Światowe ceny żywności
Wzrost cen na światowych rynkach hamuje. Najnowsze dane FAO
Styczeń 2023 był dziesiątym miesiącem, w którym FAO odnotowało spadek indeksu cen żywności na światowych rynkach.
Najnowsze wiadomości
Mlekpol kolejnym producentem, który wymienia nakrętki na opakowaniach
Mlekpol właśnie poinformował o wprowadzeniu opakowania z nowym rodzajem nakrętek. Korki opakowań mleka czy śmietanek Łaciatych opracowane zostały przez firmę Tetra Pak.
Branża mięsna komentuje szokujące nagrania z ubojni: Oczekujemy wprowadzenia zasady ZERO TOLERANCJI
Rada Sektora Wołowiny wydała stanowisko w sprawie niezgodnych z prawem praktyk w zakresie dobrostanu bydła w ubojniach.
Marka Snickers startuje z nową kampanią. Pojawi się na 700 nośnikach outdoorowych
W ramach ogólnopolskiej kampanii o marce będzie głośno w największych miastach Polski oraz popularnych górskich kurortach.
Wywiady & Opinie
Evangelos Evangelou, Herbapol: Staramy się optymalizować koszty produkcji
Wzrost cen żywności towarzyszy nam od wielu miesięcy i nic nie wskazuje na szybką zmianę. Cała branża mierzy się z podobnymi wyzwaniami.
Joanna Suchner, DIAGEO: Rośnie zainteresowanie napojami o niskiej lub 0% zawartości alkoholu
Polacy coraz bardziej świadomie spożywają alkohol, przekładając jakość ponad ilość. W rezultacie na znaczeniu zyskuje segment alternatyw dla trunków w postaci alkoholi 0,0%.
Handel
Netto Polska ma nowego wiceprezesa. Został nim Marcin Grossy
Nowy dyrektor operacyjny jest związany z Netto Polska od ponad 20 lat. Jak pisze o nim firma, "sklepy Netto zna od podszewki".
Lidl planuje olbrzymią inwestycję w brytyjskie firmy spożywcze
Lidl chce umocnić swoje wsparcie dla lokalnych dostawców. W tym celu sieć planuje dużą inwestycją w brytyjskie firmy spożywcze.
Walentynki 2023. Jakie budżety przygotowali na tę okazję Polacy?
Już dwie trzecie Polaków obchodzi walentynki wspólnie z drugą połówką. To nie tylko ważny dzień dla zakochanych, ale także dla handlu.
Deweloperzy patrzą na małe miasta. Powstaje w nich 60% nowych obiektów handlowych
Na kierunek rozwoju rynku handlowego w Polsce duży wpływ ma trend, którego ideą jest zaspokajanie swoich potrzeb w pobliżu miejsca zamieszkania,
Biedronka podnosi pensje kolejnej grupy pracowników. Kto może liczyć na podwyżkę?
Od stycznia br. wyższe wynagrodzenia dostali pracownicy sklepów i centrów dystrybucyjnych. Dyskonter właśnie wprowadza kolejną podwyżkę.
Wydarzenia
Agnieszka Mocarska nową dyrektorką kontrolingu w MediaMarktSaturn
Agnieszka Mocarska wcześniej pracowała m.in. w Leroy Merlin, Coca-Coli czy DHL.
Lidl wprowadza zdrapki online. Większe rabaty dostaną klienci, którzy wydadzą więcej w sklepie
Lidl rozszerza swój Program Oszczędnościowy. Do akcji takich jak "wielkie obniżki cen masła" czy "spektakularna obniżka cen mięsa" dołącza właśnie "Zdrapka Plus".
Nutella® po raz kolejny obchodzi swoje święto – Światowy Dzień kremu Nutella®
Światowy Dzień kremu Nutella® jest wyjątkową okazją, którą miłośnicy czekoladowego kremu obchodzą już od ponad 15 lat.



TOP10 trendów
Euromonitor przedstawił 10 globalnych trendów konsumenckich na 2023 rok
Euromonitor International opublikował raport Global Consumer Trends 2023. Jakie motywacje zakupowe zdominują 2023 rok? Co pokazują dane?
Rynek spożywczy
Mlekpol kolejnym producentem, który wymienia nakrętki na opakowaniach
Mlekpol właśnie poinformował o wprowadzeniu opakowania z nowym rodzajem nakrętek. Korki opakowań mleka czy śmietanek Łaciatych opracowane zostały przez firmę Tetra Pak.
Ukraina i Rosja odpowiadały za 75% dostaw oleju słonecznikowego. Wojna zupełnie zmieniła rynek
Odkąd Rosja zaatakowała Ukrainę, sytuacja na rynku żywnościowym bardzo się zmieniła. Mowa także o pozycji Polski na rynku.
Rząd wprowadza maksymalne ceny gazu dla piekarni i cukierni
Maksymalna cena gazu zacznie obowiązywać także dla właścicieli piekarni i cukierni, który od wielu miesięcy mierzą się z dynamicznymi wzrostami kosztów.
Coca-Cola HBC w Polsce ma nową szefową. Stanowisko objęła Ruža Tomić Fontana
Nowa dyrektorka generalna zastąpiła na tym stanowisku Jaaka Mikkela, który po czterech i pół roku w regionie awansował w strukturach Grupy.
Coca Cola zmienia opakowanie. Producent przytwierdza zakrętkę do butelki
Coca-Cola Company wprowadza na rynek napoje w opakowaniu z przytwierdzoną zakrętką. Już teraz rozwiązanie od firmy Berry Global zostało wdrożone na kilku liniach rozlewniczych.
Raporty
Koszyk zakupowy
Olbrzymie podwyżki cen w 2022 roku. Jak kształtowała się polityka cen największych sieci handlowych?
Podczas 12 miesięcy 2022 roku 13 największych sieci handlowych w Polsce zafundowało konsumentom podwyżki cen na poziomie 12,5%. Kto był liderem?
Za zakupy spożywcze płacimy już 40 zł więcej. Ceny nadal rosną w niemal każdej sieci
Średnia cena koszyka zakupowego była w grudniu 2022 roku o 18%. Najszybciej rośnie cena koszyka składającego się z najtańszych produktów.
Świąteczne zakupy droższe o prawie 1/5 niż rok temu
Aż o 18% więcej będą musieli wydać Polacy na świąteczne zakupy. Ceny żywności poszybowały w górę, Boże Narodzenie będzie droższe niż w 2021 r.
E-commerce
Koniec dark stores w Barcelonie. Miasto wprowadza oficjalny zakaz
Barcelona jest kolejnym europejskim miastem, z którego znikną dark stores. Całkowity zakaz został zatwierdzony przez miejscowy ratusz.
Amazon z zarzutami UOKiK. Chodzi o nieprawdziwe daty dostawy i działanie na niekorzyść klientów
Prezes UOKiK przez ostatnie 15 miesięcy prowadził postępowanie wyjaśniające w sprawie Amazona. Właśnie Urząd przekazał firmie zarzuty.
Polacy dają sobie czas na przemyślenie zakupów. Już prawie połowa reklamuje lub zwraca produkty
Przede wszystkim zwracane są produkty zakupione pod wpływem impulsu. Lojalność klientów buduje łatwy i szybki proces reklamacji lub zwrotu.
Właściciel Pyszne.pl zakończył 2022 rok zyskiem, mimo spadającej liczby zamówień
Podczas całego 2022 roku Just Take Away.pl, dzięki wyższej średniej wartości transakcji oraz dodatnim zmianom kursów walut wypracowało zysk na poziomie 16 mln euro.
Megasam24 rozpycha się na rynku e-grocery. Dokonał już czterech akwizycji i ma apetyt na więcej
Supermarket online planuje osiągnąć w 2023 roku rekordowy wolumen dostarczonych zamówień oraz historyczne przychody.
Raporty & Analizy
Niemal 70% Polaków żyje "od pierwszego do pierwszego". To nie jest dobry czas na oszczędzanie
W obecnych warunkach ekonomicznych nie jest ławo odkładać. 40% konsumentów musiało sięgnąć do skarpety, by pokryć rosnąc wydatki.
Mintel ogłosił globalne trendy konsumenckie na 2023 rok
Analiza opiera się na obserwacji siedmiu czynników rozwoju trendów. Co marki powinny uwzględnić w swoich krótko- oraz długookresowych strategiach?
Radar konsumencki: Rośnie optymizm wśród konsumentów. Nie ma jednak przełożenia na ich zakupy
Po listopadowym dołku, grudzień i styczeń były miesiącami, w których nastroje konsumenckie poprawiły się. Co to oznacza w praktyce?
Oszczędności, dalsze wzrosty cen, marki własne... Czym żyją polscy konsumenci? [DELOITTE]
Najnowsze badanie "Global State of the Consumer Tracker" opracowane przez firmę Deloitte pokazuje końcoworoczne nastroje konsumentów.
Co drugi senior robi zakupy online, a co trzeci korzysta z Facebooka. Obalamy mity [BADANIE]
Grupa seniorów staje się coraz bardziej liczna, a tym samym zyskuje na znaczeniu zarówno społecznym, jak i ekonomicznym.
Gospodarka
Ceny żywności w 2023 roku nadal będą rosły? Eksperci kreślą 3 prognozy inflacyjne
Prognozy dotyczące inflacji w 2023 roku nie napawają optymizmem. Zdaniem ekspertów, listopadowe i grudniowe podwyżki cen nie były jeszcze szczytem drożyzny.
Ekonomiści PKO: 2023 rok przyniesie najsłabszy wzrost światowej gospodarki od 30 lat
Zdaniem ekonomistów, najsłabszym ogniwem popytu okaże się konsumpcja prywatna, coraz silniej tłumiona przez spadek realnych dochodów oraz liczby udzielanych kredytów.
Hanna Mojsiuk: Nie ma mowy o spadku cen. Kolejne wzrosty inflacji są raczej kwestią czasu
"Dopalaczem dla inflacji" może okazać się grudniowa aktywność zakupowa Polaków oraz styczniowe wzrosty kosztów energii.
Rosyjskie firmy i rosyjskie produkty w Polsce
Rosyjskie produkty w Polsce przestały być mile widziane na półkach sklepowych po agresji, której kraj ten dokonał 24 lutego 2022 roku w stosunku do Ukrainy. Świat nie pozostał obojętny.
Firmy nie mogą dłużej czekać. Co druga podnosi ceny swoich produktów i usług
W przeważającej większości to firmy handlowe podnoszą ceny. Przemysł natomiast wstrzymuje kolejne inwestycje.
Marketing
Partner działu
Marka Snickers startuje z nową kampanią. Pojawi się na 700 nośnikach outdoorowych
W ramach ogólnopolskiej kampanii o marce będzie głośno w największych miastach Polski oraz popularnych górskich kurortach.
Marki własne odpowiadają za 80% obrotów ALDI. Sieć rusza z kampanią promującą ten asortyment
Sieć sklepów ALDI startuje z nową kampanią promującą najważniejszą część asortymentu dyskontera, czyli marki własne.
Żabka Jush kontynuuje zeszłoroczną komunikację. Marka właśnie ruszyła z kampanią
Tegoroczna kampania jest kontynuacją komunikacji znanej z 2022 roku "No i super, że nie macie czasu na zakupy".
Robert Makłowicz w Kuchni Lidla. Ugościł go Karol Okrasa
Robert Makłowicz i Karol Okrasa przedstawili swoje pomysły na posiłek z wykorzystaniem jajek na kanale Kuchni Lidla.
Trudne czasy dla sektora FMCG? Seria bezpłatnych webinarów o marketingu
Rusza cykl bezpłatnych webinarów o marketingu. Jak się zapisać?
Technologia
Kaufland zakończył test usługi K-Scan. Samodzielne skanowanie będzie dostępne w kolejnych sklepach
Do 11 grudnia z usługi K-Scan skorzystało łącznie 63 803 odwiedzających sklepy Kaufland.
Carrefour i PepsiCo startują z pierwszą taką kampanią. Wykorzystają w niej nową platformę detalisty
Celem kampanii dla marki Lipton Ice Tea jest dotarcie do konsumentów ze spersonalizowanym przekazem. Jak pomoże w tym platforma Carrefour Links?
Formika udostępnia pierwszą w Polsce zautomatyzowaną platformę do obsługi rynku pracy tymczasowej
Narzędzie to może przynieść nawet 90% oszczędności czasu i kosztów. Na czym polega?
Tarczyński zredukuje emisję CO2 o niemal 60%, dzięki własnej elektrociepłowni kogeneracyjnej
Producent planuje także kolejny projekt. Jak zdradza Fabian Borowiecki, tym razem w zakładzie produkcyjnym w Bielsku-Białej.
Carrefour i Goggo testują autonomiczny samochód. Ma dostarczać zamówienia z Carrefour Drive
Autonomiczny samochodów wyjechał na ulice Francji 6 grudnia. W ramach testów miał pojawić się w największym obszarze testowym jazdy autonomicznej – Plateau de Saclay.
Nowości produktowe
Walentynki 2023. Przegląd oferty od marki Wawel
Walentynki to ten szczególny dzień w roku, kiedy miłość wręcz unosi się w powietrzu! Co przygotował na ten okres Wawel?
Warka połączyła piwo i energetyka. To zupełnie nowa kategoria w segmencie piw 0,0%
Należąca do Grupy Żywiec marka Warka wprowadza na rynek zupełną nowość, która, choć pozbawiona alkoholu, wykracza poza segment piw bezalkoholowych.
Herbaty funkcjonalne i ziołowe od Herbapolu. Na jakie potrzeby odpowiadają?
Herbaty, które poza doskonałym smakiem, gwarantują także dodatkowe funkcjonalności to szczególna wartość w obecnych, niepewnych czasach.
Carrefour rozszerza ofertę produktów z podobizną Kerfusia. W ofercie pojawiły się nawet maski
Robot Kerfuś powiększa ofertę gadżetów z własną podobizną. W sklepach Carrefour pojawią się nowości karnawałowe.
Oreo rozpoczyna współpracę z Xboxem. Marka wprowadza limitowaną edycję ciastek
Kolejne marki spożywcze decydują się na wkroczenie w świat gamingu. To trend, który będzie w dalszym ciągu zyskiwał na znaczeniu.