Elektryczne Sprintery są elementem programu GoGreen, w ramach której DHL m.in. modernizuje swoją flotę, aby osiągnąć cele związane z bardziej zrównoważoną działalnością, ochroną klimatu i mniejszym wpływem na środowisko.
Zerowa emisja CO2 jest jednym z kluczowych celów strategicznych DHL, dlatego firma konsekwentnie realizuje kolejne kroki zmierzające do jego realizacji.
W trosce o klimat
Szeroko zakrojona polityka GoGreen obejmuje różne obszary działalności, między innymi modernizację floty i korzystanie z energii odnawialnej dzięki własnym instalacjom fotowoltaicznym, które zasilają m.in. samochody kurierskie oraz sortownie. W efekcie, w połączeniu z systematycznym rozwojem elektromobilności powstaje wydajny, przyjazny środowisku ekosystem logistyczny.
Najnowszym nabytkiem DHL Parcel Polska są elektryczne pojazdy dostawcze Mercedes-Benz: eSprintery. Zakup blisko 80 nowych samochodów jest jednocześnie kolejnym etapem współpracy z marką, w ramach której firma testowała już mniejszy model Mercedesa: eVito. Obecnie zakupione samochody dostarcza dealer Mercedes-Benz Auto Frelik.
Kurierzy doceniają elektryczne pojady
Powiększanie zielonej floty jest dla DHL Parcel Polska nie tylko wyrazem dbałości o klimat, ale również o kurierów, którzy bardzo wysoko oceniają komfort pracy związany z elektrycznymi pojazdami.
Dynamiczny rozwój tego sektora usług kurierskich, związany m.in. ze wzrostem e-handlu, oznacza coraz więcej zleceń i wyższe zapotrzebowanie na kierowców realizujących miejskie i podmiejskie dostawy tzw. ostatniej mili. Dlatego firmie zależy na tym, by stworzyć im optymalne warunki do pracy i zapewnić do niej najlepsze narzędzia.
Elektryczne samochody ułatwiają codzienne zadania, m.in. dzięki możliwości korzystania z buspasów, bezpłatnego parkowania w miejskich SPP (Strefach Płatnego Parkowania), a ponadto oferują wyjątkowy komfort ze względu na ciszę w kabinie i dużą dynamikę prowadzenia.
W przypadku wybranego przez DHL wariantu eSprinterów zaletą dla kierowcy jest także większa bateria o pojemności 47 kWh z możliwością szybkiego ładowania prądem stałym z mocą 80 kW (10-80%) w czasie poniżej 25 min. Pojazdy dysponują również czterema poziomami rekuperacji, czyli odzyskiwania energii, co pozwala na efektywne zarządzanie zasięgiem eSprintera.
Elektromobilność jako element strategii Mercedes-Benz i DHL
Konieczność zmniejszenia emisji CO2, a z drugiej, dynamiczny rozwój e-handlu i zapotrzebowania na transport to przeciwstawne trendy, na które naturalną odpowiedzią jest właśnie elektromobilność.
eSprinter zachowuje wszystkie znane od lat walory swojego brata z tradycyjnym silnikiem, takie jak funkcjonalność, wytrzymałość, ładowność, komfort i jakość, dokładając do nich lokalnie bezemisyjny napęd, ciszę i wyjątkową dynamikę.
DHL posiada własne stacje ładowania oraz instalacje fotowoltaiczne, dzięki którym produkuje energię słoneczną na własne potrzeby. Prąd, który firma pozyckuje w ten sposób, zasila nie tylko budynki czy sortery, ale także kurierskie samochody elektryczne.
Wyposażenie eSprinterów
Nowe samochody DHL Parcel oprócz wyposażenia seryjnego, obejmującego m.in. asystenta ruszania na wzniesieniu i asystenta bocznego wiatru oraz podgrzewany fotel kierowcy, posiadają również takie udogodnienia dla kierowcy jak kamera cofania w lusterku wstecznym, światła przeciwmgielne z doświetlaniem zakrętów, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, elektryczny hamulec postojowy, przyciemniane szyby oraz szybę przednią z filtrem, a także tylne drzwi skrzydłowe otwierające się do 270 st.
Pojazdy są wyposażone w akumulatory o pojemności 47 kWh oraz silniki o mocy 85 kW (116 KM). Samochody wyróżnia także żółta barwa i oznakowanie „samochód napędzany energią elektryczną” oraz hasło „odpowiedzialni z natury”, nawiązujące do zielonej strategii DHL.
Fot.: informacja prasowa