Good Food chce podbić rynek zdrowymi przekąskami. Firma inwestuje w nową linię

Good Food chce podbić rynek zdrowymi przekąskami. Firma inwestuje w nową linię

Firma Good Food Products wypuściła na rynek waflowe przekąski Corn A’petit. Stworzenie nowego produktu, który podbije serca i podniebienia konsumentów, wymagało sporej inwestycji. Firma zamówiła zupełnie nowy typ linii, który był w stanie poradzić sobie ze specyfikacją nowej przekąski – snacki Corn A’petit mają średnicę 45 mm, podczas gdy średnica tradycyjnych wafli to 90 mm.

Istniejąca od ponad 30 lat firma Good Food od początku swojej działalności stawia na jakość i innowacje. Jest pionierem w produkcji wafli ryżowych i kukurydzianych, a także prekursorem zdrowego stylu odżywiania. W związku z nową inwestycją planuje rozwój kolejnych linii smakowych waflowych minisnacków, m.in. na zróżnicowanych bazach surowcowych, jak np. warzywne i proteinowe.

Produkt, jakiego jeszcze nie było

Firma Good Food Products wypuściła na rynek waflowe przekąski Corn A’petit, stworzone na bazie ziaren kukurydzy. Wypiekane są bez dodatku tłuszczu, bez konserwantów i bez glutenu. Stworzenie tego produktu wymagało od producenta inwestycji w zupełnie nowy typ linii – z powodu nietypowej średnicy wafli.

Foto: mat. prasowe

Nowa linia, na której produkowane są Corn A’petit, składa się z maszyn do wypieku, maszyny do nanoszenia posypki (flavouringowania) oraz pakowarki. Ishida dostarczyła naważarkę, maszynę pakującą Inspira oraz dynamiczną wagę kontrolną. "Chcieliśmy mieć to, co najlepsze dla nowego produktu, który jest przełomem na rynku snacków" – mówi Łukasz Wawrzyniak, kierownik działu inżynierii w Good Food.

Rezultaty pracy nowe linii

Zestaw został zamówiony w 2020 roku, a jego instalacja rozpoczęła się latem 2021 roku. Produkcja została uruchomiona dwa miesiące później, we wrześniu. "Wyzwaniem było zintegrowanie części przeznaczonej do pakowania, które odbywa się w końcowym etapie procesu, po etapie wypieku i flavouringowania. Cała linia musiała stanowić zintegrowaną całość. Po przeprowadzonych testach oceniliśmy, że wszystko działa sprawnie, a instalacja przebiegła bezbłędnie" – podkreśla Wawrzyniak.

Opakowanie najnowszej przekąski waży 60 gramów. Maszyna zainstalowana przez Ishidę jest w stanie przygotować 40 paczek na minutę, pracując 24 godziny na dobę przez 5 dni w tygodniu.

Foto: mat. prasowe

Corn A’petit jest produktem unikatowym, jeśli chodzi o smak. Klienci mogą kupić go w różnych wersjach: od tradycyjnej papryki w jej łagodnym wydaniu, przez ziołowe przyprawy kojarzące się z włoską pizzą, po niezwykle wyraźny aromat popcornowy. Stale też rozwijane są nowe wersje. Oznacza to, że maszyna od Ishidy musi elastycznie reagować na przezbrojenia.


Źródło: Ishida

 

Reklama