Carrefour zmienia strategię negocjacji handlowych i powołuje europejskie biuro zakupów

Carrefour zmienia strategię negocjacji handlowych i&nbsppowołuje europejskie biuro zakupów

Carrefour otwiera międzynarodową platformę zakupów. Sieć planuje połączyć negocjacje handlowe dla sześciu kluczowych rynków europejskich, w tym Polski.

Eureka, bo taką nazwę ma przybrać nowe biuro zakupów Grupy Carrefour, ma pojawić się w Madrycie i rozpocząć swoją działalność na początku 2023 roku. W ramach wspólnej platformy zakupów będą prowadzone negocjacje handlowe na sześciu głównych rynkach europejskich, tj. francuskim, hiszpańskim, włoskim, belgijskim, rumuńskim i polskim.

Grupa Carrefour zmienia strategię negocjacji handlowych

Eureka nie będzie negocjować wszystkich umów. Nowe europejskie biuro ma być odpowiedzialne za kontakt z głównymi dostawcami i markami, przede wszystkim mowa o międzynarodowych korporacjach. W przypadku lokalnych firm, kontakt będzie nadal odbywał się na poziomie krajowym.

Celem powołania jednej platformy do negocjowania umów na kilku rynkach jest m.in. połączenie procesu administracyjnego dotyczącego zamówień i faktur w jeden, a także zyskanie możliwości podejmowania większej ilości decyzji opartych na danych oraz dokładniejszego monitorowania operacji, niż miało to miejsce w przypadku rozproszonych struktur decyzyjnych.

Efekt skali

Carrefour przygotowywał się do tego kroku już od kilku miesięcy. Detalista otworzy europejską platformę zakupów po tym, jak z końcem roku zakończy współpracę z grupą Louis Delhaize oraz wygaśnie sojusz zakupowy, który grupa zawiązała z Système U na rynku francuskim.

Połączenie negocjacji na sześciu rynkach w ramach jednej struktury przede wszystkim pozwoli Grupie uzyskać jeszcze więcej korzyści skali. Na podobnej zasadzie działają już takie sieci jak Lidl, należący do Grupy Schwarz czy Aldi.


Foto: mat. prasowe Carrefour 

Reklama