Katarzyna Skrzypczak: Marka Haribo jest postrzegana jako synonim żelek

Katarzyna Skrzypczak: Marka Haribo jest postrzegana jako synonim żelek

Haribo jako marka umacnia swoją pozycję na rynku od lat. Najbardziej rozpoznawalny produkt, jakim są Złote Misie Haribo, obchodzi właśnie swoje 100-lecie na rynku. Jednak oferta marki to zdecydowanie więcej niż jedynie znany bestseller. O szerokim i różnorodnym portfolio, ulubionych żelkach dużych i małych Polaków oraz setnym jubileuszu Złotych Misiów rozmawiamy z Katarzyną Skrzypczak, Manager Brand Marketing HARIBO Polska.

Różnorodność – to słowo klucz, które w dużym stopniu definiuje portfolio żelek HARIBO. Proszę opowiedzieć o tym aspekcie Waszych produktów.

Kategoria pianek i żelek, z uwagi na swoją różnorodność i dopasowanie do preferencji konsumentów, intensywnie się rozwija. HARIBO jako marka od lat umacnia swoją pozycję na rynku i jest postrzegana jako synonim żelek[1]. W HARIBO z uwagą śledzimy trendy, poznajemy potrzeby i motywacje konsumentów. Budujemy różnorodną ofertę z produktami dopasowanymi do oczekiwań odbiorców.

Żelki oferują bogactwo kolorów, kształtów i tekstur, występują w wielu wersjach smakowych. Konsumenci mają do wyboru żelki owocowe, kwaśne, mleczne, warianty wegańskie i wegetariańskie, a także podłużne żelki (potocznie zwane "kablami") jak np. Balla Stixx.

Największą popularnością cieszą się żelki owocowe, ale widzimy także rosnące zainteresowanie wariantami kwaśnymi. Najnowszą propozycją marki w tym segmencie jest HARIBO SourFun Mix, czyli kompozycja żelek o różnorodnych kształtach w kwaśnej posypce i orzeźwiającym smaku. W naszej ofercie mamy także żelki o wegańskim bądź wegetariańskim składzie potwierdzonym certyfikatem V-label, jak np. HARIBO Miami Kwaśne czy HARIBO Pico-Balla, które od niedawna dostępne są w nowej formule.

Żelki słodkie, kwaśne, różne gramatury – to oferta zarówno dla małych jak i dużych konsumentów. W końcu dziecięca radość potrzebna jest nam wszystkim

HARIBO to smak radości dla dzieci i dorosłych, dlatego nasza szeroka oferta odpowiada na oczekiwania różnych grup konsumentów. Dla najmłodszych odbiorców, dla których istotna jest miękka konsystencja, doskonałą propozycją są HARIBO Squidgies w kształcie zabawnych kosteczek o owocowo-mlecznych smakach. Nieco starsi odbiorcy poszukują ciekawych doznań smakowych i chętnie sięgają po żelki kwaśne.

Również opakowania HARIBO są dopasowane do potrzeb konsumentów. W naszej ofercie znajdują się mniejsze formaty "na drogę", jak również większe – idealne do dzielenia się. Jako HARIBO chcemy bowiem dzielić się radością ze wszystkimi – niezależnie od wieku i preferencji smakowych.

Lato i wakacyjne wyjazdy – to idealna okazja do konsumpcji żelek. Dlaczego?

Żelki HARIBO są doskonałym towarzyszem wakacyjnych podróży czy pikników. Ich jedzenie to wciągająca zabawa, a dodatkowo są poręczne i dyskretne, nie brudzą rąk i są idealne do dzielenia się. Dlatego konsumenci chętnie sięgają po żelki np. podczas jazdy samochodem, bądź też spożywają je jako drobną przekąskę w ciągu dnia. Podczas letnich spotkań świetnie sprawdzają się też pianki HARIBO Chamallows, które są idealnym składnikiem słodkich grillowanych szaszłyków. 

Nowości, które niedawno pojawiły bądź pojawią się w ofercie HARIBO to…

Najnowszą propozycją HARIBO wśród żelek owocowych jest Phantasia. To bogata mieszanka ponad 20 wariantów owocowych żelek i pianko-żelek w fantastycznych kształtach. W jednej paczce znaleźć można m.in. zabawne dinozaury w towarzystwie 3-kolorowych kameleonów i dwuwarstwowych motyli, kolorowe samoloty, roboty i wyścigówki. HARIBO Phantasia to mix smaków, kształtów i kolorów!

Rok 2022 to także czas świętowania. Jakie działania planujecie z okazji setnego jubileuszu Złotych Misiów?

Złote Misie to najbardziej rozpoznawalny produkt HARIBO i nasz bestseller. Dlatego rok, w którym świętujemy ich 100-lecie jest dla nas wyjątkowy. Przygotowaliśmy z tej okazji wiele niespodzianek dla naszych konsumentów. Od 10 sierpnia startujemy z loterią "Wygrywaj z radością", w której do wygrania będzie ponad 1000 atrakcyjnych nagród. Z okazji jubileuszu na rynku pojawią się także limitowane edycje Złotych Misiów o wyjątkowych smakach, które z pewnością ucieszą wielbicieli HARIBO.


Fot. Katarzyna Skrzypczak, Manager Brand Marketing HARIBO Polska (mat. redakcji)

[1] HARIBO Global Brand Tracking 2021

Reklama