Marnowanie jedzenia jest globalnym problemem który nie tylko negatywnie wpływa na środowisko, ale także na portfele konsumentów. W samej tylko Polsce rocznie do śmieci trafia blisko 5 mln ton żywności.
Aby przeciwdziałać marnowaniu żywności sieci handlowe coraz częściej angażują się w inicjatywy, których celem jest ratowanie jedzenia. Przykładem takiej inicjatywy jest dwuletnia już współpraca pomiędzy siecią Carrefour oraz aplikacją Too Good To Go.
Globalna współpraca w celu ratowania jedzenia
Carrefour już od dwóch lat współpracuje z Too Good To Go w zakresie walki z marnowaniem żywności. Za pośrednictwem aplikacji sieć oferuje swoim klientom paczki z nadwyżkami żywności. Od początku tej współpracy, klienci wspólnie z siecią uratowali aż pół miliona paczek z produktami spożywczymi. W ten sposób udało się zaoszczędzić równowartość 1 250 000 CO2, czyli tyle, ile wygenerowałoby 246 lotów dookoła świata.
Too Good To Go z Carrefour współpracuje globalnie. Żywność z sieci handlowej można ratować w Polsce, we Włoszech, Francji, Hiszpanii i Belgii. W sumie aż 5 506 sklepów dostarcza paczki do aplikacji, a użytkownicy uratowali blisko 9 milionów paczek z jedzeniem we wszystkich krajach.
Co znajduje się w paczkach Too Good To Go od Carregour?
Co najczęściej znajdziemy w paczkach-niespodziankach? Carrefour oferuje trzy rodzaje paczek – paczki mix, paczki wegetariańskie oraz paczki typu "ready to eat". Nie pojawiają się one jednak z taką samą częstotliwością. W końcu zgodnie z ideą aplikacji Too Good To Go, do paczek trafiać ma jedzenie, które w innym wypadku trafiłoby do śmieci z uwagi na np. zbliżającą się datę przydatności.
W Carrefour mamy największe szanse na "paczki mix", czyli warzywa, owoce, pakowane wędliny i nabiał, pieczywo oraz jajka. To aż 87% oferowanej żywności w Too Good To Go.
Prawie 10% stanowią paczki wegetariańskie – pasty kanapkowe, sałaty cięte i tofu. Około 2% to same owoce i warzywa.
Z kolei 1,5% to paczki typu "ready to eat" – kanapki, ciastka, musli, panini, zupy i zapiekanki.
Zainteresowanie nie marnowaniem jedzenia za pośrednictwem aplikacji Too Good To Go wciąż rośnie. Pokazują to dane aplikacji, według których w porównaniu z pierwszym kwartałem bieżącego roku, Too Good To Go odnotowało 18% wzrost użytkowników w drugim kwartale. Z aplikacji korzysta już ponad 2 miliony zwolenników niemarnowania żywności, którzy polują na paczki-niespodzianki oferowane przez ponad 4 tys. partnerów.
Foto: mat. prasowe