Marka Zott prowadzi kampanię lodów Monte. Reklamy pojawią się na cyfrowych ekranach wyłącznie wtedy, gdy określone warunki spełnia pogoda. Pomaga w tym sztuczna inteligencja.
Inteligentna reklama w wykonaniu marki Zott
Automatyzacja w marketingu wchodzi na kolejny poziom. Marka Zott zadbała o to, by reklamy jej lodów wyświetlały się tylko wtedy, gdy temperatura powietrza przekracza 20 stopni Celsjusza. Jak to możliwe?
Oprogramowanie zarządzające ekranami, na których wyświetlają się reklamy marki Zott łączą się ze źródłem danych o obecnie panującej temperaturze powietrza. Na podstawie tych informacji system oparty na algorytmie machine learningu podejmuje decyzję o wyświetleniu lub wstrzymaniu spotu reklamowego.
Automatyzacja w marketingu
Serwery meteo, na podstawie których system podejmuje decyzje, odświeżają się co kilkanaście minut. Dzięki temu proces emisji spotu jest zautomatyzowany. Co więcej, system może podejmowac decyzje o wyświetleniu reklamy dla pojedynczego ekranu lub wszystkich ekranów w całym mieście. Na ten moment rozwiązanie jest wykorzystywane w Warszawie, Wrocławiu i Katowicach.
Jak podkreśla Andrzej Słomka, dyrektor zarządzający, dyrektor sprzedaży i marketingu Jet Line, cel wdrożenia tego rozwiązania jest jasny: chodzi o optymalne wykorzystanie budżetu w założonym planie mediowym. "Sztuczna inteligencja programuje rozłożenie emisji spotów w czasie i miejscu, pilnując efektywności" – zaznacza.
Jak dodaje przedstawiciel Jet Line, firma dąży do pełnej automatyzacji procesu zakupu – także do realizowania kampanii przez integrację z platformami DSP i SSP. "Efektem ma być rozliczanie kampanii digital OOH walutą CPM na podstawie wiedzy o rzeczywistej widowni każdego spotu z osobna" – wyjaśnia.
Różnicowanie ekspozycji zależnie od zadanych kryteriów to wyróżnik digital OOH. Kryterium może stanowić nie tylko pogoda, jak w przypadku Monte Zott. Może to być także widownia mierzona przez system ARA, natężenie ruchu, pora dnia, poziom natężenia alergenów czy pyłu w powietrzu.
Foto: mat. prasowe