoją flotę, aby osiągnąć cele związane z bardziej zrównoważoną działalnością, ochroną klimatu i mniejszym wpływem na środowisko.

Zerowa emisja CO2 jest jednym z kluczowych celów strategicznych DHL, dlatego firma konsekwentnie realizuje kolejne kroki zmierzające do jego realizacji.

W trosce o klimat

Szeroko zakrojona polityka GoGreen obejmuje różne obszary działalności, między innymi modernizację floty i korzystanie z energii odnawialnej dzięki własnym instalacjom fotowoltaicznym, które zasilają m.in. samochody kurierskie oraz sortownie. W efekcie, w połączeniu z systematycznym rozwojem elektromobilności powstaje wydajny, przyjazny środowisku ekosystem logistyczny. 

Najnowszym nabytkiem DHL Parcel Polska są elektryczne pojazdy dostawcze Mercedes-Benz: eSprintery. Zakup blisko 80 nowych samochodów jest jednocześnie kolejnym etapem współpracy z marką, w ramach której firma testowała już mniejszy model Mercedesa: eVito. Obecnie zakupione samochody dostarcza dealer Mercedes-Benz Auto Frelik. 

Kurierzy doceniają elektryczne pojady

Powiększanie zielonej floty jest dla DHL Parcel Polska nie tylko wyrazem dbałości o klimat, ale również o kurierów, którzy bardzo wysoko oceniają komfort pracy związany z elektrycznymi pojazdami.

Dynamiczny rozwój tego sektora usług kurierskich, związany m.in. ze wzrostem e-handlu, oznacza coraz więcej zleceń i wyższe zapotrzebowanie na kierowców realizujących miejskie i podmiejskie dostawy tzw. ostatniej mili. Dlatego firmie zależy na tym, by stworzyć im optymalne warunki do pracy i zapewnić do niej najlepsze narzędzia.

Elektryczne samochody ułatwiają codzienne zadania, m.in. dzięki możliwości korzystania z buspasów, bezpłatnego parkowania w miejskich SPP (Strefach Płatnego Parkowania), a ponadto oferują wyjątkowy komfort ze względu na ciszę w kabinie i dużą dynamikę prowadzenia.

W przypadku wybranego przez DHL wariantu eSprinterów zaletą dla kierowcy jest także większa bateria o pojemności 47 kWh z możliwością szybkiego ładowania prądem stałym z mocą 80 kW (10-80%) w czasie poniżej 25 min. Pojazdy dysponują również czterema poziomami rekuperacji, czyli odzyskiwania energii, co pozwala na efektywne zarządzanie zasięgiem eSprintera.

Elektromobilność jako element strategii Mercedes-Benz i DHL

Elektromobilność to dla naszej firmy cel strategiczny – chcemy być liderem tego trendu i dostarczać lokalnie bezemisyjne, funkcjonalne, efektywne biznesowo rozwiązania, które naszym zdaniem są niezbędne dla osiągnięcia celów klimatycznych, takie jak w pełni zelektryfikowana gama modelowa naszych pojazdów dostawczych.

Grzegorz Sawicki, dyrektor sprzedaży Mercedes-Benz Vans w Polsce

Konieczność zmniejszenia emisji CO2, a z drugiej, dynamiczny rozwój e-handlu i zapotrzebowania na transport to przeciwstawne trendy, na które naturalną odpowiedzią jest właśnie elektromobilność.

Bardzo się cieszymy, że firma DHL zaufała elektrycznej wersji Sprintera – modelu, który w wariancie spalinowym od kilku generacji jest numerem 1 w branży kurierskiej na świecie.

Grzegorz Sawicki

eSprinter zachowuje wszystkie znane od lat walory swojego brata z tradycyjnym silnikiem, takie jak funkcjonalność, wytrzymałość, ładowność, komfort i jakość, dokładając do nich lokalnie bezemisyjny napęd, ciszę i wyjątkową dynamikę.

Już do 2027 r. 50% floty DHL Parcel będą stanowiły samochody elektryczne. Naszym oficjalnie zdeklarowanym i cały czas realizowanym celem jest osiągnięcie neutralności CO2, do czego zmierzamy, wdrażając kolejne działania w ramach globalnego programu GoGreen.

Arkadiusz Stasiak, wiceprezes ds. operacyjnych w DHL Parcel Polska

DHL posiada własne stacje ładowania oraz instalacje fotowoltaiczne, dzięki którym produkuje energię słoneczną na własne potrzeby. Prąd, który firma pozyckuje w ten sposób, zasila nie tylko budynki czy sortery, ale także kurierskie samochody elektryczne.

Wyposażenie eSprinterów

Nowe samochody DHL Parcel oprócz wyposażenia seryjnego, obejmującego m.in. asystenta ruszania na wzniesieniu i asystenta bocznego wiatru oraz podgrzewany fotel kierowcy, posiadają również takie udogodnienia dla kierowcy jak kamera cofania w lusterku wstecznym, światła przeciwmgielne z doświetlaniem zakrętów, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, elektryczny hamulec postojowy, przyciemniane szyby oraz szybę przednią z filtrem, a także tylne drzwi skrzydłowe otwierające się do 270 st.

Pojazdy są wyposażone w akumulatory o pojemności 47 kWh oraz silniki o mocy 85 kW (116 KM). Samochody wyróżnia także żółta barwa i oznakowanie „samochód napędzany energią elektryczną” oraz hasło „odpowiedzialni z natury”, nawiązujące do zielonej strategii DHL.


Fot.: informacja prasowa

Reklama