Nowy właściciel Carrefour Tajwan. Spółkę wyceniono na 2 mld euro

Nowy właściciel Carrefour Tajwan. Spółkę wyceniono na 2&nbspmld&nbspeuro

Carrefour podpisał umowę sprzedaży 60% udziałów w swojej tajwańskiej spółce. Kupił je wieloletni partner i współudziałowiec detalisty – firma Uni-President. Według wartości transakcji, Carrefour Tajwan został wyceniony na 2 mld euro.

Nowym właścicielem tajwańskiego oddziału Carrefour jest Uni-President, który przed zakupem był już 40% udziałowcem w spółce. Dzięki transakcji, przejmie pełną kontrolę na spółką, będąc jej jedynym właścicielem.

Tajwański biznes w rękach nowego właściciela

Na przestrzeni 35 lat obecności w tym regionie, Carrefour Tajwan zbudował sieć sklepów liczącą 340 lokalizacji. W 2021 roku wygenerował sprzedaż netto w wysokości 2,5 mld euro. W tym czasie EBITDA wyniosła 243 mln euro. Wartość transakcji wycenia tajwański oddział na 2 mld euro.

Szacuje się, że tajwański oddział Carrefoura, który od 1989 roku stopniowo rozszerzył się do sieci ponad 320 sklepów, jest wart około dwóch miliardów dolarów. Od początku jest to wspólne przedsięwzięcie, w którym Uni-President jest udziałowcem mniejszościowym.

Transakcja zostanie domknięta w połowie 2023 roku

Uni-President Group jest wiodącym zdywersyfikowanym konglomeratem z siedzibą na Tajwanie, który ma szczególnie silną pozycję w Azji i zarządza marką detaliczną 7-Eleven na Tajwanie. W oparciu o wieloletnie relacje z Uni-President, Carrefour jest przekonany, że Carrefour Tajwan będzie kontynuował rozwój swoich operacji i usług z korzyścią dla wszystkich interesariuszy – czytamy w komunikacie firmy.

Zamknięcie transakcji jest uzależnione od zgody tajwańskich władz ds. konkurencji (TFTC) i innych zwyczajowych warunków. Oczekuje się, że zmaterializuje się ona w połowie 2023 roku.

Po zakończonej transakcji, Carrefour planuje ponownie skoncentrować się na podstawowych regionach strategicznych w Europie i Ameryce Łacińskiej.


Foto: Carrefour Group

Reklama