Miniony kwartał był dla InPostu rekordowym na wszystkich kluczowych rynkach, na których obecna jest firma. Przychody Grupy w II kwartale wzrosły o 97,8%. InPost zanotował też najwyższy w historii firmy wzrost wolumenów przesyłek.
II kwartał w InPost: Przychody wyższe o 97,8%, EBITDA wzrosła o 41%
InPost zakończył II kwartał z przychodami na poziomie 1 696,5 mln zł. Oznacza to wzrost rok do roku o 97,8%. Pomimo presji inflacyjnej skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 41% do 511 mln zł.
W omawianym okresie firma odnotowała również rekordowy wzrost wolumenów – znacznie powyżej rynku we wszystkich kluczowych krajach. W II kwartale InPost dostarczył w sumie 179,9 mln przesyłek, co z kolei oznacza wzrost na poziomie 73%.
Wzrosty na każdym rynku
W Polsce Grupa zanotowała wysoki, aż 36% r/r wzrost wolumenów w kanale poza platformą Allegro oraz 6% na samej platformie.
W II kwartale w Polsce Grupa osiągnęła całkowity wzrost wolumenów o 20% – przy wzroście rynku o 7%, we Francji wzrost wyniósł 7% – przy spadku rynku aż o 24%, natomiast w Wielkiej Brytanii wzrost wolumenów wyniósł aż 225% – przy szacowanym spadku rynku na poziomie 7%.
Niemal 2 tys. nowych Paczkomatów w trzy miesiące
InPost we wszystkich krajach intensywnie rozwijał swoją sieć maszyn. W II kwartale zainstalowanych zostało prawie 2 000 nowych urządzeń. Na koniec kwartału sieć Paczkomatów liczyła już ponad 24 tys. urządzeń, w tym:
- 18 418 w Polsce (+12% w porównaniu do końca 2021 roku),
- 1 012 we Francji (+223% w porównaniu do końca 2021 roku),
- 3 935 w Wielkiej Brytanii (+25% w porównaniu do końca 2021 roku).
II kwartał był bardzo pracowitym czasem dla firmy. W Polsce uruchomiono pierwszy Paczkomat bezekranowy, a we Francji postawiono pierwszy Paczkomat InDoor.
We Francji przeprowadzono także relaunch marki Mondial Relay odświeżając całościowo jej wizerunek, zapowiedziano wprowadzenie aplikacji mobilnej wzorowanej na InPost Mobile oraz zakomunikowano plan wdrożenia dostaw D+1 pod nazwą Mondial Relay Express (dostawa D+1), a także utworzono i odnowiono 5 oddziałów regionalnych.
W Wielkiej Brytanii wprowadzono zwroty bez etykiet, które zaowocowały skokowym wzrostem wyników sprzedaży na tym rynku – wolumeny łącznie wzrosły o +225% r/r.
Już ponad połowa Polaków korzysta z Paczkomatów
Na koniec II kwartału poprzez Paczkomat® InPost przesyłki w Polsce odbiera już prawie połowa (48%) dorosłej populacji kraju, czyli 15,8 mln osób. Oznacza to wzrost liczby użytkowników o 14% w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego.
Na rodzimym rynku już 58% populacji ma swój Paczkomat® InPost w odległości zaledwie siedmiominutowego spaceru, a 47% w odległości zaledwie 5 minut.
Co dalej?
InPost poprawia wyniki już kolejny kwartał z rzędu. Sieć Paczkomatów rozrasta się na każdym rynku, a firma notuje imponujące wzrosty liczby obsługiwanych przesyłek. Według Rafała Brzoska, prezesa InPost, dalsze perspektywy również zapowiadają się obiecująco.
Pozytywna jest także perspektywa długoterminowa – przyznaje prezes InPost. Jak wyjaśnia, coraz więcej konsumentów i partnerów e-commerce wybiera Paczkomat® InPost jako najszybszą, konkurencyjną cenowo oraz najbardziej ekologiczną formę dostawy. "Wierzymy też mocno w adaptację polskiego modelu dostaw ostatniej mili na innych wiodących, europejskich rynkach i uzyskanie efektu skali" – komentuje.
Foto: InPost (mat. prasowe)