Grupa Muszkieterów, w której portfolio znajdują się sieci Intermarché i Bricomarché, kończy trzy pierwsze kwartały 2022 roku z obrotami przekraczającymi 7,16 mld złotych. Przekłada się to na 12% wzrost rok do roku. Sam tylko trzeci kwartał odpowiadał za ponad 2,5 mld obrotów.
O 750 mln złotych wzrosły obroty Muszkieterów po trzech kwartałach 2022 roku w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Wypracowany wynik ma być potwierdzeniem trwałego powrotu na ścieżkę rozwoju. Jak komentuje Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce, z końcem roku obroty Muszkieterów mogą być bardzo blisko progu 10 mld złotych.
Dobre dziewięć miesięcy w Grupie Muszkieterów
"Z miesiąca na miesiąc coraz intensywniej się rozwijamy i potwierdzamy tym samym wolę dalszej ekspansji na polskim rynku supermarketów spożywczych i typu dom i ogród. Osiągnięte po trzech kwartałach roku obroty w kwocie blisko 7,2 mld złotych są dla nas mocną podstawą i bardzo solidnym wynikiem" – komentuje Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.
Na wypracowane podczas trzech kwartałów wyniki składają się obroty Intermarché ze stacjami paliw w wysokości ok. 4,41 mld złotych oraz Bricomarché, które osiągnęły w tym czasie 2,75 mld złotych.
Pierwsze dziewięć miesięcy roku upłynęło w Grupie pod znakiem zmian – przede wszystkim personalnych. Prezesem zarządu dyrekcji handlowej Intermarché została Iwona Pawelczyk, właścicielka sklepu Intermarché w Zduńskiej Woli, zastępując tym samym Thierry’ego Klupczynskiego, właściciela Intermarché w Gdańsku, który dotychczas pełnił tę funkcję.
Zmiany zaszły również w strukturach zarządu Logistyki Grupy Muszkieterów. Na stanowisku prezesa zarządu Logistyki dotychczasowego prezesa, czyli Jacka Bergera, właściciela sklepu Intermarché w Starym Mieście koło Konina, zastępuje Jerzy Piotrowski, prowadzący sklep Intermarché w Bochni.
Mocne plany Intermarché: nowy format proximity i 5. miejsce wśród sieci FMCG
Supermarkety spożywcze Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw, zamknęły okres trzech kwartałów br. z obrotami w wysokości ok. 4,41 mld złotych, rosnąc o blisko 13% i ponad 500 mln złotych rok do roku.
Po zakończonej z sukcesem transformacji, sieć przyspiesza tempo rozwoju i planuje ekspansję w nowym formacie – proximity, nad którym prace trwają. Ma on m.in. pomóc Intermarché w osiągnięciu 5. miejsca wśród sieci FMCG w Polsce do 2026 roku.
Proximity to format sklepu miejskiego i podmiejskiego skierowany do miast satelickich wokół aglomeracji oraz mniejszych ośrodków, w których ograniczony został potencjał dla dużych konceptów handlowych. Sklepy o powierzchni ok. 500-600 mkw. w nowej odsłonie będą odpowiedzią na zmiany zachowań klientów, jak również wzmocnieniem obecności Intermarché w nowym, perspektywicznym segmencie na polskim rynku.
- To może Cię zainteresować: Grupa Muszkieterów z nowoczesną ofertą franczyzy – „Odmień swoje życie”
Pilotaż, który pozwoli przetestować format i zebrać opinie na jego temat, planowany jest na początek 2023 roku.
Foto: mat. prasowe