Kaufland wprowadza nowe oznaczenia na produktach. Mają ułatwić segregację

Kaufland wprowadza nowe oznaczenia na&nbspproduktach. Mają ułatwić segregację

W ramach strategii REset Plastic Kaufland wprowadza na opakowaniach produktów marek własnych specjalne oznaczenia dotyczące segregacji odpadów. Piktogramy mają ułatwić klientom identyfikację, do jakiego pojemnika powinny trafić poszczególne elementy opakowania.

Konsumenci coraz bardziej świadomie podchodzą do segregacji odpadów, co potwierdzają badania rynkowe. W przypadku wielu opakowań prawidłowe sortowanie bywa jednak problematyczne, dlatego postanowiliśmy ułatwić to naszym klientom.

Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej w Kaufland Polska

Specjalne oznaczenia na produktach Kaufland

Piktogramy wskazujące, do jakiego pojemnika powinny trafić odpady, umiejscowione są na opakowaniu tuż przy składzie produktu. Szczególnie pomocne okażą się z pewnością w przypadku opakowań złożonych z kilku elementów, które powinny trafiać do różnych frakcji odpadów – jak na przykład słoiki (szkło, aluminiowa zakrętka i papierowa etykieta).

Póki co specjalne oznaczenia znajdziemy na kilkunastu wybranych artykułach marek K-Classic i K-Stąd Takie Dobre. Jak zapowiada sieć, będą one sukcesywnie wprowadzane na opakowaniach kolejnych produktów marek Kaufland.

Oznaczania dotyczące sortowania odpadów są elementem strategii REset Plastic. Zgodnie z jej założeniami do 2025 r. w całej Grupie Schwarz zużycie tworzyw sztucznych zostanie ograniczone o 20%, a wszystkie opakowania marek własnych będą nadawać się do recyklingu. Decyzja o umieszczaniu na opakowaniach marek własnych piktogramów ułatwiających sortowanie wpisuje się w działania edukacyjne wynikające z tej strategii.


Fot. mat. prasowe

Reklama