Aż 5 win z oferty Henkell Freixenet Polska skierowanej do branży HoReCa otrzymało w tym roku nagrody w konkursie „Wino na Medal”. Organizatorem plebiscytu jest Stowarzyszenie Sommelierów Polskich. Najcenniejszy, złoty medal, zdobył słodki riesling Grünlack Spätlese z winnicy Schloss Johannisberg.
Złoty riesling
Była to 4. edycja tego prestiżowego plebiscytu. Konkurs „Wino na Medal” ma ogromne znaczenie dla firm z branży winiarskiej, bo nagrody przyznają tu eksperci, czyli sommelierzy. W tym roku – metodą tzw. degustacji w ciemno – oceniali oni 160 win w trzech kategoriach: wina spokojne, musujące oraz wzmacniane.
Aż 5 win z oferty firmy Henkell Freixenet Polska, dedykowanej branży HoReCa, zdobyło ich uznanie. Najcenniejszy – złoty medal – otrzymał słodki riesling Grünlack Spätlese z winnicy Schloss Johannisberg.
Nagrodzony riesling szczególnie polecany jest do serów z niebieską pleśnią, dań kuchni orientalnych, a także deserów.
Medalowe wina
Ale to nie koniec nagród dla produktów z portfolio firmy Henkell Freixenet Polska. Dwa inne wina z niemieckiej posiadłości Schloss Johannisberg zostały wyróżnione brązowymi medalami – wytrawny riesling Bronzelack oraz półwytrawny riesling Gelblack Feinherb.
Brązowe medale otrzymały także szampany: Gratien Champagne Brut Classic i Alfred Gratien Champagne Brut Rose.
Światowy projekt winiarski
Nagrodzone wina to część oferty firmy Henkell Freixenet Polska zaproponowanej szerokiemu gronu konsumentów i kontrahentów - zarówno w kanale nowoczesnym, jak i HoReCa – w ramach międzynarodowego projektu – World Wine Project. Chodzi o zaskakiwanie koneserów win propozycjami nieoczywistymi, wyszukanymi.
Tomasz Potrzebowski, który jest koordynatorem projektu, zaznacza, że są we wszystkich kanałach sprzedaży, a oferta jest szeroka. Jak podkreśla – bazują na globalnych zasobach Grupy Henkell Freixenet. W 2019 roku, po połączeniu z firmą Freixenet, stali się właścicielami wielu winnic na całym świecie oraz uznawanych w branży marek butikowych.
Grupa Henkell Freixenet posiada własne winnice w najważniejszych winiarskich krajach świat – m.in. w Hiszpanii, Francji, Włoszech, Niemczech, Czechach, na Węgrzech, a także w Chile, Argentynie, RPA oraz Nowej Zelandii. Dlatego zaproponowanie klientom unikalnego asortymentu win z całego świata – a to cel World Wine Project – nie jest trudnym zadaniem.