Glovo: Konsumpcja wegeburgerów w Polsce wzrosła o 156% rok do roku

Glovo: Konsumpcja wegeburgerów w&nbspPolsce wzrosła o&nbsp156% rok do roku

Polska jest zdecydowanym liderem pod względem liczby zamówień wegetariańskich burgerów wśród wszystkich 24 krajów, w których działa Glovo. Według danych GfK, rynek roślinnych produktów w Polsce osiągnął 1,5 mld zł wartości. Według prognoz, globalna sprzedaż w ciągu najbliższych lat może wzrosnąć nawet o 30%.

Warzywny burger lub stek, jogurt roślinny czy wegańska szynka to elementy nowoczesnego rynku produktów roślinnych, który w Polsce wart jest już 1,5 mld zł. Dane Glovo także potwierdzają dynamiczny rozwój tego sektora spożywczego – jako kraj w ostatnich 12 miesiącach spożyliśmy aż 33% wszystkich wege burgerów zamawianych przez aplikację. Dzięki temu Polska znajduje się na pierwszym miejscu pod tym względem na światowej mapie Glovo.

Wegetarianizm, weganizm, felskitarianizm. Wiele oblicz diety roślinnej

Rodzajów diety bezmięsnej jest wiele: od klasycznego wegetarianizmu, przez weganizm, aż do witariańskiej odmiany weganizmu, która opiera się na spożywaniu produktów pochodzenia roślinnego bez stosowania wobec nich obróbki termicznej.

W ostatnich latach popularność zyskuje także fleksitarianizm, którego ideą jest świadome ograniczanie jedzenia mięsa na rzecz produktów roślinnych, jednak bez całkowitej jego eliminacji z diety. Wszystkich miłośników spożywania roślin łączy jednak jedno: chętnie korzystają z poszerzającej się sukcesywnie oferty produktów roślinnych, budując tym samym nowy sektor biznesu spożywczego.

Świetlana przyszłość przed kategorią roślinnych produktów

Globalna sprzedaż produktów roślinnych dynamicznie rośnie i w ciągu najbliższych lat może osiągnąć wzrost na poziomie od 20 do nawet 30% – podają autorzy "Atlasu Mięsa 2022".

Klienci, którzy rezygnują z mięsa lub ograniczają jego spożycie mają dziś do wyboru nie tylko warzywa i owoce w swojej pierwotnej postaci, ale także roślinne wędliny, mięsopodobne dania wege oraz substytuty nabiału. Względy światopoglądowe, ekologiczne czy po prostu zwykła ciekawość nowych smaków – wszystko to sprawia, że ten stosunkowo nowy sektor branży spożywczej przeżywa właśnie swój dynamiczny rozkwit.

Najnowsze dane, opublikowane w tym roku przez GfK Polonia, podają, że w Polsce ten rynek wart jest już 1,5 mld zł.

Glovo: spożycie bezmięsnych dań rośnie

O tym, że Polacy coraz chętniej sięgają po dietę roślinną świadczą również dane Glovo. Statystyki marki pokazują m.in. to, że Polska jest numerem jeden jeśli chodzi o spożywanie bezmięsnych burgerów. W ostatnich 12 miesiącach mieszkańcy naszego kraju zamówili ich aż 77 tys. Ten wynik stanowi 33% światowego spożycia burgerów wege zamówionych przez aplikację Glovo.

Jedną z restauracji, która w ciągu ostatnich 12 miesięcy dostarczyła poprzez Glovo największą liczbę wegetariańskich burgerów jest Łódzka Cochise. Jak komentuje Mateusz Lesiak z Cochise w Łodzi, kluczem do suksesu jest kotlet z grillowanych warzyw z serem mozarella i autorski sos. "Co ciekawe, zainteresowanie wegetariańskim burgerem dostrzegamy także w naszym FoodTracku w Mielnie. Turyści doceniają lekkość wegetariańskiej opcji, szczególnie w upalne, słoneczne dni wakacji" – dodaje.

A co jeszcze polscy użytkownicy aplikacji Glovo zamawiają z oferty bezmięsnej? Na drugim miejscu wśród wegetariańskich zamówień znalazły się różne wersje bezmięsnych kebabów, a wśród nich bardzo popularny w Polsce kebab z frytkami w środku. Z kolei wśród najchętniej zamawianych wegetariańskich produktów należy wymienić także sojowe jogurty, majonezy, pasztety i napoje.


Fot. Glovo

Reklama