Marka Sonko przeprowadziła redesign opakowań swoich produktów. Ciepłe, słoneczne barwy podkreślą pozytywną energię, jaką tworzy marka.
Sonko to marka, która towarzyszy konsumentom już od 30 lat. W tym czasie stała się liderem rynku w kategorii zdrowej żywności i by utrzymać tę pozycję, nie przestaje się rozwijać. Poszerzająca się gama produktów i podejmowanie coraz to nowych wyzwań, poprzez wejście w nowe kategorie sprawiły, że marka zdecydowała się na rebranding. Ma on na celu wprowadzenie spójności i jedności w identyfikacji wizualnej, ale również wdrożenie nowej strategii bazującej na esencji marki czyli pozytywnej energii.
Wyróżnić się na sklepowej półce
Według badań prowadzonych wśród konsumentów, aż 70% decyzji zakupowych jest podejmowana w sklepie. Kiedy stajemy przed pełną półką sięgamy po produkt, który znamy, lubimy, budzi dobre skojarzenia oraz w jasny sposób przekazuje kluczowe informacje. Mając to na uwadze, marka Sonko zdecydowała się na rebranding, by lepiej zaprezentować się klientom i wzmocnić pozytywne skojarzenia, powiązane z nazwą oraz dotychczasową identyfikacją.

Nowa identyfikacja wizualna Sonko jest zobrazowaniem nowej strategii i pozycjonowania marki, w której najważniejszym elementem tożsamości jest pozytywna energia. W projekcie zostało zachowane to co była najważniejsze w Sonko, ale symboliczne podejście do wizualizacji słońca pozwoliło unowocześnić wygląd i nadać spójności przez wprowadzenie uniwersalnego systemu identyfikacji marki w górnej części opakowań. Pozwoliło to ujednolicić wszystkie produkty, jednocześnie ułatwiając nawigację po całym portfolio, zarówno tym dotychczasowym jak i w nowych kategoriach, w których się rozwijamy. Poszczególne kategorie stają się spójne wizualnie, a dzięki temu wyróżniają się pośród projektów konkurencji, tworząc spójny obraz marki.
Nowe opakowania Sonko wzmacniają charakter marki, jako ciepłej, przyjaznej, rodzinnej, dbającej o zdrowie i pozytywnej w każdym calu. Dlatego, obok zmiany identyfikacji, na pudełkach z kaszami, czy ryżem, pojawią się również zdjęcia potraw, mające być inspiracją dla kupujących. Obok apetycznie wyglądającego dania znalazły się najważniejsze informacje o produkcie, przedstawione w czytelny i uporządkowany sposób – dodatkowo wzmocnione boczną belką kolorystyczną.
Rembrandingowi towarzyszy kampania wizerunkowa
Nowością jest również identyfikacja poszczególnych kategorii. Różne rodzaje ryżu zostały oznaczone barwą niebieską, a kasze brązową. Dzięki temu zakupy mają stać się łatwiejsze, przyjemniejsze i szybsze.
Sonko to marka z długą historią. To jej wielki atut, ale dla nas stało się to także kluczowym wyzwaniem, bo tworzyliśmy projekt dla współczesnych konsumentów, którzy tradycję szanują, ale w sklepie wybierają produkty prezentujące się współcześnie. Musieliśmy znaleźć sposób, by trafić w ich oczekiwania i gusta. Jestem przekonany, że udało nam się stworzyć identyfikację, która zostanie z marką na kolejne lata. Sięgnęliśmy po współczesną symbolikę i trendy, by nadać Sonko nowy impet.
Rebrandingowi Sonko będzie towarzyszyć kampania wizerunkowa. Marka skupi się na działaniach digitalowych oraz w punktach sprzedaży, by tam dotrzeć bezpośrednio do konsumentów. Pierwsze produkty w nowej szacie graficznej można już znaleźć na sklepowych półkach.
Foto. mat. prasowe