Inflacja zmienia plany wakacyjne Polaków. Jak wpłynie to na sprzedaż lodów?

Inflacja zmienia plany wakacyjne Polaków. Jak wpłynie to na sprzedaż lodów?

Inflacja wpływa na plany urlopowe Polaków, którzy coraz częściej zamiast zagranicznego wyjazdu wybierają odpoczynek w Polsce. Według badania marki Koral, blisko 90% spędzi w naszym kraju przynajmniej część swojego urlopu. Polskie morze, będące częstą destynacją Polaków, aż 74% respondentów kojarzy się z lodami jedzonymi na plaży.

Ostatnie lata pandemii zmieniły wakacyjne plany wielu Polaków. Jednak kiedy problem ten przestał być największym problemem, przyszedł kolejny jeszcze poważniejszy – trwająca wojna w Ukrainie, rozwijający się kryzys gospodarczy w całej Europie, a w konsekwencji także wzrost naszej rodzimej inflacji. 

Polacy zmieniają plany i wakacje spędzą w kraju

Z badania wynika, że ponad 1/5 Polaków[1] w tym roku zmieni swoje plany wakacyjne i zostanie w Polsce. Główną przyczyną tych zmian jest wzrost inflacji i rosnące ceny 57% (w tym ceny paliw 34%), a co za tym idzie troska o budżet domowy (50%). Z kolei co czwarty Polak podjął decyzję o spędzeniu wakacji w kraju, ponieważ boi się sytuacji związanej z wojną w Ukrainie.

Swoje chwalicie – Polacy pokochali wakacje w Polsce

Te same badania pokazują, że aż 88% Polaków spędzi przynajmniej część swojego urlopu w Polsce. Najpopularniejszą destynacją niezmiennie od lat jest Bałtyk (35%) oraz polskie góry (23%).

Co ciekawe dla Polaków zmiana wakacyjnych planów to nie zawsze przykra konieczność. Już pandemia pokazała, że zaczęliśmy doceniać walory naszego kraju i potwierdzają to również najnowsze badania.

Polacy doceniają przede wszystkim piękne krajobrazy Polski (40%), a także możliwość spędzenia wakacji w znanych im, ulubionych miejscach, do których lubią powracać (32%). Ważnym aspektem, po trudnych sezonach pandemii, jest również wsparcie dla polskich przedsiębiorców i ich miejsc wypoczynkowych, które deklaruje (18%).

Bałtyk i historyczne lody na patyku 

Aż 74%, zapytanych o to z jakim wakacyjnym miejscem w Polsce kojarzą im się lody, bez wahania wskazuje Bałtyk i niezapomniane wakacje nad polskim morzem.

Cieszymy się, że tak wiele osób docenia walory Polski. Jesteśmy polską firmą, dla której tradycja jest bardzo ważna, swoją 40 letnią historię opieramy na tradycyjnych recepturach lodów oraz współpracy z polskimi dostawcami, ale co roku oferujemy, szczególnie młodszym konsumentom, nowości na które czekają. Dzięki temu podczas wakacji naszymi lodami mogą cieszyć się wszyscy niezależnie od wieku i preferencji smakowych. 

Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu Koral

Jak zdradza Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu Koral, podczas sezonu najwięcej lodów sprzedawanych jest właśnie nad polskim morzem – co potwierdzają dane sprzedażowe. 

Jak podaje firma Koral w miesiącach od kwietnia do września generowane jest ok 85% całkowitej rocznej sprzedaży lodów[2]. Wzrost sprzedaży lodów w sezonie 2021 w porównaniu do 2020 roku był wygenerowany w miesiącach z wyższą niż w roku ubiegłym temperaturą (maj, czerwiec, lipiec).


Źródło: PPL Koral
Fot. StockAdobe(poplasen)

[1] Badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie marki Koral w czerwcu 2022 r., CAWI n=900.
[2] Dane CMR kategoria lodów impulsowych i familijnych „Wzrost sprzedaży lodów w sklepach małoformatowych” za 2021 r.

Reklama