Żabka Nano liczy już 50 lokalizacji. Bezobsługowe sklepy dominują rynek?

Żabka Nano liczy już 50 lokalizacji. Bezobsługowe sklepy dominują rynek?

Żabka Nano liczy już 50 sklepów. Innowacyjne bezobsługowe placówki wspierane są przez sztuczną inteligencję. Sklepy działają w kilku formatach, takich jak samodzielne kontenerowe automaty sprzedażowe, tradycyjne punkty brick-and-mortar czy store-in-the-store.

Za nami otwarcie Żabki Nano numer 50. Placówka zlokalizowana jest w klimatycznych przestrzeniach warszawskiej Fabryki Norblina. Teren przy ulicy Żelaznej to ponad dwa wieki historii, która pisała dla tego miejsca różne scenariusze. 

Grupa Żabka to obecnie największa w Europie sieć sklepów autonomicznych. Ten innowacyjny koncept, pozwalający na szybkie zakupy bez kasjerów, kolejek i gotówki, jest precyzyjnie dostosowany do charakteru lokalizacji oraz profilu klientów. Propozycja ta idealnie wpisuje się w klimat wielofunkcyjnego kompleksu Fabryki Norblina, gdzie wśród historycznej zabudowy znaleźć można nie tylko nowoczesną architekturę, ale też innowacyjne usługi i rozwiązania. Cieszymy się, że 50. Żabka Nano została otwarta dla klientów właśnie w tym miejscu.

Tomasz Blicharski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Future

Żabka Nano w Fabryce Norblina

Fabryka Norblina to wielofunkcyjny kompleks w sercu warszawskiej Woli. Poza nowo otwartą Żabką Nano w miejscy tym znajduje się także m.in. ekologiczny targ – BioBazar, butikowe kino KinoGram czy największa w stolicy strefa gastronomiczna Food Town.

Uruchomienie bezobsługowej Żabki Nano poszerzyło wachlarz funkcjonalności i udogodnień, z których na co dzień mogą korzystać użytkownicy i goście kompleksu. Asortyment Żabki Nano w Fabryce Norblina liczy ok. 400 produktów. Znalazły się w nim m.in. produkty marek własnych Żabki, takie jak dania gotowe Szamamm, kanapki Tomcio Paluch, płynne przekąski Foodini, soki i lemoniady Wycisk oraz świeżo mielona kawa z ekspresu.

Płatność w bezobsługowej Żabce. Jak zrobić w niej zakupy?

Placówka ta wykorzystuje innowacyjną metodę autoryzacji i płatności za zakupy, wdrożoną we współpracy z Adyen. Wstęp do sklepu możliwy jest przy wykorzystaniu karty płatniczej – klient przed wejściem do Żabki Nano przykłada ją do terminala. Po wykonaniu tej czynności, drzwi otworzą się automatycznie.

Przy pierwszej wizycie klient podaje numer telefonu, na który otrzyma SMS z potwierdzeniem zakupów. Gdy będzie już w środku, zakupy zajmą tylko chwilę – wystarczy, że weźmie z półki wybrane produkty i wyjdzie.

Zamontowany w Żabce Nano system kamer, wykorzystujący algorytmy m.in. machine learning, rozpozna zdjęte z półek produkty, naliczy odpowiednią kwotę, po czym automatycznie sfinalizuje płatność za pomocą wykorzystanej przy wejściu karty płatniczej. System nie identyfikuje klientów, nie zapamiętuje również obrazu, co gwarantuje pełne zachowanie prywatności i bezpieczeństwo.


Fot. mat. prasowe

 

Reklama