InPost wraz z platformą MODIVO po okresie testów wdrażają produkcyjną wersję zamkniętego obiegu opakowań EkoBox InPost. Jak to działa?
EkoBox to koncept ekologicznych opakowań wielokrotnego użytku i pierwszy w Polsce system wtórnego obiegu opakowań dla e-sklepów. InPost udostępni możliwość dołączenia do programu EkoBox, każdemu odpowiedzialnemu podmiotowi z branży e-commerce, który chce zadbać o środowisko naturalne i ograniczyć ilość generowanych odpadów.
EkoBox szansą na obieg zamknięty?
Codziennie miliony kartonowych opakowań, po dokonanych zakupach internetowych trafiają na śmietnik. Każda przesyłka zamówiona z dostawą do Paczkomatu® InPost w pudełku EkoBox i ponownie zwrócona do Paczkomatu® InPost to szansa na zrobienie czegoś dobrego dla planety.
InPost tym samym tworzy społeczność eko-pozytywnych konsumentów, którzy cenią sobie życie w zgodzie z naturą. Każdy mały gest ma wielką ekomoc! Pudełka EkoBox powstały przy współpracy z duńską firmą ReZIP.
Zamknięty system obrotu
Już od czerwca konsumenci będą mogli skorzystać z EkoBox w sklepie internetowym MODIVO. Testy opakowań wielokrotnego użytku trwały przez ostatnie kilka miesięcy. Teraz Rafał Brzoska, prezes InPost poinformował o ich wyniku, który okazał się więcej niż pozytywny. "Dlatego już teraz zdecydowaliśmy się wprowadzić nasz zamknięty system obrotu opakowaniami wielokrotnego użytku na pełną skalę" – dodał Rafał Brzoska.
EkoBox może 10-krotnie ograniczyć ilość kartonu w obiegu. Kto może dołączyć?
EkoBox jest zrobiony z ekologicznego kartonu w pełni nadającego się do recyklingu i posiada certyfikat FSC®, który świadczy o wykorzystaniu certyfikowanych surowców w procesie produkcji opakowań. Rafał Brzoska przyznaje, że dzięki używaniu tego rodzaju opakowania, możemy nawet dziesięciokrotnie ograniczyć ilość kartonu w obiegu, a tym samym znacznie zmniejszyć ilość odpadów.
"Stworzenie zamkniętego systemu obiegu opakowań wymaga ścisłej współpracy firmy logistycznej i sprzedawcy" – dodaje Rafał Brzoska. InPost jako jedyna firma w Polsce, ma możliwość zaoferowania takiego rozwiązania na ogólnokrajową skalę dzięki sieci blisko 17 tysięcy Paczkomatów®.
Jak skorzystać z usługi EkoBox w MODIVO?
- Klient dokonując zakupu w MODIVO i wybierając Paczkomat® będzie miał opcję wyboru opakowania zwrotnego EkoBox – w czasie promocji opcja ta będzie darmowa
- Zamówienie zostanie spakowane w EkoBox InPost.
- Po odebraniu przesyłki z Paczkomatu® InPost oraz wyjęciu zamówionych rzeczy konsument składa pudełko na kształt koperty i od razu może je zwrócić w dowolnym Paczkomacie® skanując kod zwrotu umieszczony na tym opakowaniu.
Złożone pudełko można oczywiście zwrócić w innym, wygodnym momencie czyli np. podczas odbioru kolejnej przesyłki. Cały proces trwa bardzo krótko, a opakowanie wraca do sklepu, gdzie przechodzi proces weryfikacji jakościowej i oczyszczenia, a następnie przekierowywane jest do ponownego użycia przez MODIVO.
Cały proces zwrotu jest prosty i bezpłatny, a dla wszystkich zwolenników ekologicznych rozwiązań i zakupów online to dodatkowy powód zamawiania do Paczkomatu. Dodatkowo za każdy zwrócony do Paczkomatu® EkoBox, klient otrzyma voucher z rabatem – nawet 10% na kolejne zakupy w Modivo.
Fot. mat. prasowe