Pierwsza połowa 2022 roku zakończyła się dla Biedronki wzrostem sprzedaży o ponad 21% względem analogicznego czasu rok wcześniej, do poziomu 8,3 mld euro.
Grupa Jeronimo Martins opublikowała we wtorek wyniki finansowe za pierwsze półrocze. W tym czasie, należąca do Grupy sieć Biedronka w swojej strategii handlowej koncentrowała się na dążeniu do ograniczenia wzrostu cen i oferowaniu silnych kampanii promocyjnych.
Mocny drugi kwartał roku. Sprzedaż wyższa o ponad 1/4
Tylko w drugim kwartale roku należąca do Jeronimo Martins Biedronka odnotowała 26,9% wzrost sprzedaży. W tym czasie LFL, czyli sprzedaż w sklepach, które funkcjonują dłużej niż rok, wyniósł 17,5%. To największy wzrost w 2022 roku. Przypomnijmy, że w pierwszym kwartale Biedronka osiągnęła wzrost na poziomie 15,4% rok do roku.
Na dobre wyniki Biedronki wpłynęła m.in. bardziej rozbudowana grupa konsumentów, która powiększyła się o uchodźców z Ukrainy. Jak wyjaśnia w komunikacie firma, na wyższą sprzedaż wpłynęła również Wielkanoc, która w tym roku wypadła w drugim kwartale. Nie bez znaczenia pozostaje też inflacja.

Od kwietnia do czerwca Biedronka odpowiadała za 4,4 mld euro sprzedaży. W tej walucie oznacza to wzrost o 23,7% względem drugiego kwartału 2021 roku.
Sieć rośnie. Ile sklepów liczy obecnie Biedronka?
Biedronka w 2022 rok weszła licząc dokładnie 3250 sklepów. Pierwszy kwartał sieć skończyła większa o kolejne 16 placówek. Kolejne trzy miesiące roku przyniosły następne 24 otwarcia.
Oznacza to, że podczas pierwszego półrocza, sieć sklepów Biedronka zwiększyła się do liczy 3283 sklepów. W tym czasie zamknięto 7 placówek.
Z każdym kwartałem rośnie także powierzchnia sprzedaży dyskontera. Na koniec 2021 roku łączna powierzchnia sklepów liczyła ponad 2,2 mln mkw. Na przestrzeni sześciu pierwszych miesięcy 2022 roku zwiększyła się o kolejne 28 tys. mkw. Oznacza to, że otwarty w tym czasie sklep liczył średnio ponad 700 mkw.
Foto: wiadomoscispozywcze.pl