Rebranding sieci ABC. W pół roku otwarto 500 sklepów w nowej odsłonie

Rebranding sieci ABC. W&nbsppół roku otwarto 500&nbspsklepów w&nbspnowej odsłonie

Grupa Eurocash kontynuuje strategię dotyczącą zmiany wizerunku sklepów ABC. W nowym koncepcie funkcjonuje już 1000 placówek sieci.

Proces rebrandingu nowych i obecnych sklepów ABC rozpoczął się we wrześniu 2020 roku. W grudniu 2021 roku sieć informowała o otwarciu 500. placówki w nowej odsłonie. Zaledwie 6 miesięcy później ich liczba zwiększyła się do 1000. W ramach zmiany wizerunku sieci sklepów ABC rebranding przechodzą zarówno nowe, jak i obecne placówki sieci. Jak informuje Grupa Eurocash, sklepy ABC, które przystąpiły do zmiany, odnotowują ok. 40% wzrost obrotów, a także kilkunastoprocentowy wzrost liczby paragonów.

Zmiana postrzegania marki przez konsumenta wpływa na wielkość koszyka zakupowego. Nowy wizerunek w połączeniu z obecną strategią rozwoju sklepu lokalnego z nastawieniem na relacje właściciela z konsumentem, powoduje silną synergię i wzrost wartości marki. Wprowadzane rozwiązania dają obecnie już dwucyfrowe wzrosty sprzedaży we wszystkich kategoriach w stosunku do roku poprzedniego. Jest to duży sukces przeprowadzonego rebrandingu marki ABC. Jesteśmy przekonani, że teraz dołączy do nich także sklep w Miłoradzu.

Tomasz Michalewicz, dyrektor ds. sieci ABC oraz rozwoju klientów w Grupie Eurocash

Uroczyste otwarcie tysięcznego sklepu ABC w nowej odsłonie

Sklep w Miłoradzu działa w sieci ABC od 2018 roku, a ostatnio przeszedł proces rebrandingu i remodelingu. Zgodnie z imieniem właścicielki, sklep nazywa się "Karolinka", a na jego szyldzie znajduje się również logo sieci ABC. W witrynach sklepowych zostały podkreślone indywidualne atuty tego sklepu: szeroka oferta napojów i alkoholi, świeże wędliny, nabiał, a także lokalne produkty.

Jak wygląda nowy koncept sklepu ABC?

Zmiany wnętrza sklepu "Karolinka" objęły powiększenie sali sprzedaży do około 130 mkw., a organizacja przestrzeni została zaprojektowana tak, aby konsumenci mogli intuicyjnie wybierać produkty i zrobić zakupy w komfortowych warunkach.

Dzięki nowym rozwiązaniom, takim jak regał na pieczywo wypiekane w lokalnej piekarni czy regał na owoce i warzywa, kupujący może łatwo i wygodnie sięgnąć po świeże produkty. Dużym atutem sklepu jest również szeroka lada chłodnicza oferująca bogatą ofertę produktów wędliniarskich, dostarczanych od lokalnego producenta.

Dodatkową przestrzeń wzbogacono także o strefy Cafe i Hot-dog, które wpisują się w obecne potrzeby konsumenckie. Warte uwagi są też elementy komunikacji sprzedaży ułatwiające klientom zakupy w sklepie, takie jak: etykiety z informacją o kraju pochodzenia produktów, wyeksponowany asortyment, czytelne etykiety cenowe i oznaczenie produktów typu: produkt lokalny, bio, bez laktozy.

Rebrandingowi towarzyszą zmiany technologiczne

Proces rebrandingu sieci ABC jest wdrażany równolegle z procesem zmian technologicznych. Wprowadzony w sklepie w Miłoradzu System Kasowy ABC to nowoczesne rozwiązanie, które usprawnia zarządzanie placówką oraz umożliwia przeprowadzanie promocji detalicznych i innych aktywności marketingowych. Właściciel sklepu w prosty sposób może zaakceptować promocje, w tym także gazetkę ABC - wystarczy jedna akceptacja, aby rabaty wgrały się do kas.

Kolejnym wdrożonym rozwiązaniem jest nowa lada sprzedażowa, która optymalnie wypełnia przestrzeń przy kasie. Wyróżnia się ona takimi rozwiązaniami jak: podświetlenie LED półek impulsowych, półka na koszyk z zakupami czy uchwyty systemowe z etykietami cenowymi. Wymienione zostały także regały i lodówki, co pozwoliło wprowadzić bardziej nowoczesne i ergonomiczne urządzenia.

W ramach współpracy z siecią ABC w procesie remodelingu to właściciele sklepów mają decydujący głos.

Jesteśmy przekonani, że nasi franczyzobiorcy najlepiej wiedzą, jakie potrzeby mają ich klienci i w jaki sposób na nie odpowiedzieć. Dlatego o ostatecznym wyglądzie wnętrza sklepu oraz o jego wyposażeniu decydują oni sami. Wybierają, z których zaproponowanych rozwiązań i w jakim zakresie chcą skorzystać. Dzięki temu każdy sklep ABC ma swój unikalny, lokalny charakter.

Tomasz Michalewicz

Fot. mat prasowe

Reklama