Salad Story, polska sieć typu fast food ze zdrową żywnością, w pandemii nabrała wiatru w żagle. Firma planuje do końca 2023 roku rozbudować sieć lokali z 41 do 57 lokalizacji. W tym celu wystartowała właśnie emisja crowdfundingowa spółki. Jej celem jest zebranie 3,2 mln zł.
Szacowany koszt otwarcia nowych lokali będzie wynosił ok. 4 mln zł. Jak informuje firma, część inwestycji sfinansowana zostanie ze środków pozyskanych z emisji akcji. Pozostała część pochodzić będzie ze środków własnych oraz kredytu.
Znaleźć szansę w pandemii
Rok 2020 przyniósł załamanie w gastronomii, które odczuła także firma Salad Story. "Z pandemii wyszliśmy silniejsi. Dostosowaliśmy nasz model biznesowy do sprzedaży zdalnej i uruchomiliśmy cloud kitchens" – komentuje Mariusz Bocian, dyrektor operacyjny w Salad Story. W tym czasie firma zrezygnowała z kilku najmniej dochodowych lokali własnych i franczyzowych oraz scentralizowała zaplecze produkcyjne, by optymalizować koszty.
Optymalizacja przyniosła efekty. W 2021 roku sprzedano ponad 800 tys. sałatek i ponad 430 tys. wrapów. Firma zanotowała obrót 41,42 mln zł przychodów, a rok zamknęła zyskiem 3,17 mln zł.
Sieć własnie otworzyła dwie nowe restauracje Salad Story: przy ul. Rydygiera w Warszawie na prestiżowym osiedlu Żoliborz Artystyczny oraz w Galerii Krakowskiej. I na tym nie planuje zaprzestać.
Apetyt na więcej
Do końca 2023 roku sieć Salad Story powiększy się jeszcze o 16 kolejnych restauracji. Aż 13 z nich zlokalizowanych będzie w Warszawie i okolicach. Kolejne 3 lokale zostaną otwarte w Krakowie, a dodatkowo po jednym lokalu w Trójmieście i we Wrocławiu.
Plan minimum na ten rok to 7 lokali, w tym 5 w Warszawie oraz 2 w Krakowie.
To tylko część planowanych inwestycji. Firma jest w trakcie m.in. rozbudowy kuchni centralnej w Warszawie i magazynów, aby sprostały skalowaniu biznesu, pracuje też nad stworzeniem platformy orderingowej w modelu e-commerce i automatyzacją obsługi online.
Salad Story SA rozpoczęła właśnie emisję akcji, wspieraną kampanią crowdfundingu udziałowego prowadzoną we współpracy z platformą Beesfund. W ramach finansowania społecznościowego spółka chce pozyskać 3,2 mln zł, które zasilą budżet na realizację nowej strategii. W ramach inwestycji od 490 zł nowi inwestorzy otrzymają akcje spółki oraz benefity crowdfundingowe, jak bezpłatne zestawy sałatkowe, vouchery i zniżki. Jest też specjalna oferta dla franczyzobiorców.
Jeśli inwestycje przebiegną zgodnie z planem i sytuacja makroekonomiczna na to pozwoli, już w 2023 lub 2024 roku rozpoczniemy przygotowania do debiutu na NewConnect. Rozważymy też wypłaty dywidendy
Fot. mat. prasowe