Pilotaż, w ramach którego na stacjach paliw AVIA zaczęły pojawiać się sklepy spożywcze SPAR Express rozpoczął się w grudniu 2021 roku. Od tego czasu powstało już 25 takich placówek, a ich liczba będzie nadal rosła.
SPAR Express to format convenience, który spełnia podstawowe potrzeby klientów. Strefy relaksu w sklepach są wygodnym miejscem do jedzenia, picia i odpoczynku. Placówki są czynne 365 dni w roku.
Juz 25% stacji paliw AVIA funkcjonowuje w formacie sklepowym SPAR
Łączna liczba sklepów SPAR Express na stacjach paliw to już 25 lokalizacji. Jak przyznaje Robert Nowek, dyrektor zarządzający siecią AVIA w Polsce i w Ukrainie, Grupa Unimot, oznacza to, że już 25% stacji AVIA w Polsce funkcjonuje właśnie w tym formacie sklepowym.
W ostatnim czasie otwarto placówki SPAR Express w Dębicy, Częstochowie, Lublinie, Bełchatowie, Makowcu (woj. mazowieckie) i Skorzowie (woj. świętokrzyskie, przy drodze Kielce-Tarnów, z dużym parkingiem dla samochodów ciężarowych), Jastrzębiu-Zdroju, Zakopanem, Józefowie, Kobyłce, Dąbrowie Górniczej i Chełmku.
Wszystkie sklepy oferują ciepłe dania, kanapki, zapiekanki w strefie Eat&Go i kawę w strefie Bean Tree Cafe oraz są czynne całą dobę, 7 dni w tygodniu. Planowane są kolejne otwarcia w całej Polsce.
Dwa uzupełniające się koncepty
"To dla nas bardzo ważne, że format SPAR Express tak dobrze rozwija się we współpracy ze stacjami paliw AVIA. Widzimy, że oba koncepty do siebie doskonale pasują" – przyznaje Wayne Hodson, prezes zarządu sieci SPAR w Polsce. Jak dodaje, firma planuje kolejne otwarcia i kolejne lokalizacje.
- Przeczytaj też: Stacje paliw nową konkurencją sklepów? Sprzyja temu zakaz handlu
Celem SPAR jest zwiększenie zasięgu oraz rentowności placówek przy maksymalnym dopasowaniu do oczekiwań partnerów detalicznych. W związku z tym, jak zapowiada Wayne Hodson, firma zamierza w dalszym ciągu kontynuować rozpoczęte i realizowane od roku działania, czyli rozwój sieci i dołączenie nowych placówek, ale także ogólnopolskie akcje promocyjne i lojalnościowe, które budują rozpoznawalność marki.
Foto: mat. prasowe