Sapiński: Okazało się, że jedną odważną decyzją wyznaczyłem nowe trendy

Sapiński: Okazało się, że jedną odważną decyzją wyznaczyłem nowe trendy

Mlekovita pod znaną obecnie każdemu nazwą zadebiutowała w 1992 roku. Nazwę oraz logo stworzył sam Dariusz Sapiński, prezes zarządu Grupy. O drodze do obecnej pozycji lidera, a także kluczowej roli partnerów biznesowych prezes firmy mówił więcej podczas I Ogólnopolskiego Forum Partnerów Biznesowych zorganizowanego przez Grupę Mlekovita 15 lipca 2022 r. Wydarzenie zainicjowało świętowanie Jubileuszu 30-lecia marki Mlekovita.

30. urodziny marki Mlekovita

Na początku lat 90. XX w. spółdzielnia mleczarska w Wysokiem Mazowieckiem była jednym z ponad 430 przedsiębiorstw zajmujących się skupem i przerobem mleka. Za sprawą prezesa zarządu Dariusza Sapińskiego rozpoczął się okres dynamicznego rozwoju i zapadła decyzja o wyróżnieniu ówczesnej OSM spośród innych podobnych firm.

Stworzenie nazwy i opracowanie logo przez prezesa oraz wprowadzenie ich jako brandu na szaty graficzne produktów zajęły zaledwie kilka miesięcy i już w 1992 roku marka MLEKOVITA mogła zadebiutować na rynku, a wyroby nią oznaczone znaleźć się na sklepowych półkach.

Założyłem, że będzie to istotna zmiana na rynku, ale okazało się, że jedną, odważną jak na tamte czasy, decyzją tak szybko wyznaczyłem nowe trendy – drogę do naśladowania dla innych spółdzielni mleczarskich w Polsce.

Prezes zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński podczas przemówienia inaugurującego I Ogólnopolskie Forum Partnerów Biznesowych

Od tamtej chwili spółdzielnia rosła w siłę i w roku jubileuszu 30-lecia brandu Mlekovita jest największą grupą mleczarską nie tylko w Polsce, ale w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Tworzy ją już 22 zakłady produkcyjne, 34 własne centra dystrybucyjne, 147 sklepów Mlekovitka i sklep internetowy.

Partner w biznesie

Trzy dekady istnienia marki Mlekovita były okazją do spotkania z partnerami biznesowymi Grupy Mlekovita. W sercu polskiego przemysłu mleczarskiego licznie stawili się przedstawiciele firm współpracujących.

Od początku swojej pracy na czele firmy dążyłem do stałego jej rozwoju, zdobywania rynków międzynarodowych i umacniania pozycji poprzez profesjonalizm i najwyższą jakość oferowanych produktów. Jednak poza efektywnym zarządzaniem, śmiałymi decyzjami biznesowymi, inwestycjami i innowacjami, potrzebni są właściwi partnerzy biznesowi. Partnerzy, którzy są tu dziś obecni.

Dariusz Sapiński

Przez minione 30 lat, a szczególnie w ostatnich latach, współpraca Mlekovity z partnerami biznesowymi pozwoliła firmie sprostać wielu wyzwaniom.

Jak podkreślił prezes Grupy, "świat w większości aspektów ekonomicznych i społecznych fundamentalnie się przeistoczył". Mowa nie tylko o otoczeniu przedsiębiorstw czy realiach politycznych, ale także nowych technologiach, które przeformułowały modele biznesowe czy też profilu przedsiębiorców, potrzebach oraz całym rynku.

Na to wszystko musieliśmy i wciąż musimy być gotowi, umieć szybko odpowiadać na pojawiające się zmiany i nowe potrzeby. I w tym wspieracie nas Wy, nasi partnerzy biznesowi. Bo połączenie sił to początek. Pozostanie razem – to postęp, a wspólna praca – to sukces.

Dariusz Sapiński

Po oficjalnym rozpoczęciu I Ogólnopolskiego Forum Partnerów Biznesowych przemówieniem prezesa zarządu Grupy Mlekovita Dariusza Sapińskiego, wręczono wyróżnienia i pamiątkowe statuetki przyznane przez prezesa osobom i firmom – strategicznym partnerom Mlekovity za długotrwałą i wzajemną wzorową współpracę.

Wyróżniono również pracowników Mlekovity – awansującego na stanowisko Dyrektora ds. Zaopatrzenia Mariusza Jaworskiego oraz emerytowanego, wieloletniego kierownika skupu Jana Jacyniewicza. Część galową zakończył tort urodzinowy z okazji 30-lecia marki Mlekovita oraz gratulacje na ręce prezesa zarządu Grupy Mlekovita Dariusza Sapińskiego od uczestników forum.

Obraz branży – prezentacje i debaty

I Ogólnopolskie Forum Partnerów Biznesowych było nie tylko okazją do świętowania dla przedstawicieli firm i organizacji związanych z branżą mleczarską, przedstawicieli firm współpracujących z Mlekovitą w dziedzinach: handlu, produkcji oraz procesów technologicznych, firm – partnerów biznesowych Mlekovity z rynku krajowego i zagranicznego oraz Rady Nadzorczej i pracowników Grupy Mlekovita.

Przedstawiciele świata biznesu mieli okazję zaprezentować swoją działalność i najciekawsze jej aspekty podczas prelekcji wygłoszonych przed szerokim gronem zgromadzonych. Uczestnicy mogli wysłuchać wystąpień przedstawicieli kluczowych branż.

Część konferencyjną wzbogaciły trzy debaty z udziałem prezesa zarządu Grupy Mlekovita i zaproszonych przez niego gości, skupione głównie wokół partnerskiej współpracy między firmami.

I Ogólnopolskie Forum Partnerów Biznesowych pod honorowym patronatem Głównego Lekarza Weterynarii, połączone z Jubileuszem 30-lecia marki Mlekovita, było niepowtarzalną szansą, by z pierwszej ręki usłyszeć o rozwoju, trendach i wyzwaniach stojących nie tylko przed Mlekovitą i branżą spożywczą, ale przed każdą branżą, której przedstawiciele byli obecni podczas wydarzenia. Forum to pierwsza z 8 imprez zaplanowanych z okazji Jubileuszu 30-lecia marki Mlekovita. Kolejnym wydarzeniem będzie Wypasiony Piknik, który odbędzie się już 31 lipca br.


Zdjęcia: Grupa Mlekovita

Reklama