ID Logistics otwiera nową spółkę. Na polskim rynku zadebiutuje IDEO by ID Logistics

ID Logistics otwiera nową spółkę. Na polskim rynku zadebiutuje IDEO by ID Logistics

IDEO by ID Logistics będzie pełniła funkcję Control Tower dla przepływów towarów w transporcie drogowym, kolejowym i multimodalnym dla Danone i firm z branży FMCG. W Warszawie powstanie drugi oddział spółki. 

ID Logistics ogłasza otwarcie nowej spółki na polskim rynku. IDEO to działalność typu joint venture ID Logistics i Danone, która została założona w 2014 roku we Francji. W ramach dalszej ekspansji i strategii ukierunkowanej na pozyskanie nowych klientów, w Warszawie otwarto nową spółkę a zarazem jej drugi oddział – IDEO by ID Logistics.

IDEO by ID Logistics wkracza na polski rynek

IDEO jest dostawcą usług logistycznych jako 4PL specjalizujący się w zarządzaniu przepływami towarów w transporcie kolejowym, drogowym i  multimodalnym w Europie. Główna siedziba spółki i jednocześnie Control Tower zlokalizowana jest w Saint Priest k/Lyonu. Od początku działalności spółka zarządza przepływami w łańcuchu dostaw dla dywizji Waters Danone i innych klientów FMCG.

W ramach planów dalszej ekspansji, IDEO wkroczyło do Warszawy tworząc jednocześnie drugi oddział spółki IDEO by ID Logistics. Jako Control Tower odpowiada za monitorowanie, planowanie i realizację przepływów towarów między fabrykami a centrami dystrybucji w Europie trzech linii produktowych Danone – produkty mleczne, pochodzenia roślinnego i żywienia specjalistycznego.

Otwarcie Control Tower w Warszawie jest także odpowiedzią na wciąż niepewną sytuację na rynku i potrzeby klientów, którzy muszą się do niej dostosować. Dzięki naszemu know-how w zakresie logistyki 4 PL, doskonałości operacyjnej oraz innowacyjności możemy wspierać ich w budowaniu przewagi konkurencyjnej i przygotowaniu się do nadchodzących wyzwań.

Magdalena Lubańska-Wiśniewska, dyrektor zarządzająca IDEO by ID Logistics

Warszawskie Control Tower rozpoczęło obsługę operacyjną w lipcu 2022 r. od zarządzania przepływami w transporcie drogowym dla produktów Danone we Francji. Do połowy przyszłego roku zasięg jej działalności rozszerzy się o zarządzanie przepływami towarów dla wszystkich oddziałów Danone w 44 krajach Europy, zarówno w transporcie drogowym jak i kolejowym. W ramach sieci obejmującej 96 punktów załadunku i 81 punktów dostaw będzie realizowanych 150 tys. zamówień rocznie. ID Logistics by IDEO ma też odpowiadać za pozyskanie i obsługę innych firm z branży FMCG.

Innowacyjne i zrównoważone rozwiązania w IDEO

Dzięki wdrożeniu najlepszych praktyk oraz innowacyjnych rozwiązań, IDEO by ID Logistics będzie planować i nadzorować realizację transportów, zapewniając optymalizację przepływów towarów i kosztów. Jedną z opcji jest np. scentralizowana usługa organizacji przetargów na zakup usług transportowych w imieniu klienta.

Kluczowe znaczenie dla IDEO ma zmniejszenie wpływu działalności transportowej na środowisko. Dzięki wdrożeniu dedykowanych narzędzi, m.in. do wizualizacji danych o emisji CO2, rozwiązania transportowe są zrównoważone i przyjazne dla środowiska. W warszawskim Control Tower IDEO pracuje zespół 30 specjalistów w zakresie logistyki i transportu, posługujących się biegle ponad 10 językami, co ułatwi komunikację z partnerami w różnych krajach.

Polska jednym z kluczowych rynków ID Logistics

Grupa ID Logistics jest dziś jednym z największych europejskich operatorów logistyki kontraktowej, który rok do roku odnotowuje rozwój średnio na poziomie ponad 10%. W tym roku Grupa rozszerzyła zasięg swojej sieci logistycznej o Włochy i obecnie działa w 18 krajach na świecie, zarządzając 364 centrami dystrybucji o powierzchni ponad 8 mln mkw.

Zakończył się też proces strategicznych akwizycji w Europie i USA, które wzmocniły portfolio jej usług. Dzięki temu w planach dalszego rozwoju Grupa ID Logistics stawia zarówno na wzrost organiczny, jak i wykorzystanie potencjału wynikającego z integracji z przejętymi firmami. Tu przykładem może być firma Colisweb, przejęta w 2021 r., której specjalizacją jest organizacja dostaw ostatniej mili w oparciu o unikalne na rynku rozwiązania technologiczne. ID Logistics, dysponując własną flotą ponad 980 aut, siecią ponad 32 hubów i 19 Control Tower w 11 krajach, teraz także rozwinie swoją ofertę w zakresie zrównoważonych i innowacyjnych rozwiązań transportowych.

Jednym z kluczowych rynków Grupy ID Logistics jest Polska. W latach 2020-2021 operator uruchomił w naszym kraju łącznie 9 centrów dystrybucyjnych: dla e-commerce (globalny lider e-commerce/B2C), sieci handlowych (E.Leclerc, Carrefour) oraz firm z branży kosmetycznej (Super-Pharm) i FMCG (Lindt&Sprüngli, PepsiCo). W 2021 r. przychody ze sprzedaży ID Logistics Polska wyniosły 550 mln zł.

2022 rok w ID Logistics: kolejny magazyn i wzrosty na poziomie 80%

W 2022 r. ID Logistics uruchomił magazyn dla sieci handlowej Carrefour. Obecnie jego zespół przygotowuje się do uruchomienia kolejnego centrum dystrybucji e-commerce, tym razem w Nadarzynie o powierzchni 26 tys. mkw.

Od początku działalności ID Logistics w Polsce, firma rok do roku osiągała wzrost w zakresie obrotów i proporcjonalnej do nich zyskowności na poziomie 33% , w 2022 roku wzrost ten wyniesie 80%.

Ostatnie dwa lata z pewnością mają kluczowe znaczenie w budowaniu naszej pozycji na polskim rynku logistyki kontraktowej. Zdobyliśmy doświadczenie i know how, dzięki czemu jesteśmy jeszcze lepiej przygotowani do dalszej ekspansji, a uruchomienie IDEO by ID Logistics i Control Tower daje nam nowe, wyjątkowe możliwości rozwoju.

Yann Belgy, dyrektor zarządzający ID Logistics Polska

Strategia ID Logistics zawiera konkretne i ambitne cele, ukierunkowane na rozwój w tempie szybszym niż rynek, mimo wymagających warunków. W tym zakresie firma wyznaczyła sobie 4 priorytety:

  • kompleksowe wdrożenie globalnej strategii CSR Grupy ID Logistics (w 3 obszarach - Socjalny, Środowisko i Wsparcia),
  • konsolidacja usług jako lidera innowacji w logistyce kontraktowej,
  • wzmocnienie pozycji jako partnera znającego specyfikę obsługi sieci handlowych, FMCG i e-commerce,
  • rozszerzenie zakresu usług o logistykę 4PL i przygotowanie oferty dla nowej grupy klientów z branży kosmetycznej oraz odzieżowej.

Foto: mat. prasowe

Reklama