Biedronka notuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Sieć skupia się na hamowaniu wzrostu cen

Biedronka notuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Sieć skupia się na hamowaniu wzrostu cen

Pierwsza połowa 2022 roku zakończyła się dla Biedronki wzrostem sprzedaży o ponad 21% względem analogicznego czasu rok wcześniej, do poziomu 8,3 mld euro.

Grupa Jeronimo Martins opublikowała we wtorek wyniki finansowe za pierwsze półrocze. W tym czasie, należąca do Grupy sieć Biedronka w swojej strategii handlowej koncentrowała się na dążeniu do ograniczenia wzrostu cen i oferowaniu silnych kampanii promocyjnych.

Mocny drugi kwartał roku. Sprzedaż wyższa o ponad 1/4

Tylko w drugim kwartale roku należąca do Jeronimo Martins Biedronka odnotowała 26,9% wzrost sprzedaży. W tym czasie LFL, czyli sprzedaż w sklepach, które funkcjonują dłużej niż rok, wyniósł 17,5%. To największy wzrost w 2022 roku. Przypomnijmy, że w pierwszym kwartale Biedronka osiągnęła wzrost na poziomie 15,4% rok do roku. 

Na dobre wyniki Biedronki wpłynęła m.in. bardziej rozbudowana grupa konsumentów, która powiększyła się o uchodźców z Ukrainy. Jak wyjaśnia w komunikacie firma, na wyższą sprzedaż wpłynęła również Wielkanoc, która w tym roku wypadła w drugim kwartale. Nie bez znaczenia pozostaje też inflacja. 

Biedronka odnotowała blisko 27% wzrost sprzedaży w drugim kwartale roku (raport Jeronimo Martins)

Od kwietnia do czerwca Biedronka odpowiadała za 4,4 mld euro sprzedaży. W tej walucie oznacza to wzrost o 23,7% względem drugiego kwartału 2021 roku.

Sieć rośnie. Ile sklepów liczy obecnie Biedronka? 

Biedronka w 2022 rok weszła licząc dokładnie 3250 sklepów. Pierwszy kwartał sieć skończyła większa o kolejne 16 placówek. Kolejne trzy miesiące roku przyniosły następne 24 otwarcia.

Oznacza to, że podczas pierwszego półrocza, sieć sklepów Biedronka zwiększyła się do liczy 3283 sklepów. W tym czasie zamknięto 7 placówek.

Z każdym kwartałem rośnie także powierzchnia sprzedaży dyskontera. Na koniec 2021 roku łączna powierzchnia sklepów liczyła ponad 2,2 mln mkw. Na przestrzeni sześciu pierwszych miesięcy 2022 roku zwiększyła się o kolejne 28 tys. mkw. Oznacza to, że otwarty w tym czasie sklep liczył średnio ponad 700 mkw.


Foto: wiadomoscispozywcze.pl

Reklama