Rośnie znaczenie "srebrnych konsumentów". Kim są i jak robią zakupy online?

Rośnie znaczenie "srebrnych konsumentów". Kim są i&nbspjak robią zakupy online?

Ostatnie dwa lata, w tym czas pandemicznych obostrzeń w handlu, postawiły wielu konsumentów przed wyzwaniem, jakim jest dokonanie pierwszych w życiu, a potem kolejnych zakupów online. Tegoroczna edycja raportu Barometr E-shopper podkreśla wzrost liczby e-nabywców – seniorów.

Pierwsze kroki w Internecie. Dlaczego "srebrni konsumenci" kupują online?

Rosnąca grupa e-nabywców w wieku 55+ z reguły korzysta z handlu elektronicznego bardziej z konieczności niż z chęci. Decydując się na zakupy online, dojrzalsi konsumenci zwykle mają w tym konkretną potrzebę i cel, a przy tym wykazują wiele zachowań charakterystycznych dla osób stawiających w Internecie pierwsze kroki.

Zakupy głównie na desktopie

Są ostrożniejsi i podczas zakupów, i podczas dokonywania płatności. Nowinki technologiczne nie są im obce, ale pomimo tego preferują zakupy z komputera stacjonarnego lub laptopa, niż z urządzeń mobilnych. Rzadziej korzystają z mediów społecznościowych niż ich dzieci czy wnuki. Te wnioski potwierdza także najnowszy raport "Pokolenie Silvers w e-commerce" Fundacji Kobiety e-biznesu – seniorzy internauci to grupa coraz bardziej świadoma i aktywna online.

Z dostawą do domu

Nabywcy 55+ mają także swoje wyraźne preferencje co do realizacji zamówienia online. Zazwyczaj chcą otrzymać zamówiony w sieci produkt sprawnie, bezpiecznie i pod same drzwi.


Źródło/Foto: DPD

Reklama