Rafał Brzoska: We Francji mamy więcej klientów chętnych do używania usługi niż w Polsce

Rafał Brzoska: We Francji mamy więcej klientów chętnych do używania usługi niż w Polsce

InPost rozwija swoje usługi poza granicami Polski. Po 9 miesiącach od rozpoczęcia projektu, we Francji działa już 1000 Paczkomatów. Rafał Brzoska, prezes InPost, zapowiada dalszy rozwój.

25-lecie francuskiego brandu, a do tego pojawienie się marki InPost w Hiszpanii i Portugalii – lider nowowczesnych usług logistycznych w Polsce nie zwalnia tempa i rozwija się także poza granicami naszego kraju.

We Francji działa już tysiąc Paczkomatów

InPost we Francji znany jest pod marką Mondial Relay. Jak informuje na LinkedIn Rafał Brzoska, zaledwie 9 miesięcy od startu projektu w kraju funkcjonuje już 1000 Paczkomatów.

Do szybkiego wzrostu przyczyniła się poczyniona rok temu transakcja, w ramach której InPost przejął firmę Mondial Relay – która, jak podaje Business Insider, w lutym 2021 roku była drugą co wielkości siecią we Francji. W tym czasie obejmowała ona 11 tys. punktów i 4 centra dystrybucyjne.

Rosnąca liczba Paczkomatów wydaje się być prostą odpowiedzią na chłonność tego rynku. Rafał Brzoska przyznał, że we Francji InPost ma więcej klientów chętnych do używania usługi niż w Polsce w tym samym momencie rozwoju projektu.

InPost stawia na konkurencyjność

Działania InPost we Francji nie kończą się jednak na sporej liczbie Paczkomatów. Firma także stawia na skrócenie czasu dostawy na tym rynku. Jak poinformował w czwartek Rafał Brzoska, w 20 francuskich miastach dotychczasowe dostawy D+3 zostaną przyspieszone na D+1.

Oznacza to, że deklarowany czas dostarczenia przesyłki do Paczkomatu skróci się z trzeciego dnia po nadaniu, do jednego dnia – analogicznie do polskiego rynku. Jak komentuje prezes InPost, zmiana ta będzie "dużym szokiem dla konkurnetów na tym rynku".


Foto: Rafał Brzoska, prezes InPost (mat. prasowe)

Reklama