Blisko co piąty e-konsument dokonuje zwrotów – wskazuje badanie Izby Gospodarki Elektronicznej. A według danych serwisu Apaczka.pl, nawet 90% osób, które miało pozytywne skojarzenia z łatwym zwrotem towaru, chętnie skorzysta ponownie z usług sprzedawcy. Ten etap zakupów na stałe wpisał się już w cały proces nabywania rzeczy online.
E-commerce coraz lepiej odpowiada na potrzeby zakupowe Polaków
Bezpieczeństwo, szybkość i wygoda – to najczęściej wymieniane cechy zakupów online, które powodują, że konsumenci korzystają z tej formy. Czasami zdarza się jednak, że zamówiony produkt musi zostać zwrócony i ułatwienie klientom tego procesu jest niezwykle istotne.
Badania Izby Gospodarki Elektronicznej pokazują, że 18% konsumentów dokonuje zwrotów, a kolejne 38% podkreśla, że często chce odesłać produkt. Potwierdzają to badania Gemiusa, według których 41% przedstawicieli generacji "Z" i 39% generacji "X" ceni e-sklepy za możliwość zwrotu i oczekuje, że można tego dokonać za darmo.
Badania mówią jasno – uproszczenie procedur zwrotu jest istotnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowych przez klienta.
Eliminowanie barier kluczem dla każdego sprzedawcy
Właściwą strategią rozwoju dla każdego merchanta jest skupienie się na potrzebach klientów i likwidowanie kolejnych przeszkód, które mogą utrudniać podejmowanie decyzji zakupowych. Nieprzejrzysta polityka zwrotów jest jednym z tych czynników, który skutecznie odstrasza każdego kupującego.
Opracowanie przejrzystej procedury zwrotów może przyprawić o zawrót głowy każdego przedsiębiorcę, dlatego warto trzymać się podstawowych reguł, takich jak prosta i krótka komunikacja, przygotowanie gotowych formularzy zwrotu, a nawet rozważenie opcji darmowej wysyłki niechcianego towaru. Alternatywą może być wykorzystanie dostępnych na rynku narzędzi, które w szybki i intuicyjny sposób organizują całą procedurę i pozwalają na skuteczną komunikację z klientem.
Źródło: inf. prasowa
Fot. StockAdobe(Christian Horz)