Sukces kolekcji ubrań Biedronki. Kampania stała się viralem

Sukces kolekcji ubrań Biedronki. Kampania stała się viralem

Unikalny merch ubrań Biedronki odbył się 4 lipca br. Na półkach w sklepach dyskontera pojawiły się wtedy t-shirty, bluzy, klapki czy skarpetki z logiem sieci. Monika Bogusz, Marketing Project Manager w sieci Biedronka, przyznaje, że już po kilku dniach sieć może śmiało pochwalić się danymi sprzedażowymi.

Ubrania z logiem Biedronki tworzone z przymrużeniem oka

Jak przyznaje Monika Bogusz, Marketing Project Manager w sieci Biedronka, własna linia odzieżowa była naturalnym krokiem w stronę poszerzenia obecnego asortymentu modowego. "Tworzyliśmy ją z myślą o młodszej grupie targetowej, o ludziach, którzy lubią bawić się modą, są odważni, wyluzowani, znają swoją wartość i mają dystans" – zaznacza. Jak dodaje, kolekcja była tworzona z przymrużeniem oka, co widać też w kampanii marketingowej.

Od lat obserwujemy trendy na rynku w Polsce i za granicą, widzimy, że pojawia się wiele kolekcji dedykowanych markom. Stwierdziliśmy, że w Polsce jesteśmy już na tyle duzi i lubiani, że możemy sami zdecydować się na taki krok.

Monika Bogusz, Marketing Project Manager w sieci Biedronka

Merch Biedronki. Jakie ubrania są dostępne w sklepach?

T-shirty i bluzy z kapturem w wersji męskiej i damskiej, sportowe sneakersy, skarpetki w połączeniu z klapkami – wszystko to składa się na pierwszą kolekcję ubrań sygnowanych logo Biedronki, utrzymaną w kolorach charakterystycznych dla marki, czyli żółtym i czerwonym. Cała kolekcja, zaprojektowana w duchu streetwear, jest dostępna w sklepach sieci już od 4 lipca br.

Kampania Biedronki, która stała się viralem

Jak podkreśla przedstawicielka Biedronki, nowa kolekcja to odpowiedź na trendy konsumenckie obserwowane na rynku w Polsce i za granicą, gdzie coraz więcej marek niezwiązanych z modą decyduje się na wprowadzenie własnych linii odzieżowych. Największa sieć handlowa w Polsce, która na bieżąco śledzi postrzeganie swojej marki, też zdecydowała się na podobny krok. I to, jak wskazuje marketing project manager z sieci Biedronka, okazało się strzałem w dziesiątkę.

Na bieżąco monitorujemy sprzedaż naszej kolekcji i po kilku dniach możemy już śmiało pochwalić się wynikami sprzedaży. Jest to kolekcja limitowana, więc można nazwać fajnym osiągnięciem i niedługo będziemy mogli poinformować o pełnym sukcesie naszej kampanii.

Monika Bogusz

Sporym zainteresowaniem cieszy się też kampania towarzysząca nowej kolekcji – w tym szeroko zakrojona akcja w mediach społecznościowych. Biedronka nawiązała współpracę z młdoymi twórcami, tiktokerami – którzy stworzyli materiały dotyczące kolekcji. "Zdecydowaliśmy się też na zakup praw do utworu, który jest bardzo popularny wśród młodzieży i na YouTubie ma ok. 26 mln wyświetleń. W ten sposób chcieliśmy jeszcze lepiej dotrzeć do tej grupy odbiorców i wyróżnić się na rynku" – mówi ekspertka.

Jak podkreśla, kampania już stała się viralem w social mediach, co odzwierciedla liczba wyświetleń związanych z nią materiałów oraz pozytywny odbiór i komentarze fanów marki.

Spotkaliśmy się z bardzo dobrym odbiorem wśród naszych konsumentów. Pojawiło się mnóstwo komentarzy, że jest to nasza najlepsza reklama, że jest świetnie dopasowana, że w sumie mogą ją oglądać bez końca i naprawdę sprawia im to przyjemność. To też widać po wynikach wyświetleń, sięgających już kilku milionów odsłon.

Monika Bogusz

Źródło: Newseria
Foto: Biedronka

Reklama