Żabka kontynuuje współpracę z Pocztą Polską i wprowadza nową usługę

Żabka kontynuuje współpracę z&nbspPocztą Polską i&nbspwprowadza nową usługę

Poczta Polska, sieć sklepów Żabka oraz partner technologiczny Pointpack kontynuują współpracę w zakresie obsługi przesyłek. Nowa umowa, już podpisana przez wszystkie strony, zakłada zarówno utrzymanie dotychczasowych usług, jak i dalszy rozwój udogodnień dla klientów. Już niebawem w sklepach Żabka możliwe będzie m.in. dokonanie zwrotu zakupionych towarów.

Nadawanie i odbiór przesyłek w sklepach Żabka

Decyzja o kontynuowaniu kooperacji wynika z rosnącego zainteresowania usługą odbioru i nadania przesyłek Poczty Polskiej w sklepach Żabka, których w całym kraju jest już ponad 8400.

Dzięki współpracy pomiędzy Pocztą Polską i siecią, paczkę można odebrać podczas codziennych zakupów. Wiele placówek sieci Żabka czynna jest od wczesnego rana do godzin późnowieczornych, a także w niedzielę – co stanowi dodatkowy autut dla osób korzystających z usług Poczty Polskiej.

Ponadto klienci mają aż 7 dni na pobranie przesyłki, licząc od dnia otrzymania powiadomienia o takiej możliwości. Opcja odbioru w sklepie przyczynia się także do ochrony środowiska, poprzez zmniejszenie liczby kilometrów pokonywanych przez kurierów.

Poczta Polska w swojej strategii postawiła na rozwój usług kurierskich. W tym celu już w ubiegłym roku dokonaliśmy gruntownej zmiany oferty produktowej Pocztex, której jednym z wyróżników na rynku jest multikanałowość. Klienci zyskują możliwość szerokiego wyboru sposobu dostawy: PUNKT, AUTOMAT i KURIER. Kluczowe znaczenie dla metody Pocztex PUNKT ma sieć sklepów Żabka.

Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej

W ramach współpracy pojawią się nowe usługi, w tym nadanie zwrotu w sklepie

Nowa umowa pomiędzy partnerami zakłada nie tylko kontynuowanie, ale także i dalsze poszerzanie współpracy w zakresie obsługi przesyłek kurierskich klientów biznesowych oraz detalicznych. Już dziś oprócz opcji odbioru paczek w sklepach Żabka istnieje także możliwość ich nadawania poprzez serwis https://paczki.zabka.pl/.

Klienci coraz chętnie korzystają z opcji dostawy pod wskazany adres, jak również odbioru w wybranym sklepie Żabka. Przesyłki można szybko i wygodnie opłacić online. Jednym z udogodnień, jakie zamierza wprowadzić Poczta Polska dzięki nowej umowie z Żabką, będzie także możliwość zwrotu zakupionego towaru w sklepach tej sieci.

Nasi Klienci cenią sobie komfort i wygodę, dlatego od kilku lat stale rozwijamy sieć punktów odbioru przesyłek Pocztex PUNKT. Do końca bieżącego roku sieć wzrośnie do ponad 20 tysięcy punktów odbioru. Sklepy Żabka będą miejscem, w którym Klienci nie tylko odbiorą przesyłki przy okazji codziennych zakupów, ale także będą mogli wygodnie wysłać paczkę czy dokonać zwrotu zakupionych towarów. Te opcje rozwijamy obecnie z naszym partnerem Żabka Polska.

Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej

Sklepy Żabka najchętniej wybieranym punktem odbioru

Dogodne lokalizacje oraz elastyczne godziny otwarcia sklepów Żabka czynią tę sieć najczęściej wybieranym miejscem odbioru przesyłek w kanale dostaw Pocztex PUNKT. Z perspektywy klientów, jak czytamy w komunikacie firmy, to właśnie te czynniki odgrywają główną rolę przy wyborze miejsca odbioru przesyłek. Dodatkowym udogodnieniem jest także możliwość odbioru przesyłki na podstawie kodu PIN lub na podstawie kodu kreskowego skanowanego z poziomu aplikacji Żappka.

Razem z naszymi partnerami, Pocztą Polską i Żabką, wypracowaliśmy silne podstawy, aby rozwijać usługę kurierską i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów. Kontynuacja współpracy to znak, że rośnie potrzeba wdrażania sklepów multifunkcyjnych, które zyskują w oczach konsumentów i budują przewagę na rynku. Wspólne działania są mocną podstawą dla konsekwentnego podejmowania kolejnych wyzwań w tym obszarze.

Marek Piosik, Prezes Pointpack S.A.

Rozwój usług paczkowych i zwiększenie udziałów w rosnącym rynku eCommerce, to jedne z priorytetów Poczty Polskiej. Dzięki kontynuacji i poszerzaniu współpracy pomiędzy Spółką i siecią Żabka, możliwe będzie sukcesywne wprowadzanie nowoczesnych technologii i rozwiązań mobilnych, których integrację zapewni Pointpack S.A. W 2022 roku spółka przekroczyła liczbę 55 mln obsługiwanych przesyłek w ponad 16 tys. punktów w całej Polsce.


Fot. mat. własne redakcji

Reklama