Nowe opakowania batonów KitKat. 30% materiałów pochodzi z recyklingu

Nowe opakowania batonów KitKat. 30% materiałów pochodzi z&nbsprecyklingu

Nestle Australia wprowadza batona KitKat w opakowaniu zawierającym 30% tworzywa z recyklingu. Jak informuje firma, będzie to "pierwszy w Autralii czekoladowy baton w opakowaniu wykonanym z przetworzonego plastiku".

KitKat w opakowaniu z recyklingu

Ponad 40 milionów 45-gramowych batonów KitKat zostanie zapakowanych w opakowanie z 30% zawartością z recyklingu – pisze w komunikacie firma. Wprowadzenie planowane jest na 2023 rok. Dzięki tej zmianie Nestle uda się zmniejszyć zużycie pierwotnego plastiku o około 250 tys. mkw. – ilość ta pozwoliłabym na pokrycie ponad 200 basenów o wielkości 50 metrów.

Ambitne cele klimatyczne Nestle

Najnowsza decyzja australijskiego oddziału Nestle jest elementem dążeń firmy do ograniczenia zużycia pierwotnych tworzyw sztucznych o jedną trzecią na przestrzeni najbliższych 2 lat. "Wprowadzenie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu do naszych opakowań będzie miało znaczący wpływ na nasze ambicje na rok 2025" – przyznaje Chris O'Donnell, dyrektor generalny Nestlé Oceania.

Wiemy, że konsumenci chcą, aby nasze opakowania zawierały więcej materiałów pochodzących z recyklingu, dlatego z radością dostarczamy batonik KitKat 45ng jako pierwszy produkt spożywczy w Australii, który jest pakowany w miękkie tworzywo sztuczne wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu. 

Chris O'Donnell, dyrektor generalny Nestlé Oceania

Pierwsze takie opakowanie w portfolio Nestle

Owijka jest również pierwszym na świecie opakowaniem Nestlé do żywności z miękkiego plastiku, w którym zastosowano materiały pochodzące z recyklingu.

Miękki plastik z zawartością materiałów pochodzących z recyklingu, który nadaje się do pakowania żywności, nie jest powszechnie dostępny nigdzie na świecie – szukaliśmy na każdym kroku, aby znaleźć jak najwięcej tego materiału od naszych dostawców. Ponieważ coraz więcej będzie dostępnych, mamy nadzieję, że zwiększymy ilość, jaką możemy pozyskać dla naszych opakowań.

Chris O'Donnell

Fot. mat. prasowe (Nestle)

Reklama