Redakcja poleca
RAPORT NAPOJOWY 2025: Polacy wydają na te produkty niemal 28 mld zł rocznie
Rynek napojów bezalkoholowych stanowi jedną z kluczowych kategorii koszyka spożywczego – odpowiada za około 1/8 wartości sprzedaży produktów FMCG w Polsce.
Najnowsze wiadomości
Marki wody na półce w sklepie. Tak wyglądały udziały poszczególnych producentów w maju
Asortyment sklepów w przypadku wody znacząco różni się w zależności od tego, czy mamy do czynienia z hipermarketem, czy dyskontem.
Food trucki w Polsce. Zadłużenie rośnie wolniej, ale problem nie znika
W ciągu 12 miesięcy przybyło w Polsce ponad 600 nowych food trucków, co stanowi wzrost o ponad 12% r/r.
Zmiana w strukturach Stokrotki. "Ważny krok w dalszym wzmacnianiu struktur"
Na nowym stanowisku będzie współkształtować długoterminowe cele firmy oraz wspierać zarząd w podejmowaniu kluczowych decyzji.
Rynek spożywczy
Partner portalu:
Marki wody na półce w sklepie. Tak wyglądały udziały poszczególnych producentów w maju
Asortyment sklepów w przypadku wody znacząco różni się w zależności od tego, czy mamy do czynienia z hipermarketem, czy dyskontem.
Szklanka soku jabłkowego na zdrowie i dla gospodarki. Barbara Groele rozwiewa mity
O roli soków w diecie, sile polskiego sadownictwa oraz wyzwaniach zrównoważonej produkcji rozmawiamy z dr inż. Barbarą Groele.
Odświeżona linia bułek Schulstad już w sklepach. Nowe receptury, opakowania i letnia kampania
Nowe receptury to więcej błonnika, mniej soli oraz dodatek zakwasu. Produkty wyróżniają się także unowocześnioną, przejrzystą etykietą.
Warto przeczytać
RAPORT NABIAŁOWY 2025: Rynek o wartości 32,9 mld zł, który wciąż rośnie
Nabiał to kluczowa kategoria na rynku FMCG. W minionym roku wygenerowała niemal 16% wartości całego koszyka spożywczego. Jak wygląda kondycja poszczególnych segmentów?
Wywiady & Opinie
Szklanka soku jabłkowego na zdrowie i dla gospodarki. Barbara Groele rozwiewa mity
O roli soków w diecie, sile polskiego sadownictwa oraz wyzwaniach zrównoważonej produkcji rozmawiamy z dr inż. Barbarą Groele.
"Setki prób i testów". Groove Mocktails stawia na autentyczny smak koktajli, ale... bez procentów!
Marka, odpowiadając na rosnące zainteresowanie bezalkoholowymi alternatywami, przygotował propozycje, które nie ustępują smakiem klasycznym koktajlom.
HoReCa
Food trucki w Polsce. Zadłużenie rośnie wolniej, ale problem nie znika
W ciągu 12 miesięcy przybyło w Polsce ponad 600 nowych food trucków, co stanowi wzrost o ponad 12% r/r.
McDonald's zwiększa inwestycje na Ukrainie. Pojawią się nowe lokale
McDonald's zamierza w tym roku otworzyć na Ukrainie około 10 nowych restauracji.
Pyszne.pl: "Chcemy, by nasi kurierzy dostarczali wszystko, co zmieści się do plecaka"
Historia Pyszne.pl rozpoczęła się od dwóch lokalnych pizzerii. Obecnie firma współpracuje z 17 tys. partnerów.
Promocje & Konkursy
Marka Familijne startuje z konkursem. To element świętowania ważnego jubileuszu
1 lipca br. ruszył konkurs konsumencki przygotowany przez markę Familijne z okazji 30-lecia obecności na rynku.
Kultowa reklamówka Biedronki w nowym wydaniu. Startuje konkurs
Biedronka nagrodzi osoby, które opublikują zdjęcie z reklamówką, lub każdą inną torbą, na której znajduje się logo sieci sklepów.
We wtorek Lidl obniża cenę borówek o 40%. Jednodniowa akcja
Taka promocja na borówki w Lidlu nie jest spotykana często.



Raporty & Analizy
Marki wody na półce w sklepie. Tak wyglądały udziały poszczególnych producentów w maju
Asortyment sklepów w przypadku wody znacząco różni się w zależności od tego, czy mamy do czynienia z hipermarketem, czy dyskontem.
Wartość rynku mrożonek kupowanych do domu osiągnęła 5,4 mld zł
Porównując rok do roku, oznacza to wzrost o 10,3 proc., przy jednoczesnym wzroście wolumenu sprzedaży o 5,7 proc.
Nowe dane o alkoholowych nawykach młodych dorosłych. "Niski odsetek osób niepijących"
Zgodnie z wynikami raportu, osoby, które piją alkohol, przeważnie spożywają go tylko przy konkretnej okazji.
Ważne
RAPORT NAPOJOWY 2025: Polacy wydają na te produkty niemal 28 mld zł rocznie
Rynek napojów bezalkoholowych stanowi jedną z kluczowych kategorii koszyka spożywczego – odpowiada za około 1/8 wartości sprzedaży produktów FMCG w Polsce.
Handel
Zmiana w strukturach Stokrotki. "Ważny krok w dalszym wzmacnianiu struktur"
Na nowym stanowisku będzie współkształtować długoterminowe cele firmy oraz wspierać zarząd w podejmowaniu kluczowych decyzji.
Zmiana sterów w Kaufland Polska. Nowy prezes jest związany z firmą od 20 lat
Stefan Hoppe, który pełnił tę funkcję dotychczas obejmie analogiczne stanowisko w niemieckiej spółce krajowej Kaufland.
Automaty do zwrotu butelek przy sklepach kolejnej sieci. Ponad 200 lokalizacji
POLOmarket jest kolejną siecią sklepów, która na poważnie rozpoczęła przygotowania do zbliżającego się systemu kaucyjnego.
Wiadomości ze świata
McDonald's zwiększa inwestycje na Ukrainie. Pojawią się nowe lokale
McDonald's zamierza w tym roku otworzyć na Ukrainie około 10 nowych restauracji.
Fabryka produkująca napoje Coca Cola potencjalnie skażona. Wstrzymano część prac
Do napojów mógł dostać się płyn wykorzystywany w systemie chłodzenia.
Danone zainwestuje w ten zakład 6 mln euro. Zamierza podwoić produkcję
Francuski gigant spożywczy Danone ogłosił plan podwojenia zdolności produkcyjnych swojego zakładu w Kazachstanie.




Raporty
Logistyka
InPost przejmuje kolejnego dużego gracza. Tym razem w Hiszpanii
Grupa InPost przejęła firmę Sending, hiszpańskiego dostawcę usług kurierskich i fulfillment.
Lidl buduje swój największy magazyn w Polsce. Uwinie się w dwa lata
Realizacja tego nowego projektu jest wyrazem zaangażowania firmy Lidl Polska w budowę zrównoważonej infrastruktury.
Poczta Polska nawiązuje strategiczne partnerstwo z chińskim gigantem
Partnerstwo zakłada upłynnienie integracji logistycznej, co ma przełożyć się na szybsze dostawy towarów do kupujących z Polski.
Wydarzenia
Intersnack rozbudowuje przyzakładowy magazyn. "Projekt jest dużym wyzwaniem"
Po ponad 5 latach funkcjonowania magazynu w pierwotnym kształcie, przyszedł czas na jego rozbudowę.
Tchibo rozwija partnerstwo z Bankami Żywności
Do tej pory przekazano już blisko 40 ton kawy, a kolejne 8,5 tony jest już przygotowane do transportu.
Zmiana warty w Radzie Reklamy. Stery przejmuje Katarzyna Borucka z Coca-Cola HBC
Walne zebranie członków Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy wybrało nowe władze na lata 2025–2027.
E-commerce
Marek Dziemiańczyk dołącza do DHL eCommerce Polska. Wcześniej pracował w InPost
Będzie odpowiadał za finanse i administrację jako nowy wiceprezes w tym obszarze.
Poczta Polska nawiązuje strategiczne partnerstwo z chińskim gigantem
Partnerstwo zakłada upłynnienie integracji logistycznej, co ma przełożyć się na szybsze dostawy towarów do kupujących z Polski.
Przychody w górę o 15% w Polsce i 80% za granicą. Tak Allegro wchodzi w 2025 rok
Tempo wzrostu wysokomarżowych przychodów z działalności reklamowej wyniosło 29,4% r/r, a prowizja od sprzedaży zwiększyła się o 0,4 p.p.
Koszyk zakupowy
Auchan umacnia się na pozycji najtańszej sieci handlowej
To właśnie w tej sieci handlowej na przestrzeni miesiąca odnotowano największą zmianę na korzyść konsumentów. Co działo się u jej konkurentów?
W kwietniu znów drożej w sklepach. Widać różnice między formatami
W kwietniu średnia cena koszyka zakupowego zawierającego najpopularniejsze artykuły codziennego użytku wzrosła o 4,19 zł, czyli 1,33% i wyniosła 319,02 zł.
Wojna o klienta trwa. Koszyk zakupowy w marcu stabilny
W marcu średnia wartość koszyka zakupowego utrzymała się na poziomie 314,83 zł. Różnice między najtańszymi i najdroższymi koszykami osiągnęły kilkadziesiąt złotych.
Marketing
Odświeżona linia bułek Schulstad już w sklepach. Nowe receptury, opakowania i letnia kampania
Nowe receptury to więcej błonnika, mniej soli oraz dodatek zakwasu. Produkty wyróżniają się także unowocześnioną, przejrzystą etykietą.
TikTok inicjuje rewolucję AI w Polsce? Produkty zaprezentują cyfrowe awatary
Funkcja Showcase Products wykorzystująca cyfrowe awatary TikToka umożliwi użytkownikom prezentację produktów, ubrań czy aplikacji.
Producent Majonezu Kieleckiego odświeża design części produktów. Oto co się zmieniło
Na sklepowych półkach debiutują produkty WSP „Społem” w odświeżonej szacie graficznej.
Technologia
Stokrotka wyposaża sklepy w recyklomaty. Sieć wybrała dwie maszyny
Decyzja ta zapadła po pomyślnym zakończeniu pilotażu automatów zwrotnych trzyfrakcyjnych TOMRA w wybranych lokalizacjach.
Grupa Eurocash wchodzi w strategiczną współpracę z Google Cloud Polska
Wspólne działania obejmują m.in. migrację kluczowych systemów do chmury Google oraz budowę nowoczesnej infrastruktury IT.
Duży gracz wykorzystał zużyte opakowania po żywności do stworzenia... samochodu. Taki jest efekt
Materiały te znajdziemy między innymi w konsoli środkowej, desce rozdzielczej i panelach drzwiowych.