Rynek roślinnych zamienników mięsa rośnie i nic nie wskazuje na to, aby trend miał się odwrócić. Potwierdzają to najnowsze dane firmy Frigo Logistics, która na przestrzeni roku współpracy z producentem Nestlé, odnotowała aż 3-krotne zwiększenie wolumenów dla linii produktów marki Garden Gourmet.
Frigo Logistics jest partnerem Nestlé od ponad roku. Współpraca firm opiera się na magazynowaniu oraz transporcie produktów spożywczych Nestlé, w tym marki Garden Gourmet oferującej gotowe produkty wegetariańskie i wegańskie, takie jak klopsiki warzywne, nuggetsy, sznycle, filety, burgery czy mielone.
Kategoria roślinnych zamienników mięsa rośnie
Zainteresowanie linią produktów roślinnych marki Garden Gourmet wzrosło w ciągu ostatniego roku aż 3-krotnie. Dynamiczny rozwój całej kategorii potwierdzają również badania GfK Polonia z br. roku – obecna wartość rynku produktów roślinnych wynosi już 1,5 mld zł, a sprzedaż alternatyw dla mięsa podwoiła się w ciągu ostatniego roku.
Operator wspiera Nestlé poprzez składowanie, kompletację oraz dystrybucję towarów. Działania Frigo Logistics obejmują co-packing polegający na przepakowaniu towarów z opakowań zbiorczych, nadaniu im nowej partii oraz daty ważności i tworzeniu gotowych zestawów. Obsługa odbywa się z dwóch centrów dystrybucyjnych Frigo Logistics: Radomska oraz Czeladzi. Odbiorcami są sieci handlowe, a także hurtownie w całej Polsce.
Nestlé nowym liderem rynku roślinnych zamienników
"Kategoria roślinnych zamienników mięsa rośnie dwucyfrowo" – zaznacza Mikołaj Odważny, Business Developer dla marki Garden Gourmet w Nestlé Polska. Jak dodaje, z tego powodu tak istotna jest umiejętność adaptacji do tak dynamicznie zmieniającego się rynku. "Profesjonalne wsparcie w zakresie logistyki jest więc kluczowe" – dodaje.
Foto: Frigo Logistics (mat. prasowe)