Markowe produkty spożywcze dużo droższe od dyskontowych marek [KANTAR]

Markowe produkty spożywcze dużo droższe od dyskontowych marek [KANTAR]

Najnowsze dane Kantar ujawniły różnicę cen między markowymi produktami spożywczymi a alternatywami pod markami własnymi. Wyniki są zaskakujące. Brytyjscy konsumenci płacą wysoką cenę za markowe artykuły.

Marki własne są tańszą alternatywą dla markowych produktów spożywczych w sklepach Wielkiej Czwórki – wskazują dane Kantar, na które powołuje się brytyjski oddział ALDI. Według nich przeciętne gospodarstwo domowe może zaoszczędzić miesięcznie blisko 550 funtów przechodząc z markowych artykułów spożywczych kupowanych w sklepach Tesco, Sainsbury's, ASDA czy Morrisons (tzw. Wielkiej Czwórki) na produkty dyskontowe[1].

Marki własne realną oszczędnością dla konsumentów?

W ciągu ostatnich tygodni sprzedaż artykułów spożywczych pod marką własną wzrosła o 2,9%. Jednocześnie spadek odnotowały brandy z głównego nurtu[2]. Powodem może być szukanie oszczędności wśród brytyjskich konsumentów, którzy podobnie jak większość Europy odczuwają gwałtowny wzrost inflacji.

Według analizy danych Kantar, Brytyjczycy mogą wydawać więcej o 15,1 miliarda funtów rocznie na markowe produkty w supermarketach Wielkiej Czwórki w porównaniu do artykułów pod markami własnymi ALDI[3] – podaje dyskonter. Oznacza to, że przeciętne gospodarstwo domowe może zaoszczędzić do 45 funtów miesięcznie lub 542 funtów rocznie przechodząc z marek w supermarketach Wielkiej Czwórki na produkty dyskontowe – wylicza ALDI.

Inflacja stawia konsumentów przed trudnymi wyborami

Giles Hurley, CEO w Aldi UK&Ireland, przyznaje, że ludzie stoją obecnie przed trudnymi wyborami dotyczącymi sposobu wydawania pieniędzy i zmieniają sposób robienia zakupów, aby maksymalnie rozciągnąć budżet. Jak dodaje, "kupujący przechodzą na produkty własnej marki, ponieważ wiedzą, że często są takie same lub lepsze pod względem jakości i smaku".


[1] Analiza danych Kantar take-home FMCG
[2] Dane Kantar FMCG take-home - 4 tygodnie do 12.06.22
[3] 0,64 funta taniej na sztukę pomnożone przez 18,5 miliarda opakowań kupowanych każdego roku pomnożone przez średnią oszczędność 0,64 funta z zamiany markowych produktów w supermarketach Wielkiej Czwórki (Tesco, Sainsbury's, Asda i Morrisons) na ogólną markę własną supermarketu. Wartość ta wzrasta do 15,1 mld funtów, jeśli kupujący zamieniają markowe produkty kupowane w supermarketach Wielkiej Czwórki na produkty marki własnej Aldi.

Fot. mat. prasowe (Aldi)

Reklama