Jacek Wyrzykiewicz: Nowe, wyższe ceny mogą ograniczyć skłonność konsumentów do zakupów

Jacek Wyrzykiewicz: Nowe, wyższe ceny mogą ograniczyć skłonność konsumentów do zakupów

Branża mleczarska, zarówno na rodzimym rynku, jak i globalnie, dobitnie odczuwa skutki zaistniałej sytuacji – przyznaje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager, Hochland Polska. Jak zaznacza, wydarzenia takie jak wojna w Ukrainie czy rosnące ceny gazu i energii przekładają się na kolejne wzrosty cen, a na horyzoncie pojawiają się kolejne wyzwania.

Przed branżą kolejne wyzwania. Kluczowa jest zdolność do podejmowania szybkich decyzji

Rosnące ceny gazu i energii elektrycznej, coraz wyższe stopy procentowe NBP, wojna w Ukrainie, a także potencjalna kolejna fala pandemii COVID-19 – branża spożywcza mierzy się obecnie z kulminacją wielu wydarzeń, których rezultatem jest dalszy wzrost cen.

To jednak nie koniec problemów. Jak przyznaje Jacek Wyrzykiewicz z Hochland Polska, na horyzoncie pojawią się kolejne zagrożenia. Mowa m.in. o niezwykle istotnej dla zakładów przetwórstwa zmianie przepisów dotyczących ograniczeń w dostawach energii.

Branża mleczarska, zarówno na rodzimym rynku, jak i globalnie, dobitnie odczuwa skutki zaistniałej sytuacji.

Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager, Hochland Polska

W obecnych czasach niezwykle istotna jest zdolność do podejmowania szybkich decyzji, które pomagają pomyślnie przejść przez odradzający się kryzys – podkreśla Jacek Wyrzykiewicz. Jak dodaje, Hochland Polska należy do dobrze zorganizowanych przedsiębiorstw i nawet w trudnych czasach jest w stanie zapewnić praktycznie nieprzerwaną dostępność oferty dla rynku.

Przetwórcy są zmuszeni do przesunięcia rosnących kosztów na klientów

W wyniku postępujących podwyżek cen, przetwórcy mleka mierzą się z coraz wyższymi kosztami surowców mleczarskich oraz pozostałych kosztów związanych z produkcją. To natomiast, jak zaznacza PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska, zmusza ich do przesuwania rosnących kosztów na klientów oraz konsumentów.

Przetwórcy mleka zmuszeni zostają do przesunięcia rosnących kosztów surowców mleczarskich oraz pozostałych kosztów związanych z produkcją, wynagrodzeniami czy kwestiami logistycznymi, na klientów i dalej konsumentów.

Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager, Hochland Polska

Jak przełoży się to na popyt konsumencki? Według Jacka Wyrzykiewicza, "nowe, wyższe ceny, w perspektywie, mogą ograniczyć skłonność konsumentów do zakupów, a w konsekwencji wyhamować sprzedaż". Jak wyjaśnia ekspert, spadek popytu finalnie może zaś spowodować, że cena mleka będzie musiała zostać obniżona, ponieważ więcej surowca zostanie na rynku.

Innowacje w trudnych czasach

W tych trudnych czasach warto także mówić o osiągnięciach – przyznaje Jacek Wyrzykiewicz. A jednym z nich z pewnością jest nowość w ofercie Hochland Polska, czyli nowe serki wiejskie Almette. To wyróżniający się na rynku koncept, który zaskakuje nowoczesną interpretacją klasycznego serka wiejskiego. Nie powinno zatem dziwić, że serki wiejskie od Almette zyskały tytuł Złotej Innowacji FMCG 2022.

Linia obejmuje trzy warianty smakowe: z delikatnym serem ricotta, z twarożkiem kremowym oraz z naturalnym skyrem. "(...) to przepis na przyjemność smaku, jakiej w tej kategorii produktów jeszcze nie było" – zaznacza Jacek Wyrzykiewicz.


Foto: Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager, Hochland Polska (mat. redakcji)

Reklama