Pod koniec sierpnia Lidl zaoferował wszystkim brytyjskim dostawcom świeżych produktów wsparcie. Dyskonter będzie ściśle współpracował z dostawcami w celu zidentyfikowania kluczowych wyzwań związanych z uprawami oraz, w miarę możliwości, pracy nad dostosowaniem tych produktów do istniejących linii produkcyjnych.
W ramach wsparcia, sieć przyjmie od dostawców produkty, które z powodu suszy mogą wyglądać inaczej niż owocowe i warzywa, do których zwykle przyzwyczajeni byli klienci sieci.
Szansa dla nieidealnych owoców i warzyw
Elastyczne podejście Lidla ma zapobiec marnowaniu się produktów o doskonałej jakości z powodu różnic w specyfikacjach, takich jak chociażby rozmiar owoców lub warzyw.
Lidl zobowiązał się również do sfinansowania i wdrożenia 10 projektów dotyczących odpadów spożywczych w całym łańcuchu do 2025 roku, aby współpracować z dostawcami w celu znalezienia dalszych rozwiązań w celu zmniejszenia ilości odpadów i tworzenia dodatkowej wartości w łańcuchu dostaw.
Lidl w kierunku przeciwdziałania marnotrawieniu żywności
Opiera się to na inicjatywach Lidla mających na celu przeciwdziałanie marnotrawieniu żywności w całym łańcuchu dostaw. Dyskont był jednym z pierwszych supermarketów, które podpisały zobowiązanie NFU Fruit and Veg w 2016 roku, podkreślając zobowiązanie do pomocy w zrównoważonej pracy ze wszystkimi hodowcami.
Z myślą o klientach Lidl GB wprowadził w 2019 r. pojemniki Too Good to Waste, aby pomóc w walce z marnowaniem żywności w sklepach. Kosztujące zaledwie 1,50 funta za około 5 kg pudełka zawierają owoce i warzywa z półek sklepowych, które w przeciwnym razie zostałyby wyrzucone, ale nadal są doskonałym jedzeniem. Są one przygotowywane codziennie przez wyspecjalizowanych specjalistów ds. świeżości w sklepie dyskontowym i są dostępne do wyczerpania zapasów.
Foto: Lidl GB