METRO sprzedało swój belgijski biznes po 50 latach obecności na rynku

METRO sprzedało swój belgijski biznes po 50&nbsplatach obecności na rynku

METRO poinformowało o sprzedaży swojego belgijskiego oddziału. Firma tym samym pozbyła się niedochodowego biznesu. Nowym właścicielem została luksemburska firma zajmująca się nieruchomościami Bronze Properties. Nie ujawniono warunków finansowych transakcji.

MAKRO Cash & Carry działało w Belgii od ponad 50 lat. Obecnie w jego portfolio znajdowało się 17 sklepów. Biznes ten kłócił się jednak z dążeniami METRO, które chce osiągnąć wiodącą pozycję rynkową w sprzedaży hurtowej.

W ramach strategii wzrostu METRO sCore, która definiuje kluczowe obszary zrównoważonego wzrostu do 2030 r., dokładnie i kompleksowo przeanalizowaliśmy dostępne opcje w odniesieniu do naszych belgijskich operacji. Następnie podjęliśmy decyzję o sprzedaży naszej belgijskiej działalności firmie Bronze Properties S.à rl.

dr Steffen Greubel, dyrektor generalny METRO AG

Belgijski biznes METRO w nowych rękach

Nowy właściciel METRO, firma Bronze Properties, jest inwestorem portfelowym, który połączył siły ze specjalistą ds. handlu detalicznego i partnerem finansowym GA Europe. Transakcja została podpisana i zamknięta w środę 15 czerwca br. Obie strony zgodziły się nie ujawniać warunków finansowych transakcji.

Zbycie belgijskiej działalności przyniesie firmie ok. 150 mln euro jednorazowych kosztów transakcyjnych w III kw. 2021/22. Jak szacuje METRO, średni cykliczny wzrost EBITDA ma wynieść około 20 mln euro na poziomie Grupy.

MAKRO Cash & Carry Belgium przez wiele lat znajdowało się pod znaczną presją i działało na bardzo konkurencyjnym rynku, co spowodowało spadek sprzedaży i ujemną rentowność. W roku obrotowym 2020/21 firma osiągnęła łączną sprzedaż w wysokości 646 mln euro. W tym czasie skorygowana EBITDA była ujemna.

W ramach transakcji METRO AG zaoferuje określone usługi przejściowe i licencje, aby umożliwić nowemu właścicielowi prowadzenie działalności.


Fot. mat. prasowe

Reklama