Światowe ceny żywności

Wzrost cen na światowych rynkach hamuje. Najnowsze dane FAO

Styczeń 2023 był dziesiątym miesiącem, w którym FAO odnotowało spadek indeksu cen żywności na światowych rynkach.

6 lutego 2023

Najnowsze wiadomości

Mlekpol kolejnym producentem, który wymienia nakrętki na opakowaniach

Mlekpol właśnie poinformował o wprowadzeniu opakowania z nowym rodzajem nakrętek. Korki opakowań mleka czy śmietanek Łaciatych opracowane zostały przez firmę Tetra Pak.

6 lutego 2023

Branża mięsna komentuje szokujące nagrania z ubojni: Oczekujemy wprowadzenia zasady ZERO TOLERANCJI

Rada Sektora Wołowiny wydała stanowisko w sprawie niezgodnych z prawem praktyk w zakresie dobrostanu bydła w ubojniach.

6 lutego 2023

Marka Snickers startuje z nową kampanią. Pojawi się na 700 nośnikach outdoorowych

W ramach ogólnopolskiej kampanii o marce będzie głośno w największych miastach Polski oraz popularnych górskich kurortach.

6 lutego 2023

Wywiady & Opinie

Evangelos Evangelou, Herbapol: Staramy się optymalizować koszty produkcji

Wzrost cen żywności towarzyszy nam od wielu miesięcy i nic nie wskazuje na szybką zmianę. Cała branża mierzy się z podobnymi wyzwaniami.

3 lutego 2023

Joanna Suchner, DIAGEO: Rośnie zainteresowanie napojami o niskiej lub 0% zawartości alkoholu

Polacy coraz bardziej świadomie spożywają alkohol, przekładając jakość ponad ilość. W rezultacie na znaczeniu zyskuje segment alternatyw dla trunków w postaci alkoholi 0,0%.

2 lutego 2023

Handel

Netto Polska ma nowego wiceprezesa. Został nim Marcin Grossy

Nowy dyrektor operacyjny jest związany z Netto Polska od ponad 20 lat. Jak pisze o nim firma, "sklepy Netto zna od podszewki".

2 lutego 2023

Lidl planuje olbrzymią inwestycję w brytyjskie firmy spożywcze

Lidl chce umocnić swoje wsparcie dla lokalnych dostawców. W tym celu sieć planuje dużą inwestycją w brytyjskie firmy spożywcze.

2 lutego 2023

Walentynki 2023. Jakie budżety przygotowali na tę okazję Polacy?

Już dwie trzecie Polaków obchodzi walentynki wspólnie z drugą połówką. To nie tylko ważny dzień dla zakochanych, ale także dla handlu.

2 lutego 2023

Deweloperzy patrzą na małe miasta. Powstaje w nich 60% nowych obiektów handlowych

Na kierunek rozwoju rynku handlowego w Polsce duży wpływ ma trend, którego ideą jest zaspokajanie swoich potrzeb w pobliżu miejsca zamieszkania,

1 lutego 2023

Biedronka podnosi pensje kolejnej grupy pracowników. Kto może liczyć na podwyżkę?

Od stycznia br. wyższe wynagrodzenia dostali pracownicy sklepów i centrów dystrybucyjnych. Dyskonter właśnie wprowadza kolejną podwyżkę.

1 lutego 2023

Wydarzenia

Agnieszka Mocarska nową dyrektorką kontrolingu w MediaMarktSaturn

Agnieszka Mocarska wcześniej pracowała m.in. w Leroy Merlin, Coca-Coli czy DHL.

6 lutego 2023

Lidl wprowadza zdrapki online. Większe rabaty dostaną klienci, którzy wydadzą więcej w sklepie

​Lidl rozszerza swój Program Oszczędnościowy. Do akcji takich jak "wielkie obniżki cen masła" czy "spektakularna obniżka cen mięsa" dołącza właśnie "Zdrapka Plus".

6 lutego 2023

Nutella® po raz kolejny obchodzi swoje święto – Światowy Dzień kremu Nutella®

Światowy Dzień kremu Nutella® jest wyjątkową okazją, którą miłośnicy czekoladowego kremu obchodzą już od ponad 15 lat.

3 lutego 2023
Liczby tygodnia
Ciekawostki z rynku spożywczego.
85%
Tylu Polaków uważa, że produkty spożywcze będą jeszcze droższe (Deloitte)
85%
84,1%
To odsetek Polaków, którzy przeglądają gazetki promocyjne przynajmniej raz w tygodniu (SW Research)
84,1%
10%
To średni udział sprzedaży online w całym rynku handlowym w latach 2021/22 (e-Izba)
10%

TOP10 trendów

Euromonitor przedstawił 10 globalnych trendów konsumenckich na 2023 rok

Euromonitor International opublikował raport Global Consumer Trends 2023. Jakie motywacje zakupowe zdominują 2023 rok? Co pokazują dane?

16 stycznia 2023

Rynek spożywczy

Mlekpol kolejnym producentem, który wymienia nakrętki na opakowaniach

Mlekpol właśnie poinformował o wprowadzeniu opakowania z nowym rodzajem nakrętek. Korki opakowań mleka czy śmietanek Łaciatych opracowane zostały przez firmę Tetra Pak.

6 lutego 2023

Ukraina i Rosja odpowiadały za 75% dostaw oleju słonecznikowego. Wojna zupełnie zmieniła rynek

Odkąd Rosja zaatakowała Ukrainę, sytuacja na rynku żywnościowym bardzo się zmieniła. Mowa także o pozycji Polski na rynku.

3 lutego 2023

Rząd wprowadza maksymalne ceny gazu dla piekarni i cukierni

Maksymalna cena gazu zacznie obowiązywać także dla właścicieli piekarni i cukierni, który od wielu miesięcy mierzą się z dynamicznymi wzrostami kosztów.

2 lutego 2023

Coca-Cola HBC w Polsce ma nową szefową. Stanowisko objęła Ruža Tomić Fontana

Nowa dyrektorka generalna zastąpiła na tym stanowisku Jaaka Mikkela, który po czterech i pół roku w regionie awansował w strukturach Grupy.

1 lutego 2023

Coca Cola zmienia opakowanie. Producent przytwierdza zakrętkę do butelki

Coca-Cola Company wprowadza na rynek napoje w opakowaniu z przytwierdzoną zakrętką. Już teraz rozwiązanie od firmy Berry Global zostało wdrożone na kilku liniach rozlewniczych.

31 stycznia 2023

Raporty

01
Globalne trendy 2023
Styczeń 2023
Co wpłynie na zmiany zachowań konsumenckich?
Przejdź do raportu Globalne trendy 2023
02
E-commerce
Styczeń 2023
Tempo wzrostu e-commerce ma osiągnąć 15-20% r/r.
Przejdź do raportu E-commerce
03
Nastroje
Styczeń 2023
Mimo poprawy, wciąż przeważa pesymizm.
Przejdź do raportu Nastroje
04
Handel
Styczeń 2023
Jaki był grudzień 2022 roku dla handlu?
Przejdź do raportu Handel

Koszyk zakupowy

Olbrzymie podwyżki cen w 2022 roku. Jak kształtowała się polityka cen największych sieci handlowych?

Podczas 12 miesięcy 2022 roku 13 największych sieci handlowych w Polsce zafundowało konsumentom podwyżki cen na poziomie 12,5%. Kto był liderem?

2 lutego 2023

Za zakupy spożywcze płacimy już 40 zł więcej. Ceny nadal rosną w niemal każdej sieci

Średnia cena koszyka zakupowego była w grudniu 2022 roku o 18%. Najszybciej rośnie cena koszyka składającego się z najtańszych produktów.

12 stycznia 2023

Świąteczne zakupy droższe o prawie 1/5 niż rok temu

Aż o 18% więcej będą musieli wydać Polacy na świąteczne zakupy. Ceny żywności poszybowały w górę, Boże Narodzenie będzie droższe niż w 2021 r.

15 grudnia 2022

E-commerce

Koniec dark stores w Barcelonie. Miasto wprowadza oficjalny zakaz

Barcelona jest kolejnym europejskim miastem, z którego znikną dark stores. Całkowity zakaz został zatwierdzony przez miejscowy ratusz.

3 lutego 2023

Amazon z zarzutami UOKiK. Chodzi o nieprawdziwe daty dostawy i działanie na niekorzyść klientów

Prezes UOKiK przez ostatnie 15 miesięcy prowadził postępowanie wyjaśniające w sprawie Amazona. Właśnie Urząd przekazał firmie zarzuty.

1 lutego 2023

Polacy dają sobie czas na przemyślenie zakupów. Już prawie połowa reklamuje lub zwraca produkty

Przede wszystkim zwracane są produkty zakupione pod wpływem impulsu. Lojalność klientów buduje łatwy i szybki proces reklamacji lub zwrotu.

25 stycznia 2023

Właściciel Pyszne.pl zakończył 2022 rok zyskiem, mimo spadającej liczby zamówień

Podczas całego 2022 roku Just Take Away.pl, dzięki wyższej średniej wartości transakcji oraz dodatnim zmianom kursów walut wypracowało zysk na poziomie 16 mln euro.

23 stycznia 2023

Megasam24 rozpycha się na rynku e-grocery. Dokonał już czterech akwizycji i ma apetyt na więcej

Supermarket online planuje osiągnąć w 2023 roku rekordowy wolumen dostarczonych zamówień oraz historyczne przychody.

20 stycznia 2023

Raporty & Analizy

Niemal 70% Polaków żyje "od pierwszego do pierwszego". To nie jest dobry czas na oszczędzanie

W obecnych warunkach ekonomicznych nie jest ławo odkładać. 40% konsumentów musiało sięgnąć do skarpety, by pokryć rosnąc wydatki.

6 lutego 2023

Mintel ogłosił globalne trendy konsumenckie na 2023 rok

Analiza opiera się na obserwacji siedmiu czynników rozwoju trendów. Co marki powinny uwzględnić w swoich krótko- oraz długookresowych strategiach?

25 stycznia 2023

Radar konsumencki: Rośnie optymizm wśród konsumentów. Nie ma jednak przełożenia na ich zakupy

Po listopadowym dołku, grudzień i styczeń były miesiącami, w których nastroje konsumenckie poprawiły się. Co to oznacza w praktyce?

24 stycznia 2023

Oszczędności, dalsze wzrosty cen, marki własne... Czym żyją polscy konsumenci? [DELOITTE]

Najnowsze badanie "Global State of the Consumer Tracker" opracowane przez firmę Deloitte pokazuje końcoworoczne nastroje konsumentów.

18 stycznia 2023

Co drugi senior robi zakupy online, a co trzeci korzysta z Facebooka. Obalamy mity [BADANIE]

Grupa seniorów staje się coraz bardziej liczna, a tym samym zyskuje na znaczeniu zarówno społecznym, jak i ekonomicznym.

17 stycznia 2023

Gospodarka

Ceny żywności w 2023 roku nadal będą rosły? Eksperci kreślą 3 prognozy inflacyjne

Prognozy dotyczące inflacji w 2023 roku nie napawają optymizmem. Zdaniem ekspertów, listopadowe i grudniowe podwyżki cen nie były jeszcze szczytem drożyzny.

3 stycznia 2023

Ekonomiści PKO: 2023 rok przyniesie najsłabszy wzrost światowej gospodarki od 30 lat

Zdaniem ekonomistów, najsłabszym ogniwem popytu okaże się konsumpcja prywatna, coraz silniej tłumiona przez spadek realnych dochodów oraz liczby udzielanych kredytów.

23 grudnia 2022

Hanna Mojsiuk: Nie ma mowy o spadku cen. Kolejne wzrosty inflacji są raczej kwestią czasu

"Dopalaczem dla inflacji" może okazać się grudniowa aktywność zakupowa Polaków oraz styczniowe wzrosty kosztów energii.

12 grudnia 2022

Rosyjskie firmy i rosyjskie produkty w Polsce

Rosyjskie produkty w Polsce przestały być mile widziane na półkach sklepowych po agresji, której kraj ten dokonał 24 lutego 2022 roku w stosunku do Ukrainy. Świat nie pozostał obojętny.

30 listopada 2022

Firmy nie mogą dłużej czekać. Co druga podnosi ceny swoich produktów i usług

W przeważającej większości to firmy handlowe podnoszą ceny. Przemysł natomiast wstrzymuje kolejne inwestycje.

28 października 2022

Marketing

Marka Snickers startuje z nową kampanią. Pojawi się na 700 nośnikach outdoorowych

W ramach ogólnopolskiej kampanii o marce będzie głośno w największych miastach Polski oraz popularnych górskich kurortach.

6 lutego 2023

Marki własne odpowiadają za 80% obrotów ALDI. Sieć rusza z kampanią promującą ten asortyment

Sieć sklepów ALDI startuje z nową kampanią promującą najważniejszą część asortymentu dyskontera, czyli marki własne.

3 lutego 2023

Żabka Jush kontynuuje zeszłoroczną komunikację. Marka właśnie ruszyła z kampanią

Tegoroczna kampania jest kontynuacją komunikacji znanej z 2022 roku "No i super, że nie macie czasu na zakupy".

1 lutego 2023

Robert Makłowicz w Kuchni Lidla. Ugościł go Karol Okrasa

​Robert Makłowicz i Karol Okrasa przedstawili swoje pomysły na posiłek z wykorzystaniem jajek na kanale Kuchni Lidla.

1 lutego 2023

Trudne czasy dla sektora FMCG? Seria bezpłatnych webinarów o marketingu

Rusza cykl bezpłatnych webinarów o marketingu. Jak się zapisać?

31 stycznia 2023

Technologia

Kaufland zakończył test usługi K-Scan. Samodzielne skanowanie będzie dostępne w kolejnych sklepach

Do 11 grudnia z usługi K-Scan skorzystało łącznie 63 803 odwiedzających sklepy Kaufland.

16 grudnia 2022

Carrefour i PepsiCo startują z pierwszą taką kampanią. Wykorzystają w niej nową platformę detalisty

Celem kampanii dla marki Lipton Ice Tea jest dotarcie do konsumentów ze spersonalizowanym przekazem. Jak pomoże w tym platforma Carrefour Links?

14 grudnia 2022

Formika udostępnia pierwszą w Polsce zautomatyzowaną platformę do obsługi rynku pracy tymczasowej

Narzędzie to może przynieść nawet 90% oszczędności czasu i kosztów. Na czym polega?

13 grudnia 2022

Tarczyński zredukuje emisję CO2 o niemal 60%, dzięki własnej elektrociepłowni kogeneracyjnej

Producent planuje także kolejny projekt. Jak zdradza Fabian Borowiecki, tym razem w zakładzie produkcyjnym w Bielsku-Białej.

13 grudnia 2022

Carrefour i Goggo testują autonomiczny samochód. Ma dostarczać zamówienia z Carrefour Drive

Autonomiczny samochodów wyjechał na ulice Francji 6 grudnia. W ramach testów miał pojawić się w największym obszarze testowym jazdy autonomicznej – Plateau de Saclay.

12 grudnia 2022

Nowości produktowe

Walentynki 2023. Przegląd oferty od marki Wawel

Walentynki to ten szczególny dzień w roku, kiedy miłość wręcz unosi się w powietrzu! Co przygotował na ten okres Wawel?

6 lutego 2023

Warka połączyła piwo i energetyka. To zupełnie nowa kategoria w segmencie piw 0,0%

Należąca do Grupy Żywiec marka Warka wprowadza na rynek zupełną nowość, która, choć pozbawiona alkoholu, wykracza poza segment piw bezalkoholowych.

3 lutego 2023

Herbaty funkcjonalne i ziołowe od Herbapolu. Na jakie potrzeby odpowiadają?

Herbaty, które poza doskonałym smakiem, gwarantują także dodatkowe funkcjonalności to szczególna wartość w obecnych, niepewnych czasach.

2 lutego 2023

Carrefour rozszerza ofertę produktów z podobizną Kerfusia. W ofercie pojawiły się nawet maski

Robot Kerfuś powiększa ofertę gadżetów z własną podobizną. W sklepach Carrefour pojawią się nowości karnawałowe.

2 lutego 2023

Oreo rozpoczyna współpracę z Xboxem. Marka wprowadza limitowaną edycję ciastek

Kolejne marki spożywcze decydują się na wkroczenie w świat gamingu. To trend, który będzie w dalszym ciągu zyskiwał na znaczeniu.

31 stycznia 2023