METRO zakończyło IV kwartał 2021/22 z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży. Napędzały go wszystkie segmenty i kanały.
Według wstępnych i nieaudytowanych danych sprzedaż METRO AG wzrosła w IV kwartale 2021/22 o 11,8% względem analogicznego okresu rok wcześniej. Zgłoszona sprzedaż wzrosła o 12,1% do poziomu 8 mld euro.
Wyniki finansowe METRO. Wzrosty na każdym rynku
Na wyniki w pierwszej kolejności wpłynął segment wschodni, gdzie wzrost osiągnął 20,3%. Na drugim miejscu znalazł się Zachód z 8,2% wzrostem. Niemcy i Rosja wzrosły odpowiednio o 5% 1 i 5,1%.
- To może Cię zainteresować: METRO rozpoczyna ofensywę wzrostu. Firma przedstawiła najnowszą strategię
Sprzedaż METRO w roku obrotowym 2021/22 wzrosła o 20,4%. Osiągnięto wysoki jednocyfrowy wzrost wolumenu. Zgłoszona sprzedaż wzrosła o 20,1% do 29,8 mld euro – czytamy w komunikacie firmy.
Przed rynkiem trudny czas
Trudne otoczenie, rosnące ceny surowców czy niepewna sytuacja dotycząca dostępności energii są czynnikami, które wpływają na cały rynek handlu. Dyrektor generalny METRO AG, dr Steffen Greubel, przyznał, że "przyszły rok nadal będzie wymagający z powodu wysokiej inflacji i rosnącej presji kosztowej".
Jak zaznaczył dr Greubel firma jest jednak idealnie przygotowana z solidnym wielokanałowym modelem biznesowym. "Trzymamy się kursu i nadal inwestujemy w zrównoważony wzrost udziału w rynku" - podsumował.
Na dzień 30 września 2022 roku sieć sklepów liczy 661 lokalizacji, z czego 567 to out-of-store (OOS), a 64 magazyny. METRO Markets, internetowa platforma handlowa, została otwarta w dwóch dodatkowych krajach i działa obecnie w czterech krajach (Niemcy, Hiszpania, Włochy, Portugalia).
Foto: mat. prasowe