W XVI edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm Coca-Cola HBC Polska zajęła pierwsze miejsce w kategorii "dobra konsumpcyjne" oraz trzecią pozycję w klasyfikacji generalnej. Firma została liderem kategorii kolejny raz z rzędu.
"Jesteśmy dumni, że po raz kolejny znaleźliśmy się w czołówce Rankingu Odpowiedzialnych Firm, a tytuł lidera branży traktujemy jako wielkie wyróżnienie i jednocześnie zobowiązanie do podejmowania kolejnych działań" – komentuje Katarzyna Borucka, dyrektor ds. korporacyjnych i zrównoważonego rozwoju w Coca-Cola HBC Polska i kraje bałtyckie.
Coca-Cola idzie w kierunku neutralności klimatycznej
Coca-Cola HBC ma jasno sformułowane cele w obszarze zrównoważonego rozwoju, które odpowiadają na dzisiejsze wyzwania związane ze zmianami klimatycznymi i społecznymi. Według Dow Jones Sustainability Index Grupa Coca-Cola HBC jest liderem branży napojowej w Europie i wiceliderem światowym.
Jednym z głównych celów firmy jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2040 roku i ograniczenie emisji dwutlenku węgla o 30% do 2030 roku w całym łańcuchu wartości. Jak dotąd, dzięki zrównoważonym działaniom oddziałów firmy w Polsce i krajach bałtyckich udało się zmniejszyć ten wskaźnik aż o 45%.
100% opakowań już teraz nadaje się do recyklingu. Cele firmy są jeszcze ambitniejsze
Kolejne ważne zobowiązanie – "Świat bez odpadów" – dotyczy zarządzania odpadami opakowaniowymi. System Coca-Cola ma zamiar do 2030 roku zbierać i przetwarzać dokładnie tyle puszek i butelek, ile trafia od niej do konsumentów. Już teraz 100% opakowań, które Coca-Cola wprowadza na polski rynek, nadaje się do recyklingu.
Firma jest też aktywnym uczestnikiem dialogu na temat utworzenia w Polsce systemu kaucyjnego, który jest najbardziej efektywnym dzisiaj sposobem zbiórki plastikowych butelek PET i puszek aluminiowych (90% i więcej) i daje szansę na zamknięcie obiegu opakowań.
Coca-Cola oszczędza każdą kroplę wody
Produkując napoje, Coca-Cola HBC szanuje i oszczędza każdą kroplę wody. Zakłady produkcyjne Coca-Cola HBC otrzymały ceniony na całym świecie certyfikat Alliance for Water Stewardship (AWS) na poziomie złotym, a zakład w Tyliczu, jako jedyny w Polsce, zyskał najwyższą, platynową ocenę.
System firm Coca-Cola aktywnie uczestniczy również w życiu społecznym, wspierając ważne inicjatywy. Z programów aktywizacji zawodowej realizowanych przez nią w Polsce, skorzystało do tej pory aż 700 tys. kobiet i 400 tys. młodych osób wchodzących na rynek pracy. W tym roku ruszyła także kolejna edycja programu YouthEmpowered, wspierającego młodych wchodzących na rynek pracy.
Fot. Pixabay