Wzrost cen
Czerwcowa inflacja najwyższa od 25 lat. GUS podał najnowsze dane
Wzrost cen towarów i usług w czerwcu przebił granicę 15%. Za żywność płacimy już 15,6% więcej niż rok temu. Ceny paliw wzrosły o blisko 50%.
Najnowsze wiadomości
Żabka Nano liczy już 50 lokalizacji. Bezobsługowe sklepy dominują rynek?
Za nami otwarcie Żabki Nano numer 50. Placówka zlokalizowana jest w klimatycznych przestrzeniach warszawskiej Fabryki Norblina.
Stokrotka przejmuje kolejne sklepy. Do końca roku planuje 150 otwarć
Sieć przejmuje kolejne sklepy na Mazowszu. W strategii Stokrotka łączy wzrost organiczny z działaniami w obszarze fuzji i przejęć.
Trend roślinny nieuchronny. Do 2030 r. wartość rynku wyniesie 250 mld USD
Już blisko 50% Europejczyków ogranicza spożycie mięsa, a niemal 40% zamierza to zrobić w ciągu 6 miesięcy. Zmiany zauważają też producenci.
Inflacja nie ominęła warzyw i owoców. Pomidory niechlubnym liderem drożyzny
W czerwcu liczba pozycji z warzywami i owocami na paragonach wzrasta średnio o około 11%. W tym roku wiąże się to też z dużo większymi wydatkami.
Mere kończy działalność w Polsce? Sklepy ogłaszają likwidacje
Mimo ambitnych planów, Mere nie zawojowało polskiego rynku. Teraz wszystko wygląda na to, że sieć na dobre się z niego wycofa.
4You
Biedronka wprowadziła swój własny merch. Półki pełne ubrań z logiem sieci
Dyskonter wprowadza do sprzedaży własną kolekcję ubrań. Bluzy, t-shirty, skarpetki, klapki – całą kolekcję łączy jedno: logo i barwy Biedronki.
Specjalna butelka Johhnie Walker. Nadruk powstał z zanieczyszczeń powietrza
Na polskim rynku pojawi się jedynie 2,5 tys. butelek z limitowanej edycji. Design zaprojektował Alek Morawski, tworzący pod pseudonimem Lis Kula.
OneDayMore powiększa portfolio roślinnych alternatyw mięsa
Obecnie w gamie produktów "Najlepsze, że bez mięsa" znajduje już 16 pozycji. Wszystkie są w 100% roślinne i charakteryzują się czystym składem.
Baton lodowy Snickers® Ice Cream w najnowszej kampanii marki [WIDEO]
Przez wakacje lodowe propozycje marki będą dostępne nie tylko w sklepach, ale dodatkowo również w barach letnich na terenie plaż.
Prawo patentowe czeka rewolucja. Co zmieni się w 2022 roku?
Pod koniec bieżącego roku spodziewany jest start całkowicie nowego systemu ochrony patentowej Unii Europejskiej. Zacznie obowiązywać Patent jednolity.
Wywiady & Opinie
PAH: Liczba niedożywionych lub głodujących osób będzie rosła
Gdy w Europie rosną ceny, kraje w kryzysach humanitarnych mierzą się z niedożywieniem. Czym jest bezpieczeństwo żywnościowe i kiedy jest zagrożone?
Katarzyna Rylska, Sante: Konsumenci coraz wnikliwiej patrzą na etykiety
Napoje Lovege od Sante nie są wytwarzane z gotowych koncentratów, a ich opakowania są w pełni ekologiczne. Dlaczego jest to szczególnie ważne?
Kraft Heinz: Mocno inwestujemy w trend produktów roślinnych
Dania wegańskie cieszą się rosnącą popularnością. W ciągu następnych 18 miesięcy Kraft Heinz planuje rozszerzyć o ten segment portfel marki Heinz.
Rynek spożywczy
Trend roślinny nieuchronny. Do 2030 r. wartość rynku wyniesie 250 mld USD
Już blisko 50% Europejczyków ogranicza spożycie mięsa, a niemal 40% zamierza to zrobić w ciągu 6 miesięcy. Zmiany zauważają też producenci.
Inflacja nie ominęła warzyw i owoców. Pomidory niechlubnym liderem drożyzny
W czerwcu liczba pozycji z warzywami i owocami na paragonach wzrasta średnio o około 11%. W tym roku wiąże się to też z dużo większymi wydatkami.
Zmiany w PepsiCo. Awans Michała Jaszczyka. Dagmara Piasecka nowym prezesem
Dagmara Piasecka Ramos obejmie stanowisko dyrektora generalnego i prezesa zarządu PepsiCo Polska. Zastąpi na tym miejscu Michała Jaszczyka.
Już 40% Polaków sięga po piwa 0,0%. W której grupie są najpopularniejsze?
Spożycie piwa bezalkoholowego różni się w zależności od płci, wieku oraz miejsca zamieszkania. Kto pije go najwięcej? Dane są zaskakujące.
Diageo do końca roku opuści rosyjski rynek
Według doniesień, firma planuje jednak zachować licencje na prowadzenie działalności w tym kraju.



Raporty & Analizy
Według 60% konsumentów przedsiębiorcy wykorzystują wzrost cen [DELOITTE]
Na pierwszy plan obaw Polaków wychodzi niepewność finansowa. Inflacja martwi ponad 80% konsumentów. Największe podwyżki widzą w sklepach spożywczych.
Czy bojkot nadal trwa? Auchan "kupuje" klientów gazetkami promocyjnymi
Auchan i Leroy Merlin nadal działają w Rosji. Wojna trwa już piąty miesiąc. Czy konsumenci nadal sprzeciwiają się wspieraniu Kremla? Najnowsze dane.
Tegoroczne przetwory będą droższe. Na paragonach widać wzrost cen cukru
Już więcej niż połowa Polaków przygotowuje domowe przetwory. Jednak ceny rosną. Konsumenci odczują to także "zamykając" smaki lata w słoiku.
Rynek dóbr luksusowych wart ponad bilion euro. Jest odporny na recesję?
Rośnie liczba dobrze zarabiających Polaków. Grupa posiadających majątek powyżej 1 mln dolarów zbliża się do 150 tys. Jak przełoży się to na rynek?
Konsumenci szukają rozwiązań z e-commerce w sklepach stacjonarnych [RAPORT]
Wskutek pandemii liczba e-konsumentów zwiększyła się w Polsce o 15 p.p. Jakie skutki dla e-handlu przyniosły ostatnie dwa lata? Co się zmieniło?
Wydarzenia
Żabka Nano liczy już 50 lokalizacji. Bezobsługowe sklepy dominują rynek?
Za nami otwarcie Żabki Nano numer 50. Placówka zlokalizowana jest w klimatycznych przestrzeniach warszawskiej Fabryki Norblina.
Stokrotka przejmuje kolejne sklepy. Do końca roku planuje 150 otwarć
Sieć przejmuje kolejne sklepy na Mazowszu. W strategii Stokrotka łączy wzrost organiczny z działaniami w obszarze fuzji i przejęć.
Zmiany w PepsiCo. Awans Michała Jaszczyka. Dagmara Piasecka nowym prezesem
Dagmara Piasecka Ramos obejmie stanowisko dyrektora generalnego i prezesa zarządu PepsiCo Polska. Zastąpi na tym miejscu Michała Jaszczyka.
Prawo patentowe czeka rewolucja. Co zmieni się w 2022 roku?
Pod koniec bieżącego roku spodziewany jest start całkowicie nowego systemu ochrony patentowej Unii Europejskiej. Zacznie obowiązywać Patent jednolity.
PepsiCo na rzecz środowiska. Pracownicy zebrali 117 worków śmieci
W ramach operacji Czysta Rzeka wolontariusze PepsiCo zaangażowali się w akcję sprzątania śmieci w 8 lokalizacjach.
Koszyk zakupowy
Sieci handlowe walczą o klientów. Cenami wygrywają nadal dyskonty
Koszyk zakupowy był w maju droższy w 7 na 13 sieci. Wzrosty cen w niektórych przypadkach wyniosły blisko 20% r/r. Gdzie jest najdrożej?
Ranking sieci handlowych. Gdzie zrobimy zakupy najtaniej?
W marcu różnica między najtańszym a najdroższym koszykiem wyniosła w marcu br. 149,29 zł. W których sklepach jest najtaniej?
E-grocery najdroższym kanałem sprzedaży. O ile podrożała żywność?
Cena za średni koszyk zakupowy w lutym delikatnie spadła względem stycznia. Jednak w perspektywie roku ceny ciągle rosną. Gdzie jest najdrożej?
Quick commerce
Lisek.App, Jush! oraz BOLT Market na podium rankingu dark store'ów
ASM Sales Force Agency przygotował pierwsze w Polsce autorskie badanie usług szybkich dostaw zakupów do domu. Oto wyniki.
Raporty
E-commerce
Blisko 20% e-konsumentów dokonuje zwrotów. Co jest dla nich kluczowe?
Ten etap zakupów na stałe wpisał się już w cały proces nabywania rzeczy online. Ważne jest uproszczenie procedury.
Chiński gigant e-commerce wkracza do Nadarzyna. JD.com wynajął 15 tys. mkw.
To trzecia co do wielkości firma internetowa na świecie pod względem przychodów. Nowy magazyn będzie dedykowany sprzedaży urządzeń elektronicznych.
Konsumenci szukają rozwiązań z e-commerce w sklepach stacjonarnych [RAPORT]
Wskutek pandemii liczba e-konsumentów zwiększyła się w Polsce o 15 p.p. Jakie skutki dla e-handlu przyniosły ostatnie dwa lata? Co się zmieniło?
Lisek wkracza nad polskie morze. Dowiezie zakupy nawet na plażę
Lisek.App rozpoczyna projekt Najszybsze zakupy na plażę, czyli zakupy z błyskawiczną dostawą w wakacyjnych kurortach Półwyspu Helskiego.
Handel online łączy siły z offline. Pojawił się zupełnie nowy trend
Giganci e-commerce otwierają sklepy stacjonarne. Eksperci wskazują jednak, że takie punkty nie mogą być dochodowe. Jaką rolę pełnią?
Gospodarka
Polski biznes trwa w ciągłym trybie niepewności. Widoczne są już efekty
Rośnie liczba upadłości polskich firm. Według prognoz, na świecie ich liczba ma wzrosnąć w tym roku o ok. 10%, w Europie Zachodniej o 14%.
Przedsiębiorcy boją się wyższych kosztów. Rośnie wartość zobowiązań
Niemal co trzeci przedsiębiorca obawia się, że w nadchodzących miesiącach stanie przed koniecznością szukania oszczędności. Sytuacja jest trudna.
W sierpniu inflacja dobije do szczytu. Dojdzie wtedy do 16%?
PIE prognozuje: Najbliższe dwa lata to czas spowolnienia wzrostu i rosnących cen. Głównym źródłem inflacji pozostaje wzrost cen żywności i energii.
Majowa inflacja wyniosła 13,9%. Które produkty podrożały najbardziej?
Główny Urząd Statystyczny potwierdził swój wstępny szacunek. Inflacja w Polsce wyniosła 13,9%. W tym czasie żywność zbliża się do 15% wzrostu.
Branża rolno-spożywcza z długami na 775 mln zł. Rekordzistą jest handel
Sektor poradził sobie całkiem dobrze z zaległościami wywołanymi pandemią. Teraz nadszedł jednak dużo trudniejszy kryzys. Skutki zobaczymy w cenach.
Marketing
Baton lodowy Snickers® Ice Cream w najnowszej kampanii marki [WIDEO]
Przez wakacje lodowe propozycje marki będą dostępne nie tylko w sklepach, ale dodatkowo również w barach letnich na terenie plaż.
Mrozu i Jan-Rapowanie w kampanii Jim Beam. Finałem będzie cykl koncertów
W ramach kampanii Always Welcome współpracę rozpoczęło dwóch polskich raperów. Jej wynikiem będzie wspólny utwór, teledysk oraz koncerty.
Marka OneDayMore z nową agencją PR. Wygrany przetarg po stronie Good One PR
W ramach współpracy agencja odpowiada za stworzenie i realizację strategii PR, w tym m.in. pozycjonowanie marki i ekspertów firmy w mediach.
Kaufland rusza z międzynarodową kampanią. Skupia się na markach własnych
Kampania potrwa do końca czerwca i jest promowana w social mediach, gazetce reklamowej oraz na nośnikach POS w sklepach Kaufland.
Intermarché wdraża nową strategię rozwoju swoich marek własnych
Sieć skupi się na świeżym asortymencie, gdzie buduje wizerunek eksperta. Do końca roku pojawi się kilkadziesiąt nowych produktów.
Technologia
Żabka Nano liczy już 50 lokalizacji. Bezobsługowe sklepy dominują rynek?
Za nami otwarcie Żabki Nano numer 50. Placówka zlokalizowana jest w klimatycznych przestrzeniach warszawskiej Fabryki Norblina.
Green Factory zaczyna współpracę z Fellowmind. Firma stawia na cyfryzację
Firma chce utrzymać pozycję lidera w regionie. Z tego powodu firma stawia na innowacyjne narzędzia i rozpoczyna wdrażanie rozwiązań chmurowych.
Robot Robbie w Żabce Nano zaserwował 1500 hot-dogów w 10 dni
Średnio 150 hot-dogów na dobę wydawał klientom bezobsługowego sklepu robot Robbie, którego Żabka "zatrudniła" niecałe dwa tygodnie temu.
Handel wydaje coraz więcej na technologie. W 2021 r. wydatki wyższe o 115%
Supermarkety coraz częściej wprowadzają rozwiązania oparte na nowych technologiach. W jakim kierunku zmierza ta zmiana?
Unilever inwestuje 120 mln dolarów w biotechnologię
Przedsięwzięcie Unilevera i Geno ma na celu komercjalizację i skalowanie roślinnych alternatyw dla surowców takich jak olej palmowy.
Nowości produktowe
Biedronka wprowadziła swój własny merch. Półki pełne ubrań z logiem sieci
Dyskonter wprowadza do sprzedaży własną kolekcję ubrań. Bluzy, t-shirty, skarpetki, klapki – całą kolekcję łączy jedno: logo i barwy Biedronki.
Specjalna butelka Johhnie Walker. Nadruk powstał z zanieczyszczeń powietrza
Na polskim rynku pojawi się jedynie 2,5 tys. butelek z limitowanej edycji. Design zaprojektował Alek Morawski, tworzący pod pseudonimem Lis Kula.
OneDayMore powiększa portfolio roślinnych alternatyw mięsa
Obecnie w gamie produktów "Najlepsze, że bez mięsa" znajduje już 16 pozycji. Wszystkie są w 100% roślinne i charakteryzują się czystym składem.
Baton lodowy Snickers® Ice Cream w najnowszej kampanii marki [WIDEO]
Przez wakacje lodowe propozycje marki będą dostępne nie tylko w sklepach, ale dodatkowo również w barach letnich na terenie plaż.
McDonald's wprowadza kolejną odsłonę kultowej kanapki – Big Mac BLT
Po tajemniczych zapowiedziach, McDonald's przedstawił nowość w ofercie. To nowa odsłona kultowego klasyka – kanapki Big Mac.